[XOne] Tomb Raider

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 jul 2009.

1. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Voeg me maar toe :)

2. samson

samson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toegevoegd.*)

3. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Moet zeggen ben totaal niet meer zo bezig met games, maar dit vond ik wel iets om een keer te kopen al was het om het feit dat ik die bediende altijd eng gevonden heb. Ben nu paar uurtjes verder en het is heerlijk weg te spelen, helaas door mijn verdiensten heb ik mijn schatje een paar keer verschrikkelijk erg zien omkomen maar na een romantisch tripje met uitzicht op de zon is alles weer goed tussen ons.

4. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Enige minpuntje voor mij is de moeilijkheidsgraad. Ik vind normaal toch iets te makkelijk. Heb 4 uurtjes gespeeld en ben pas 1x dood gegaan (door een QTE nota bene :{ ).

Het spel is zo goed dat ik me eigenlijk niet stoor aan de easy gameplay. Maar ik ga morgen wel switchen naar hard. Een beetje uitdaging kan geen kwaad.

Voor de rest is het een geweldige game.

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Net na het tweede camp. Tomb of the adventurer, met een vliegtuig erin ;)

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Game heeft wel belachelijk veel mp achievements zie ik net ...

7. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    zo de verslaving zit er voor nu op even pitten en morgen weer door moet zeggen dat bepaalde challenges wel veel tijd en planning kosten maar het is een heerlijk spel!

8. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    teveel als je het mij vraagt (zonder de game gespeeld te hebben)

9. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Heb de game ook gehaald en vind het echt een heel goede game!
    ik zit er helemaal in, en heb hem ook bijna uitgespeeld.. halverwege dacht ik, ah dit is het einde, maar nee, toen gingen we gewoon nog een paar uur door! nice :)
    die tombs vind ik mooi gedaan maar ze hadden wat groter gemogen voor mij.
    Voor de rest vind ik de details op Lara best mooi.. het bloed, de schrammen, haar kleren als ze nat word enzoverder.. later in de game zijn ook haar kleren gescheurd enzo.. echt mooi gedaan :thumbs:

10. martinibaby

martinibaby aka Misty

Leuk Bevonden:
    0
    Had veel verwacht van dit spel, maar helaas komt dit deel niet in de buurt van TR2. Het heeft niks met het origineel te maken, maar is wel een leuk vervolg op Uncharted, maar dan met een vrouw. Nee, TR moet een uitdaging zijn, niet deze meuk. Maar kennelijk draait tegenwoordig alles alleen om graphics.. Ik ga de oude TR2 nu wel spelen: Langere verhaallijn, meer spanning, meer levels, grotere levels, toch knap wat ze 10 jaar geleden konden.
    Nee deze game is inderdaad niet door Eidos gemaakt.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2013
  11. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
    Het is dan ook een reboot ;)

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Eensch, game is erop gemaakt om op normal wel spannend te zijn maar nooit moeilijk of uitdagend

voor een uitdaging moet je echt op hard spelen

ook Eensch, was nergens voor nodig want niemand gaat die mp spelen :+

heb je het al gespeeld? want je loopt wel te janken over meer en grotere levels maar ik weet vrij zeker dat de levels in TR2013 groter zijn dan in die 16 jaar oude game die jij zo verheerlijkt

13. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Opzich ben ik het hier mee eens..
    Van de beelden die ik heb gezien is het meer een Uncharted dan een Tomb Raider Game..
    Is het nu alleen maar schieten in deze game of is er ook nog heel veel zoek en klim werk met puzzels?want daar kom ik maar niet uit..
    Dat was ook altijd de reden dat ik Tomb Raider games zo tof vond.
    Voor alle online achievements ben je 100 uur bezig dus suc6;)

14. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
    Er zitten wel wat puzzels in, maar de nadruk hierop lijkt een stuk minder te zijn dan in de vroegere titels, zo zijn ze ook niet erg lastig.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Klopt, er zitten wel leuke physics puzzels in maar ze zijn grotendeels optioneel en niet zo moeilijk dat je er echt vast op kan komen te zitten

Ik heb de game nu uitgespeeld en moet zeggen dat ik geen spijt heb van mijn aankoop.

Alle kritiek die ik zou kunnen bedenken is allemaal een kwestie van smaak. Dus net wat jullie zeggen, ik zou misschien meer puzzels en meer exploration willen en wat minder explosies.

Ik kan voor de rest eigenlijk geen kritiek verzinnen. Technisch , qua design en qua pacing doet de game bijna alles goed. Ietwat veel QTE's voor mijn smaak maar dat is ook weer een keuze die je kan verantwoorden.

Ik heb hetzelfde gevoel bij deze game als bij dead space 3

Als deze game 2 jaar geleden uit was gekomen had het overal 10-en gescoord en was iedereen lyrisch geweest

Maar nu zijn we allemaal (wij en de reviewers) een beetje moe van deze generatie en het feit dat alle games teveel op elkaar gaan lijken qua design

Tomb Raider, Dead Space, Uncharted , RE6 noem het allemaal maar op

En daar zit ook wel wat in, het lijkt ook wat teveel op elkaar

maar dan nog, is TR2013 in die berg eenheidsworst wel echt een krent in de pap :+

Nu alleen maar hopen dat ze voor TR2014/15 ervoor kiezen om die MP achterwege te laten en het aandurven om meer puzzels en exploration er in te gooien

16. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    hoeveel % is het ongeveer schieten dan in de game als ik vragen mag?

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat hangt er een beetje vanaf hoeveel je je bezig houd met de challenges en het vinden van alle collectibles en dergelijke.

Het is VEEL schieten (en melee en als je wilt sneaken en stealth kill en etc etc)

Het is zeker niet zo als de oude games waar je soms in een map werd gegooid waar je eigenlijk niet wist wat je A naar B route moest worden en waar dan misschien 2 leeuwen en een beer rond liepen die je nog kon ontlopen.

Je moet het meer zien als een rollercoaster met kleine hub levels erin. Ook de stukken waar je geen vijanden tegen komt (op de optionele tombs na) word het tempo erin gehouden doordat er of iets ontploft of instort of noem maar op

Dus als je in die hubs alle vijanden opruimt en dan echt alles wilt gaan vinden kun je best lang gaan zoeken en klimmen en kijken waar je op kan en wat voor nieuwe opties je nieuwe equipment je bied

maar als je meteen door knalt naar je volgende objective (want je heb hier wel een duidelijke objective altijd, die je ook altijd kan laten aangeven met je survival instinct)

dan ben je veel aan het vechten.

Ik vind het lastig om een % te noemen, ik weet niet of je uncharted 3 gespeeld hebt maar je moet het wel in die verhouding zien

dus er zitten momenten in dat je alleen maar klimt of zoekt, maar reken er altijd maar op dat je onderweg een paar tegenstanders om zal moeten leggen

edit:// Er is trouwens geen echte NEW GAME + . Na het uitspelen kun je terug naar het eiland , van campfire naar campfire fast travellen (kan tijdens de game ook al) om je completion percentage omhoog te krikken en achievements te gaan halen maar je kunt NIET het verhaal nog een keer starten met behoud van al je XP en upgrades

Dus als je al die achievements die verbonden zijn aan skills , collectibles en upgrades wilt gaan halen en tegelijkertijd wat te knokken wilt hebben zul je dit in 1 playthrough moeten doen

1 keer door de game heen en daarbij niet veel tijd besteden aan looten en crap opzoeken is dus NIET genoeg om al je wapens te upgraden en alle skills te unlocken

18. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Bedankt voor de uitleg...
    Ik Heb de uncharted games zekers uitgespeeld en was ook erg veel gasten neerleggen(vooral deel :cool:
    Dan denk ik dat nog even wacht met het halen van de game als er zo weinig puzzels en klimwerk enzo in zit en zich veel meer focust om het killen..
    Wat ik wel jammer vind als trouwe Tomb Raider fan.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Naja, het is niet ZO weinig. Het is alleen niet beduidend meer dan in bijv UC3

ik moet zeggen dat ik geen echte new game + wel een gemis vind. Op een leeg eiland naar collectibles zoeken vind ik wat saai

Al zullen de mensen die het schieten niet leuk vinden daar misschien anders over denken :+

moet nog wel even een dikke + geven voor de controls

het automatisch cover zoeken en sneaken is echt heel goed gedaan, en de camera gedraagt zich ook in auto-cover echt goed. Dikke + voor Crystal Dynamics wat dat betreft.

En ja misschien had ik liever ook een meer old-school TR gezien. Maar deze game moet nu eenmaal voor Square Enix een enorme berg geld gaan opbrengen en dat voel je aan alles. Focus tested tot en met en tot in de absolute puntjes verzorgd op elk denkbaar vlak

dit is echt een AAAA release om de franchise weer op de kaart te zetten in een tijd waarin toegankelijke actie het meeste geld oplevert

edit:// meteen even een beginnetje maken op Hard :+

20. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Gisterennacht na wat te zijn gaan back travellen naar de
    shanky town
    afgereisd. Die stad heeft echt een creepy uitstraling.

Trouwens
    mountain villige is echt puzzelen ik kan het laatste vogelnest niet vinden

Deze game vindt ik de uitstraling hebben van FC 3 en AC 3, maar dan met veel minder free roaming. Eindelijk voor mij een TR waarbij het duidelijk is welke kant ik op moet. Tevens over het schieten het volgende:

Het uitdagende is om zoveel mogelijk xp bij je kills te hebben zodat je weer kan up skillen. Ik neem daarom de tijd ( en vaak daardoor ook soms te veel) om wat headshots etc te maken.

Wat ik wel erg goed vind is de AI van de tegenstanders. Niks an patroon lopen of niet doorhebben dat je hun maatje hebt opgelegd. Ook in groepen werken ze echt goed samen. Zo hadden ze me gisternacht tot 2 keer goed klem.

Ik zit nu op 50% maar ben al een paar uur kwijt vanwege het back-tracken en tevallig een challenge tegenkomen die je dan ook wilt halen!

Deel Deze Pagina