[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Kwam trouwens vandaag wel wat stukjes weer tegen die minder leuk waren en die de boel wat minder hoopvol maken op zich. Oud medewerker van Rare die gewoonweg beweerde dat al hun plannen werden genegeerd door Microsoft. Dat ze een Kameo 2 in de planning hadden, waar ook artwork van is, dat ze van alles voor ogen hadden wat niets met Kinectimals of Sports te maken had....echter was dat wel wat MS voor ogen had. Maar goed, ook daar weten we het fijne natuurlijk niet van. Misschien zou dat (helaas) nooit een succes geworden.
     
  2. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Er gaan een aantal geruchten rond momenteel waar ik niet erg blij van word:
    'Kinect will be mandatory'
    'Always connected required and used games will be blocked'

    Nu is Kotaku ook niet héél erg betrouwbaar, maar Edge wel. Verder zouden de (developer kit) specificaties toch een stuk minder zijn dan de Playstation 3 (DDR3 vs DDR5). Ook is Microsoft de laatste jaren heel erg Kinect gericht bezig geweest en zien ze de Xbox steeds meer als media center in plaats van game machine. Ik ben dus bang dat de nieuwe Xbox heel erg gericht zal zijn op Kinect, 'sociale toepassingen' en casual troep, ten koste van specificaties en toffe games.

    Ik hoop natuurlijk dat ik er naast zit en dat alle geruchten niet waar blijken te zijn. :)
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar hiervan zeggen andere bronnen weer dat de durango specs al oud zijn en dat er nu nieuwe specs zijn die nog onbekend zijn. En de 360 was eigenlijk ook minder sterk dan PS3, maar daar hebben we niets van gemerkt qua mulitplatform games. Tenzij dat geheugen echt zo'n gigantisch verschil kan maken, maar verschillende developers hebben al min of meer laten weten dat het verschil allemaal erg zal meevallen. Vooral mensen achter de Unreal engine 4.

    Ik begrijp heel goed dat mensen bang zijn dat het allemaal casual gericht gaat worden omdat ze zich nou niet van hun beste kant qua games hebben laten zien de laatste tijd. Maar aan de andere kant, met de 360 teerden ze na een tijdje gewoon volledig op de multiplatform games en een beetje exclusives zoals Halo 4 en Forza Horizon nog oh en daarvoor Fable 3. Nu komen ze met een nieuwe console en die willen ze verkopen en kunnen ze niet zomaar weer gelijk op multiplatform games gaan teren, want die zullen nu net zo mooi en goed draaien op PS4. Ik blijf het zeggen, ik geloof echt niet dat heel veel casual gamers gelijk zo'n ding in huis halen voor Kinect. Ook voor die apps en entertainment dingen kunnen mensen ergens anders terecht. Plus dat ik echt niet geloof dat MS echt van hun fanbase af wil.

    Ook mogen we al die berichten niet vergeten van die devs die aan het werk zouden zijn aan next-gen Xbox projecten waarvan echt niet alles casual gericht is. Ik geloof echt wel dat dat zijn vruchten gaat afwerpen...time will tell, maar ik kijk er sowieso naar uit. Worst case scenario is dat ze het wel volledig verneuken en dan gaan we met zijn allen toch volledig over naar PS4?
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Btw wat ze moeten doen is Windows Media Center beter maken met de nieuwe Xbox. Zodat die mooi als Boxee kan fungeren. :)
     
  5. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Zijn er al enige geruchten of aanwijzingen wanneer MS hun nieuwe xbox aankondigt ? Ik ben wel heel benieuwd nu na de persconf van Sony. En vooral ook of ze een worldwide release gaan doen ^^
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Check post 1585 dat is alles wat we weten.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Oud nieuws.;)

    Nu de PS4 niet doelbewust used games blocked, lijkt het mij sterk dat MS dat wel gaat doen...die zijn niet dom, dan veranderen zij dat ook.

    Dat Kinect altijd nodig is, is op zich niet erg. Als je er maar niet mee hoeft te gamen, vind ik het prima.
    Want hoeveel mensen ook klagen op Kinect; het is in principe best een mooi stukje techniek (alleen dus jammer dat de games zuigen).
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit is zeker wel mogelijk. Al zal het iets later zijn. Denk dat volgende next gen er zo uit gaat zien en het ook meer geaccepteerd word omdat het dan normaler is.


     
  10. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Haha ty, niet dat ik er veel wijzer uit wordt maarja :+
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar dat vat ik niet helemaal. Hoezo hoeven we nooit meer te upgraden? Ook die graphics raken na een aantal jaar outdated. En het is niet dat dit nou echt mega uber gestoorde killer specs zijn :D

    Ik vat duidelijk iets niet ervan...
     
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Zover is het internet nog lang niet, zeker in het buitenland.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De enige reden dat zoveel mensen een Wii kochten, was omdat deze veel goedkoper was dan de xbox360 en nog veel goedkoper dan de dure ps3.

    Dat was ook de reden dat de nintendo ds zo'n hit was. Die was nog goedkoper.

    De Wii U lijkt mij een enorme fail. Ik ken niemand die er een heeft, maar heb zelfs nog nooit iemand gesproken die er graag eentje zou willen kopen. Dat is toch heel heel zorgelijk.

    Ik heb zelf ook het idee dat de xbox360 verreweg de meest succesvolste is. Ook omdat de xbox bezitter meer games bezit dan een wii bezitter. Van de ps4 weet ik dat niet zeker.
    Ikzelf heb ook een ps3, maar heb nog nooit een game voor gekocht. Gebruik m als blu-ray speler want het was destijds de beste en ook goedkoopste blu-rayspeler die je kon kopen.

    Zou het heel handig vinden als de xbox720 ook blu-rays kan afspelen.
    Specs next gen console: acht, de ps3 had op papier ook betere specs dan de xbox 360, maar dat was in de games nooit te zien.

    Dat kinect hoeft van mij ook niet, maar head-tracking zou heel vet zijn. Net als dat illumi licht effecten. Dikke shit.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is ook iets inderdaad. Ik heb op dit moment 12mbit en straks misschien 20mbit, maar dat is volgens mij nooit genoeg voor die game streaming dingen toch?
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zelfs 12 moet genoeg zijn lijkt mij. Tis weinig meer dan een video die gestreamd wordt toch?

    http://www.hometheater.com/content/how-much-bandwidth-do-you-need-streaming-video

    edit, blijkt toch meer te zijn maar nog steeds genoeg:

    http://www.polygon.com/features/201...make-cloud-gaming-as-easy-as-watching-youtube
     
  16. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    De PS3 had zeker niet betere specs als de 360 op papier. Ja, misschien die Cell processor, maar de GPU was slechter qua benchmarks en het geheugen was even groot en gedeeld. En je kunt een game maar tot zover multi-threaden voor zo'n processor (zie Wet van Amdahl). Kortom, ontwikkelaars wisten totaal niet wat ze met een krachtige Cell moesten doen, waarvoor ze alle engines moesten aanpassen, vooral als de GPU en het geheugen zo tegenvalt.

    Sony doet nu precies hetzelfde wat Microsoft met de 360 deed. Unified memory met GDDR geheugen. Helaas lijkt Microsoft (volgens de geruchten) juist voor het tragere DDR3 te gaan. Daardoor hebben ze veel minder bandbreedte. Ze lossen dit op door 32MB cache ESRAM direct aan de GPU te verbinden. Dit dient dan als cache geheugen voor de framebuffer, waardoor de bandbreedte weer in de buurt komt van GDDR5, wat dus in de PS4 zit. Maar het is nog steeds trager.

    Daar komt ook nog bij dat die ESRAM oplossing vereist dat ontwikkelaars hun engine aanpassen zodat deze caching gebruikt word. Kortom, mochten deze specs van de nieuwe Xbox waar zijn, dan zul je hetzelfde zien als bij de 360 VS PS3 wat betreft multi-platform games, alleen dan andersom: de PS4 zal er mooier uitzien als de nieuwe Xbox.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Als het echt waar is van die specs, dan zie ik MS nog wel een last minute verandering maken en dat klinkt mooi, maar kan dat niet aan de andere kant voor problemen zorgen? Ik bedoel vooral dan qua een RROD 2.0? Te gehaast en te snel nog even dingen veranderen en niet goed erover nadenken? Haast en spoed is zelden goed. Dit blijft sowieso afwachten, want RROD kwam toch nog steeds voor, zelfs bij de S versie?
     
  18. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dan krijg ik wel medelijden met de engineers daar. :emo: 8GB GDDR5 is al proppen als je begrijpt dat die dingen niet groter te krijgen zijn dan 512MB per geheugenreepje.

    Maar goed, we zullen zien. Stiekem hoop ik dat MS ook gewoon met 8 gig aan GDDR5 komt aanzetten. ;)
     
  19. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle geruchten tot nu toe wijzen er op uit dat de Playstation 4 een stuk krachtiger is. Het is inderdaad nog maar afwachten of dit echt zo is (ik denk het wel). Dan is het ook nog maar de vraag of het voor multiplatforms uit gaat maken (ik denk niet heel veel voor de gemiddelde consument).

    Ik denk dat Microsoft de nieuwe Xbox meer casual friendly wilt maken op een grotere markt te bereiken. Gamen is niet zo zeer meer het hoofddoel van de nieuwe Xbox, althans zo ziet Microsoft het denk ik. Natuurlijk zullen er nog steeds 'hardcore' games uitkomen (Halo, Gears of War) maar de markt verschuift langzaam wel.

    Overigens schijnt de Playstation 4 wel heel erg developer friendly te worden, dus misschien zullen PS4 ports straks gewoon net wat betere AA of hogere resolutie hebben.

    Nou ik zou dat maar niet te hard roepen. Het zou wel een typische Microsoft actie zijn. Ik denk ook niet dat het gaat gebeuren, maar het zou me ook niks verbazen. Mocht Kinect straks verplicht worden, net als altijd online dan is het een grote reden voor mij op geen next gen Xbox te kopen. Kinect heeft absoluut potentie en de techniek is heel cool, alleen de huidige versie is echt... jammer. Kinect 2.0 is ongetwijfeld verbeterd, maar ik heb toch m'n twijfels.

    Niet waar. De Wii was voornamelijk zo populair vanwege een unieke manier van spelen die zelfs dikke huismoeders aantrok. Al was voor veel mensen de lol er af na 2 maanden. Ook heeft Nintendo simpelweg erg toffe franchises die mensen trekken.

    De Wii U zijn probleem ligt aan meerdere dingen 1) amper games, en voorlopig ook niks (geen system sellers) 2) dramatische marketing 3 ) een tablet in 2013 is nou eenmaal minder aantrekkelijk dan motion controls in 2006 waren, vooral nu iedereen een iPad heeft. 4) het is voor Nintendo een relatief dure console, al denk ik dat dit nog wel het minste probleem is.

    En het is zeker wel te zien dat Playstation 3 krachtiger is, maar dit is bijna alleen maar het geval bij exclusives. Uncharted en God of War zijn echt prachtig. Al moet ik toegeven dat Halo 4 ook een pareltje is (voornamelijk vanwege de art style).

    Als Microsoft dit jaar nog wilt launchen dan kan je er van uit gaan dat de specs final zijn. Als ze zo ver in de development zijn dan kan je niet simpelweg 'even' iets aanpassen aan het systeem. Ik denk niet dat het mogelijk is dat Microsoft nog even hun RAM veranderd in een snellere versie (hooguit meer, maar daar heb je niet veel aan). Maar ik denk sowieso dat Sony meer het accent legt op power in vergelijking met M$.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als de nieuwe Xbox dit jaar nog gaat verschijnen, lijkt het mij niet dat Microsoft nu nog dingen aan de specs gaat veranderen. Dat heeft best wel wat impact op het hele proces. Een ding staat vast, Microsoft moet echt met iets goeds komen. Was flink onder de indruk van wat Sony liet zien met de PS4! Killzone en Deep Down waren toch echt wel even WOW momenten. De Gaikai dienst vond ik tevens erg interessant.

    Grote probleem voor de Wii U zijn op het moment de games. Enkel New Super Mario Bros Wii U verkoopt. De sales van de andere games zijn ronduit dramatisch. The third party support laat het momenteel flink afweten, dus men moet het hebben van de eigen games. Ik koop altijd een Nintendo apparaat voor de echte Nintendo games, daar zit ook de kracht van Nintendo. Maar momenteel zien de vooruitzichten er niet goed uit. De 3DS heeft by far een betere line up dit jaar dan de Wii U en dat lijkt me niet de bedoeling. Plus de marketing is echt verkeerd. Zoveel mensen denken dat de Wii U enkel een tablet is die je als uitbreiding voor je Wii kan kopen. Nintendo zit opnieuw in zwaar weer.

    Sony heeft wel het initiatief genomen door als eerste hun next gen console te tonen, in een vrij vroeg stadium, niets anders dan credits daarvoor. Microsoft heeft wat te bewijzen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina