[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    De 360 heeft ook 512MB GDDR3, dus zo nieuw is het niet. Sony doet nu precies wat Microsoft met de 360 deed. Microsoft gaat nu echter voor DDR3 lijkt het. En je kunt niet makkelijk switchen tussen die twee omdat je overal van afhankelijk bent wat voor type geheugen je gebruikt.

    EDIT: de reden dat je dat niet in een PC doet, is omdat GDDR een hoger voltage en clock rate heeft. Ook is het duurder. Meestal heb je voor systeemgeheugen die enorme snelheden niet nodig en produceert het alleen maar onnodig hitte. Verder heb je vaak meer systeemgeheugen nodig dan grafisch geheugen. GDDR gebruiken als systeemgeheugen zou erg prijzig worden.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar dat waren de oude Durango specs van 9 maanden geleden als we Kotaku en SuperDae mogen geloven. De Orbis/PS4 specs toen versloegen de Durango specs aan alle kanten, want die specs zijn gewoon de huidige PS4 specs. Wie weet wat MS echt in het boxje gaat stoppen...wellicht ook gewoon DDR5 misschien. 9 maanden is een hoop, daar kan genoeg in gebeurd zijn.
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    dus de PS4 wordt heel duur? :p
     
  4. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Nee, CPU's en GPU's in consoles zijn over het algemeen trager dan de high-end processoren die op dat moment verkrijgbaar zijn op de PC markt.

    Ze worden wel aangepast en geoptimaliseerd waardoor je nog vergelijkbare graphics krijgt ten opzichte van de PC.

    Verder is de inkoopprijs van consoles in het begin vaak hoger als de verkoopprijs. MS en Sony moeten het hebben van game licenties en accessoires verkopen. ;)
     
  5. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Reken maar op €400-500. hier een redelijke analyse. Het wijkt er ongetwijfeld wat vanaf maar het geeft wel een indicatie. Sony waarschijnlijk nog flinke korting omdat het om gigantische aantallen gaat (en b2b is). Zoals ik al eerder aangaf: Er is een goede kans aanwezig dat Sony een klein verlies compenseert met Playstation+ abonnementen.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoger dan 450 zal wel te duur zijn. Gok tussen 400-450 euro. Lager dan dat zullen ze wel niet doen. Vind het 450 wel een schappelijke prijs. Zeker als je er gewoon 7 jaar plezier aan hebt.
     
  7. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    volgens jaarverslag van sony hebben ze in 2012 560 miljard jen verlies gemaakt, 1 eur is 123 Yen ongeveer. Dus dat zou dan een verlies van ongeveer 5 miljard zijn. Voor de rest is hun debt to equity ratio ongeveer 5:1, 5x zoveel schulden als eigen vermogen. Dus als het zo doorgaat dooen ze denk ik een aandelen emissie of verkopen ze (delen) van het bedrijf
     
  8. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
  9. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Dus het word waarschijnlijk gewoon XBOX? :) Nice. Daar kan ik wel mee leven.

    Anyway, om terug te komen op je wat recente berichten. Die SuperDaE gozer heeft de specificaties van de allerleerste dev-kit van de next-gen 360 op internet gezet. Dat is schijnbaar al een flinke tijd geleden. Hij heeft daarna "weinig" meer gelekt? Wat ik uit zijn berichten haal is dat de huidige dev-kit dus vele malen sterker is gemaakt? Zou in ieder geval zijn bericht : "If you only knew#LOL" een stuk duidelijker maken.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Neogaf is lekker bezig zeg de laatste tijd.

    Als ik zo de lijst bekijk. Lijkt het me eerder behind closed door?

    Btw zoals iemand daar op het forum zegt.

    "Looking at that "Xbox Gold & Entertainment" thing and then this is interesting.

    Had ik ook even in het PS4 topic geplaatst. Dit is toen het bekend werd en wat werd gezegd door Eurogamer.

     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    9 maanden oud, op z'n meest? Ja, dat zou heel goed kunnen. Alleen dat laatste over dat er 9 maanden lang niets veranderd zou zijn? Dat lijkt me heel ver gezocht. Over 9~10 maanden komen de consoles pas. Dat zou dus willen zeggen dat het al 1,5 jaar vast staat wat voor specificaties de console(s) zouden hebben? Beetje vreemd :+ ... Grootste bewijs van een verandering is toch wel de "recente" lekken over de PS4 met het 4GB aan geheugen.Tijdens de presentatie was het 8 GB.

    Kan alle kanten op ... Ik wil, in the end, gewoon het beste apparaat in huis hebben :+
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan zeker nog veranderd zijn. Alleen was het bij de PS4 eigenlijk al bekend dat ze zouden upgraden naar 8gb. Was onderdeel van de rumour. :)
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Verwacht ik ook wel dat het gewoon XBOX gaat worden. Ik zei een tijdje geleden toch al dat alles de laatste tijd veel gewoon XBOX wordt genoemd, ook voor (P) kaartjes en dat soort dingen. The Next XBOX! :)
     
  16. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Vind dat wel goed eigenlijk. Lekker clean
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zat een paar dagen geleden ook de E3 show van MS te kijken van vorig jaar. En toen viel me ook op dat er overal alleen Xbox stond. In 2011 en de jaren daarvoor stond er altijd Xbox 360. Misschien denk ik nu wel te ver. Maar het viel wel op.

     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Jup, zeker lekker clean! :) Het viel mij al op met zulke dingen dus...

    [​IMG]

    Op bijna alle producten voor de Xbox 360 staat nu gewoon XBOX.
     
  19. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Wordt dit echt een event zoals de PS4 of alleen binnen Microsoft?

    [​IMG]

    7 maart is best snel...

    Dit geeft al wat meer info

    [​IMG]

    Denk idd ook intern
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Is intern gewoon denk ik. Misschien een een soort van info en tryout van de show voor de werknemers?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina