Ik had hier weinig last van. Ik denk dat het een combinatie is van twee factoren. De eerste is het op het juiste moment gebruik weten te maken van de lock on functie; activeer hem niet continue, want daardoor gaat de camera wild op en neer zwaaien bij bewegelijke tegenstanders. Wanneer je een tegenstander "kwijt" bent is dit echter een erg nuttige functie. Een andere factor is een stukje omgevingsbewustzijn dat je als gamer zelf zult moeten ontwikkelen. Het helpt wanneer je veel FPS, action en strategy games hebt gespeeld. Ik heb het over het goed kunnen interpreteren van de positie van je eigen karakter t.o.v. één, enkele of een groep tegenstanders en het correct kunnen anticiperen van hun acties, wat leidt tot het tijdig afstoppen of ontwijken van aanvallen of juist leidt tot een verrassingsaanval (zij verwachten een defensieve houding, maar je gaat juist in de aanval).
Revengeance speelt het gemakkelijkst wanneer je met Raiden vooral voor de aanval kiest en in beweging blijft. Hij is geen bezerker en is erg kwetsbaar onder druk, dus let goed op de aanvalspatronen van je tegenstanders. Vergeet die subwapens, daarvoor moet je te lang stil blijven staan en zelfs *gasp* precies gaan richten. Kostbare tijd die je bij sterke en snelle tegenstanders niet of weinig zult hebben. Keep the pressure on. Dat geldt bijvoorbeeld ook bij die cyber wolf / panter boss. Blijf dicht bij hem in de buurt en laat diverse heavy attacks op zijn lichaam landen. Dat brengt hem in onbalans. Regen daarna light attacks op zijn lichaam neer. Wanneer er afstand ontstaat tussen Raiden en de boss, is hij (het) in het voordeel en raakt Raiden in het nadeel. Die soldaten die tussendoor verschijnen: zie ze niet als tegenstanders. Dit is puur vlees voor de Zan-datsu slachterij, dus uitermate geschikt om je healthbar aan te vullen.
Laatst bewerkt: 25 feb 2013