De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Mjah, als ik een telefoon heb die op alle gebieden vloeiend en supersnel aanvoelt en reageert, maakt het me werkelijk niets uit of er een single, dual, octo of quadrillion-core CPU inzit :) Tuurlijk is het knap dat ze full-HD in zo'n klein apparaat hebben weten te proppen, maar het resultaat is niet zichtbaar, én je accu loopt sneller leeg.. Het is natuurlijk een hele gave marketing-term, Full-HD, maar eigenlijk is het niet echt een vooruitgang te noemen tot nu toe. Sowieso zijn ze tegenwoordig gek op al die termen. Ik heb mensen meegemaakt die een quadcore telefoon hebben gekocht en daarmee lopen te pochen, en werkelijk geen idee hebben wat dat eigenlijk inhoudt.

Het wordt natuurlijk ook steeds lastiger om écht te innoveren, bijna alle nieuwe snufjes op nieuwe telefoons zijn verbeteringen van systemen die er al waren. Meer megapixel, sneller, scherper, datzo.

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Oke brazzem,

de meeste gevallen waarbij Galaxy S3 gebruikers last hebben van een Battery drainage met Media Server, ligt het vaak aan JellyBean en een microSD met muziek erop.

1) MicroSD uithalen
    2) factory reset
    :cool: telefoon opnieuw aan doen en klaar.
    4) bekijk battery-performance even en als dit weer normaal is, voeg dan de OPNIEUW geformatteerd microSD er weer in.

Het probleem dook al op bij de S2:

zie hier:
    CLICK HERE

Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb het nu onder controle lijkt het. Heb idd de SD eruit gehaald ook al gebruikte ik die niet echt eigenlijk. Heb ook even de DLNA service aan en uit gezet en een paar keer opnieuw de telefoon opgestart. Het lijkt nu gefixed. Sla je me dood waar het opeens vandaan kwam. Beetje raar dat het ook al opdook bij de S2 en het nu weer kan gebeuren. Thanks. :)

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Voor de mensen die het interressant vinden: ik heb vandaag de xperia z ontvangen. Met de fel begeerde headset natuurlijk :)

Korte impressie/eerste gedachten:
    Jezus wat een prachtig apparaat. Fantastisch afgewerkt en voelt degelijk en solide aan. Mooi strak en heerlijk dun. Ook het gewicht was minder dan ik bij mijn vorige gsm had. Dan aanzetten: wauw! Ontzettend rap! De enige snelheidsbeperking ben je zelf. Dat ding doet alles waar je hem opdracht toe geeft. Over t scherm niets meer dan lof. Ben zelf geen gs3 of hox gewend maar dit is echt prachtig. Eigenlijk over alles wel te spreken.
    Dan ded batterrij: kreeg de telefoon aangeleverd op 63% wat mee zitten klooien en vervolgens opgeladen tot 75%. Toen meegenomen op pad en ben net thuis gekomen. Toen stond hij nog op 25%. In de tussentijd alle apps van mijn sd kaart geinstalleerd, flonk gefacebookt, twitterd en andere funties uit proberen die je doet als je een nieuw toestel hebt.
    Wat me opviel is dat als je scherm uitstaat er nauwelijks een drain te merken is en Zodra je schermvaanstaat hij behoorlijk snel leegloopt. Of je mu veel of weinig doet maakt verder dan niet uit... Zal dan toch echt het scherm zijn, maar damm wat een sexy machientje.

De meegeleverde headset is trouwens een pareltje, maar dat ter zijde.
    Hier een heel enthousiaste gebruikert!

5. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Nice! :thumbs: En klopt, het Full-HD display is de batterijvreter als die aanstaat. Dat heb ik zelf ook erg met m'n Xperia S, maar de Xperia Z heeft een Stamina mode waarmee alles even stil wordt gezet als het scherm niet aan is. Dat heb ik dan niet, maar ik gebruik Juice Defender. Post pics man! :)

6. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Das trouwens een galaxy s 1

Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  7. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, die eerste foto... lekker hoor! :D Maar ziet er goed uit, veel plezier! :)

Ik wacht nog even af en laten even weten hoe die batterij het verder doet...

8. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Xperie Z lijkt me ook erg goed. Batterijduur heb ik alleen niet veel goeds over gelezen.. Nu moet ik kiezen voor een nieuw toestel bij T-Mobile (2 jaar). Twijfel:

-Xperia Z
    -Galaxy S3
    -HTC One X

Wat is nou eigenlijk echt het betere toestel? De S4 laat nog even op zich wachten, en m'n huidige Desire Z loopt wel echt op z'n laatste benen.

9. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Kon je geen kleur kiezen voor die headset ? Want ik zag ook dat ze rood met zwart hadden, wat ik persoonlijker mooier vondt.

10. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt, die is vetter. Maar dat is een andere actie.

11. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    HTC One? ;).
    Zou geen One X of Galaxy S3 meer halen, te oud.
    Ik vind de One toch wat vetter dan de Xperia Z, er zijn nog geen reviews (zal niet lang meer duren) omdat het toestel nog niet naar de grote review site's is opgestuurd.
    Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wanneer je kunt verlengen en of je nog even met je huidige toestel door kunt.

12. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    LOL, er is alweer een opvolger van de Xperia Z opgedoken. 8)

13. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Thanks! Bedoelde inderdaad de One. Lijkt erop dat de One weer een tandje 'beter' is dan de Xperia? Snap eigenlijk niet wat ik nu moeilijk doe, m'n Desire Z was destijds ook niet het nieuwste van het nieuwste. Nu ik weer een telefoon mag uitkiezen denk ik altijd dat ik neusje van de zalm wil, terwijl je je met beide apparaten geen buil kan vallen natuurlijk... Is al bekend wanneer de HTC One in de winkel ligt voor een vergelijking? :)

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    De One is op bepaalde punten inderdaad beter. De processor is sneller en het scherm is iets beter (vooral kijkhoeken en zwartwaarden). Batterij gaat waarschijnlijk ook wat langer mee. Uit de camerashots die bekend zijn lijkt de Z daar toch beter te zijn (ondanks dat vernuftige systeem op de One). Hoewel de processor dus echt wel een stap vooruit is, is het de vraag of je dat gaat merken in dagelijks gebruik. Sense is altijd een zware skin geweest en dat zal nu waarschijnlijk niet anders zijn. Zou dus goed kunnen zijn dat de Z tijdens normaal gebruik minstens zo snel presteert en minder kans heeft op haperingen. Maarja, dat is koffiedikkijken. Bij de keuze tussen die twee zou ik me dus afvragen wat je allemaal belangrijk vindt aan een telefoon. Zijn allebei toptoestellen.

Op dit moment is de camera op de iPhone 5 trouwens wel zo'n beetje het beste, maar uit deze filmpjes blijkt wel dat de camera van de Z eigenlijk niet erg onderdoet (en zeker niet bij weinig licht, daar is 'ie gewoon beter) maar wel iets. Eigenlijk doet hij het gewoon erg goed en met wat software updates zou Sony het nog kunnen verfijnen.
    [yt]z0cN_NPSNu0[/yt]
    [yt]udzbOc5BROo[/yt]

Autofocus is alleen veel te gevoelig, zie vooral die clip in de lift. Hopen dat Sony dat nog aanpakt.

Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  15. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dit is altijd wel jammer...

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Bij Saturn moet de Xperia Z simlockvrij aankomende week €539 zijn. €15 voordeel per €100-actie deze week. Scheelt toch weer bijna €100.

17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Net als bij de Belcompany dus. Jij krijgt er zeker ook nog personeelskorting overheen?:p

18. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Tipje van mij, koop em.
    Mooiste toestel van dit moment ( en vermoedelijk ook van de nabije toekomst ) wat een beauty!

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Ja. Zag vanochtend wat foto's van een witte Xperia Z en dat is eigenlijk ook wel classy. Bovendien heb je zo minder last van vlekken en dergelijke. Eens kijken, heb altijd alles in het zwart maar wit is opzich een keer ook wel dope.

20. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dank voor de reactie heren! Ga denk ik toch voor de Xperia, ziet er bovendien fantastisch uit. Momenteel een Desire Z, en dat Sense heb ik snel vervangen voor Launcher Pro, ging in ieder geval soepeler en met minder 'htc schermen'. Nog een weekje en ik bestel 'm!

Deel Deze Pagina