[XOne] Metal Gear Rising: Revengeance

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 1 jun 2009.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Je krijgt er redelijk veel upgrade points voor zelfs, wanneer een sneaking missie succesvol slaagt.
     
  2. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is echt stealth lite, sommige stukken zijn wel erg simpel daardoor.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Kut camera... hoe moet ik ooit parryen als ik niet zie waar de enemy vandaan komt.ik zit al een uur bij die demo baas.. camera links van me, bladewolf compleet buiten beeld
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Met een beetje verstandig positioneren en omgevingsbewustzijn valt het allemaal reuze mee. Maar het is zeker niet ideaal, zelfs wanneer je de lock on functie gebruikt. De actie moet cinematisch zijn, dus de camera staat redelijk dichtbij de actie en dit komt het overzicht idd niet altijd ten goede.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Ik hoop dat ze de camera nog gaan proberen te fixen met een patch. :)
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Camera is best wel gaar ><, maar voor de rest speelt het spel prima! Toffe acties en ik heb nog maar 1 boss verslagen :D.
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Eerste boss was gwn vervelend omdat ie zo snel was. 2e gewoon in 1x verslagen. Dik hoor

    Lol @ Turtles reference
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  8. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    De camera is meestal wel je grootste vijand ja, de game is verder niet moeilijk op de standaard modes als je eenmaal de parry onder de knie hebt.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  9. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Camera is inderdaad niet geweldig. Nu moet ik ook zeggen (zoals ik al eerder had gezegd in dit topic) dat de camera van Ninja Gaiden ook niet geweldig goed is. (Zwaar vervelend zelfs op sommige stukken waar je zo snel moet reageren) Ondanks dat is die game echt intens tof. Dus alleen camera issues houden mij niet tegen voor deze game. Tot nu toe vind ik 'm echt geweldig!
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    R04 zojuist uitgespeeld (bijna 8 uur op de klok), heftig level! De sai is echt een bazen wapen. Sommige VR missies zijn trouwens nog verdomd moeilijk om te overleven. Het dubbele zwaard van Sundowner heeft mij erg geholpen bij sommige VR missies. Kwam er vandaag ook per ongeluk achter dat alles moves onder de help file staan. Totaal niet meer aan gedacht. :mad:
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    precies, zelfs in NG Black is de camera hoogstens redelijk te noemen.

    Bayonetta is imho het beste voorbeeld van een fighting game met goede camera (vind die vaste angles van de oude DMC's maar kut) maar dat is niet helemaal eerlijk vergelijken want de camera staat daar veel verder weg

    het is gewoon bijna altijd een 'probleem' in fighting games.

    Maar zolang de audio cues maar goed zijn en je dus niet te vaak van off-camera geraakt word is het geen dealbreaker imho
     
  12. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe DmC heeft het wel goed voor elkaar, hopelijk kijkt men hier na mocht er nog toekomst in dit genre zitten.
     
  13. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    In dit genre zit wel een toekomst hoor. Deze games blijven toch wel aanslaan bij een redelijk grote hoeveelheid mensen.
     
  14. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.080
    Leuk Bevonden:
    94
    Gisteren ook gespeeld en die "wolf" met zijn kettingzaag al staart is toch serieus pittig zeg :)
    het is vooral de camera dat het zo moeilijk maakt, ik krijg hem maar niet geblocked en als ik hem probeer te dodgen ben ik hem daarna kwijt en als ik hem dan wil aanvallen dan doet hij alweer een attack.. :confused:

    toen maar afgzet en vandaag eens opnieuw proberen :)
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Precies dat had ik ook. Maakt het daarom denk ik direct een van de moeilijkste bazen want die erna komen heb je echt zo in 1 of 2x
     
  16. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    DmC deed het anders niet zo best :'-(
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik had hier weinig last van. Ik denk dat het een combinatie is van twee factoren. De eerste is het op het juiste moment gebruik weten te maken van de lock on functie; activeer hem niet continue, want daardoor gaat de camera wild op en neer zwaaien bij bewegelijke tegenstanders. Wanneer je een tegenstander "kwijt" bent is dit echter een erg nuttige functie. Een andere factor is een stukje omgevingsbewustzijn dat je als gamer zelf zult moeten ontwikkelen. Het helpt wanneer je veel FPS, action en strategy games hebt gespeeld. Ik heb het over het goed kunnen interpreteren van de positie van je eigen karakter t.o.v. één, enkele of een groep tegenstanders en het correct kunnen anticiperen van hun acties, wat leidt tot het tijdig afstoppen of ontwijken van aanvallen of juist leidt tot een verrassingsaanval (zij verwachten een defensieve houding, maar je gaat juist in de aanval).

    Revengeance speelt het gemakkelijkst wanneer je met Raiden vooral voor de aanval kiest en in beweging blijft. Hij is geen bezerker en is erg kwetsbaar onder druk, dus let goed op de aanvalspatronen van je tegenstanders. Vergeet die subwapens, daarvoor moet je te lang stil blijven staan en zelfs *gasp* precies gaan richten. Kostbare tijd die je bij sterke en snelle tegenstanders niet of weinig zult hebben. Keep the pressure on. Dat geldt bijvoorbeeld ook bij die cyber wolf / panter boss. Blijf dicht bij hem in de buurt en laat diverse heavy attacks op zijn lichaam landen. Dat brengt hem in onbalans. Regen daarna light attacks op zijn lichaam neer. Wanneer er afstand ontstaat tussen Raiden en de boss, is hij (het) in het voordeel en raakt Raiden in het nadeel. Die soldaten die tussendoor verschijnen: zie ze niet als tegenstanders. Dit is puur vlees voor de Zan-datsu slachterij, dus uitermate geschikt om je healthbar aan te vullen.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2013
  18. Mouse

    Mouse a.k.a Moeswa

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    thnx. sorry dat ik niet alles weet! Nogmaals game doet voor mij qua naam de serie schande aan voor wat het geworden is!

    MGS is sneaken etc en absoluut geen hack en slash. Dat men onder een geweldige titel een totaal andere game verkopen en er veel mensen die niet alles kunnen volgen blind de game bestellen op naam, dat boeit de makers blijkbaar niet.

    Dan kan jij met gelul aankomen dat ik de meest 'ongeïnformeerde user van 2013" zou zijn, maar dan zou ik eerde jou bestempelen als de "meest opgelichte koper" van een MGS serie!

    Zoals je kan zien zit ik al 11 jaar op het forum ... nogmaals ik ging van de titel uit dat het concept gelijk de vorgaande delen zou zijn. Ik ben wat footage gaan kijken maar dat viel bitter tegen.

    Daarom dit is voor mij geen MGS titel waard. In geen 100 jaar!


    Trouwens kijk eens even op blad 1 van deze topic naar genre omschrijving ...... 3 person shooter / stealth ..... is dat het dus?
    :mad::+\o/
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2013
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nogmaals, dit is geen Metal Gear Solid.

    Dat slaat echt als een lul op een drumstel in deze discussie.
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Daarom is het van de MGR serie ;).

    Overigens zit er wel degelijk sneaken in het spel.
     

Deel Deze Pagina