[XOne] Gears of War: Judgment

Discussie in 'Games' gestart door UpInSmoke0611, 2 jun 2012.

1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht het eerst rustig af, demo, meningen, feedback, EPIC's reactie/communicatie met fans. Misschien dat ik het dan haal nadat Execution gedownload kan worden.
    Meer een principekwestie dan een geldkwestie, waarschijnlijk haal ik mijn money's worth er sowieso wel uit.

2. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is het nou? Een principe-, geld- of Ik-twijfel-of-het-wel-mijn-ding-wordt-principe? :+

3. J4mie

J4mie Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Het was de build uit augustus 2012 volgens mij, dus wat je hieronder leest kan in de definitieve release anders zijn.

Het herladen van de Retro Lancer gaat sneller dan in Gears 3, voor de rest merkte ik geen verschil (bij de Gnasher ook niet). Volgens Epic is het nu wel moeilijker om mensen te killen vanuit long range met dat ding.

Sawed Off, Markza en Booshka zaten niet in de build (enkel FFA met Gondola en Library was beschikbaar).

Laatst bewerkt: 2 mrt 2013
  4. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, het was bij Gears 3 geloof ik ook zo dat de sterkte van de Retro kogels op alle afstanden gelijk bleven, daarom kon je soms op 30 meter afstand met een paar kogels al down geschoten worden en was dat ding nog meer insane OP.

5. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    100% principe, ik heb geloof ik makkelijk meer dan 200 uur in Gears 3 zitten en denk dat ik ook wel minstens 50 in Judgment zal steken, dus waarde voor geld is het voor mij sowieso wel. Met Execution weet ik ook vrijwel zeker dat het wel mijn ding gaat worden, neem niet aan dat de MP in essentie drastisch veranderd tov Gears 3 en dat is met afstand mijn favo MP game ooit. Alleen mag EPIC er wat mij betreft niet mee wegkomen om bijv. de Locust uit de MP te halen evenals andere veranderingen die ik nu niet opnieuw ga opnoemen, meteen het hele product boycotten gaat mij dan weer te ver, het belangrijkste voor mij is dat EPIC luistert naar de fans en niet namens kopers spreekt die zichzelf niet laten horen, "fans don't like to play as Locust", yeah right...
    Als bij launch nou blijkt dat bijv. die nieuwe sniper ontzettend OP is of weet ik veel wat en EPIC gaat weer net zo doen als toen met de SOS in Gears 3 bij launch (ontkennen dat het een probleem is), dan laat ik dit spel lekker links liggen tot ze dat soort klachten serieus nemen of koop ik de game wel tweedehands zodat ze mijn geld niet ontvangen. Ergens moet een grens getrokken worden en ik trek deze voorlopig hier. Het is mij niet duidelijk in hoeverre EPIC nu gewoon zoveel mogelijk dingen wil veranderen puur voor het veranderen of dat ze serieus denken dat fans op al die veranderingen zitten te wachten. Ook vraag ik mij af in hoeverre deze veranderingen impact zullen hebben op volgende delen. Ik ga er niet van uit dat mijn actie ook maar iets uithaalt, maar in ieder geval heb ik het dan geprobeerd.

Moet zeggen dat het wel verfrissend is om te lezen hoe iemand enthousiast is over een aantal dubieuze veranderingen en hier heel anders tegen aan kijkt. :)
    Maar goed ik ben het niet met je eens op de meeste punten, die Season Pass ga ik niet voor volle prijs kopen als je kijkt wat je er terug voor krijgt, 1600 punten voor 6 maps, volgens mij is dit is de slechtste deal ooit in Gears historie en vind ik echt overpriced onzin. Gaat me niet eens zozeer om het geld maar ik houd ontzettend veel van variatie in maps, Gears 2 had lekker veel maps (29), zou het leuk vinden als dat voortaan een streven werd in de Gears franchise maar goed. Dat ik dan geen dubbel XP krijgt boeit mij niets, maar ik blijf het gewoon een ontzettend dom iets vinden.
    Wat OPness/balance betreft heb ik geen idee, zou erg leuk zijn als het inderdaad nog beter gebalanceerd is dan deel 3.

Je hebt wel een punt dat relatief gezien de MP populatie van de Gears franchise minder is dan bijv. Halo maar dit heeft er imo alles mee te maken dat de MP per definitie 'unforgiving' is voor nieuwkomers. De Gnasher is gewoon het ultieme wapen online en het heeft tijd nodig voor de meeste nieuwkomers hier enigszins mee om kunnen gaan. Mijn inziens is het dan ook per definitie onmogelijk om de integriteit van de franchise te behouden en tegelijkertijd nieuwkomers op hetzelfde level te zetten als veteranen.

Gears 3 is een perfect voorbeeld hoe het niet aan te pakken, een ultiem noobwapen zoals de launch SOS werd knalhard misbruikt door ervaren spelers en maakte het voor veel mensen makkelijker om kills mee te scoren dan de Gnasher en veranderde dus het hele speelveld. Stopping power en te sterke rifles zoals de Retro en Hammerburst zijn ook geen oplossing. Vreemd genoeg kom ik relatief meer beginners tegen in de Old School playlist dan in gewone playlists op Gears 3, misschien dat zij zich ook storen aan te sterke rifles?

Wat doen ze met Judgment, ze adden een sniper voor medium range. Dat zullen nieuwkomers denk ik ook niet waarderen en lijkt mij nog vele malen erger dan de Gnasher voor hen aangezien je dan veilig vanaf een afstandje headshots kunt maken. Gek genoeg tweet iemand iets van "nice, the marzka is sure to increase the skill gap on Gears online" en wordt dit vervolgens geretweet door de senior MP designer Pete Nub. WTF?

Als het aan mij lag zou niet elke speelstijl even goed werken. Voor rifle-gameplay heb je zat andere games als je daar van houd, Gears is voor zover ik weet de enige franchise met echt spannende close quarters combat MP, waarom dit overboord gooien terwijl dit juist voor veel mensen het zo leuk en uniek maakt?

Thanks voor de info! :)
    Hoe vond je de maps?

----------------------------------

Trouwens, hoe zit het in gamemodes met 2 teams tegen elkaar? Nu de Locust er niet meer in zitten heb je dan Red vs Blue ofzo? En als dat zo is, dan maken die armour skins dus alsnog geen donder uit toch, aangezien je dan geforced wordt met rood of blauwe armour. Dus dat maakt de theorie dat armour skins de reden van Locust goodbye zijn minder waarschijnlijk, toch? En betekent ook dat je niks aan die armour skins hebt tenzij je FFA speelt? XD

Laatst bewerkt: 2 mrt 2013
  6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    @RVDV; ging jij deze nu ook halen gelijk? Kunnen we co-oppen :)

7. J4mie

J4mie Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Heel goed! Gondola en Library waren naar mijn gevoel grotere maps dan de gemiddelde map in Gears 3. Bij Gondola vond ik het vet dat je op daken kon komen en daarmee eigenlijk goed overzicht hebt. Bij Library vond ik de geheime doorgangen wel vet (er zijn er meerdere). Ik had 1 geheime doorgang gevonden met daarin 2 deuren die naar andere ruimtes wezen (die op 0:37).

Ik heb bijna de hele middag bij die stand gezeten en heb niemand de geheime doorgang op 0:51 zien betreden, dus die zit toch wel goed verstopt zonder goed te kijken naar de video :p :

[yt]8oMlTVlDHgQ[/yt]

Laatst bewerkt: 3 mrt 2013
  8. J4mie

J4mie Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    -delete-

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    De armor skins zijn niet alleen voor ffa hoor. Kijk die mp trailer

10. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed! Ugh ik ga deze game maar gewoon meteen halen denk ik... 8)
    Als je kijkt naar de veranderingen zijn ze toch redelijk kleinschalig hoewel ze voor veel mensen waaronder ik grote impact hebben. Nu denk ik dat dit puur gedaan is zodat het niet gewoon als exact Gears 3 aanvoelt met een paar kleine verbeteringen die het merendeel van de kopers misschien niet eens opmerkt (geen stopping power, geen active damage), maar tegelijkertijd niet te grote veranderingen zodat ze met Gears 4 weer iets echt nieuws kunnen introduceren, het verschil tussen Gears 1 & 2, 2 & 3 is namelijk erg groot en met Gears 4 willen ze dit misschien opnieuw bereiken? Gezien de beperkte content in de VIP pass en met de next-gen release om de hoek en het feit dat People Can Fly deze game maakt kan denk ik gerust gezegd worden dat dit meer een tussendoortje/cash grab is, alleen als bedrijf kun je dit natuurlijk niet zomaar toegeven en dus moet je dan maar met BS redenen komen over waarom de Locust bijv. niet in de game zitten.

Dit is de enige theorie die mij logisch lijkt want ze kunnen toch niet serieus in hun right mind denken dat de game beter verkoopt & ontvangen wordt zonder Locust online, met minder character skins, zonder Horde mode, zonder veel klassieke game modes. Toen bleek al snel dat ze met Execution net te ver waren gegaan en dus brengen ze die terug. Dan heb je daarnaast nog dubieuze bedrijfspraktijken als armour skins en dubbel XP maar hoewel ik er niet mee eens ben maakt het mij persoonlijk niet zoveel uit, de core game blijft er nog gewoon.

Ik ben nu eigenlijk best overtuigd hiervan, lijkt mij 100% logisch dat ze bij EPIC zelf hard bezig zijn met een Gears 4 op de next-gen op de nieuwe Unreal engine en ik hoorde dat dat de reden was dat Cliffy doei zei omdat hij niet voor de rest van zijn leven dudebro games wou maken en dat klinkt wel als Cliffy.

Als nou toch blijkt dat dit niet waar is en EPIC is echt zo dom als het op het eerste gezicht lijkt, dan boycot ik hun wel als het daadwerkelijk zover is. Misschien dan toch maar pre-orderen... O-)

Bedoel je de Guts of Gears trailer? Ja ik zie ze ook in Overrun maar in team based MP games zie ik ze niet echt volgens mij, misschien wel maar krijg je een blauwe/rode kleur er overheen gegooid en heb je dus geen roze Bairds bijv.

11. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
  12. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Is er in Nederland/Engeland nog een winkel waar je 1600 MS Points krijgt als je de game pre-ordert of is dat echt enkel de US-only Microsoft Store?

13. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is volgens mij alleen op Games on Demand in VS/Canada.

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee deze van vorige week

[yt]lGOx5TY98B0[/yt]

15. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die bedoel ik. Maar waar zie je dat dan, welk tijdstip? Er zit toch gewoon een rode of blauwe kleur over je armour heen om beter onderscheid te maken?

16. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
  17. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    ^Thanks, dat is een goed voorbeeld.

Maar dat bedoel ik dus ook, dat skeletgedoe heeft een erg blauwe gloed en Cole is daar gewoon rood. Als je als blauwe team dus zo'n roze pakje hebt wordt die blauwachtig neem ik aan. Dus enkel in FFA en Overrun heb je echt je armour skin dan zeg maar.

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Bij 2:48 bijv heeft Baird toch zo een witte armor aan lijkt het. Er moet wel een gloed zijn ja anders zie je echt geen verschil

19. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens dit was volgens mij nog niet hier gepost of ik heb het over het hoofd gezien, maar:

Link: http://www.ripten.com/2013/02/26/ge...ason-pass-details-maxim-saves-execution-mode/

Beetje lame die early access met VIP Pass, zeker als het twee weken is en dat ook voor die andere DLC geldt, denk dat dat zeker de DLC populatie schaadt. In hetzelfde artikel staat trouwens ook dat het waarschijnlijk verbeterd is met dedicated servers zodat je waarschijnlijk niet meer de DLC hoeft te kopen om op dedi's te spelen.

20. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik las dat gisteren ook..

edit: never mind, nog een x goed lezen en blijkbaar dus gewoon op launch day...

Ben benieuwd wat de andere modes zijn

Deel Deze Pagina