100% principe, ik heb geloof ik makkelijk meer dan 200 uur in Gears 3 zitten en denk dat ik ook wel minstens 50 in Judgment zal steken, dus waarde voor geld is het voor mij sowieso wel. Met Execution weet ik ook vrijwel zeker dat het wel mijn ding gaat worden, neem niet aan dat de MP in essentie drastisch veranderd tov Gears 3 en dat is met afstand mijn favo MP game ooit. Alleen mag EPIC er wat mij betreft niet mee wegkomen om bijv. de Locust uit de MP te halen evenals andere veranderingen die ik nu niet opnieuw ga opnoemen, meteen het hele product boycotten gaat mij dan weer te ver, het belangrijkste voor mij is dat EPIC luistert naar de fans en niet namens kopers spreekt die zichzelf niet laten horen, "fans don't like to play as Locust", yeah right...
Als bij launch nou blijkt dat bijv. die nieuwe sniper ontzettend OP is of weet ik veel wat en EPIC gaat weer net zo doen als toen met de SOS in Gears 3 bij launch (ontkennen dat het een probleem is), dan laat ik dit spel lekker links liggen tot ze dat soort klachten serieus nemen of koop ik de game wel tweedehands zodat ze mijn geld niet ontvangen. Ergens moet een grens getrokken worden en ik trek deze voorlopig hier. Het is mij niet duidelijk in hoeverre EPIC nu gewoon zoveel mogelijk dingen wil veranderen puur voor het veranderen of dat ze serieus denken dat fans op al die veranderingen zitten te wachten. Ook vraag ik mij af in hoeverre deze veranderingen impact zullen hebben op volgende delen. Ik ga er niet van uit dat mijn actie ook maar iets uithaalt, maar in ieder geval heb ik het dan geprobeerd.
Moet zeggen dat het wel verfrissend is om te lezen hoe iemand enthousiast is over een aantal dubieuze veranderingen en hier heel anders tegen aan kijkt.
Maar goed ik ben het niet met je eens op de meeste punten, die Season Pass ga ik niet voor volle prijs kopen als je kijkt wat je er terug voor krijgt, 1600 punten voor 6 maps, volgens mij is dit is de slechtste deal ooit in Gears historie en vind ik echt overpriced onzin. Gaat me niet eens zozeer om het geld maar ik houd ontzettend veel van variatie in maps, Gears 2 had lekker veel maps (29), zou het leuk vinden als dat voortaan een streven werd in de Gears franchise maar goed. Dat ik dan geen dubbel XP krijgt boeit mij niets, maar ik blijf het gewoon een ontzettend dom iets vinden.
Wat OPness/balance betreft heb ik geen idee, zou erg leuk zijn als het inderdaad nog beter gebalanceerd is dan deel 3.
Je hebt wel een punt dat relatief gezien de MP populatie van de Gears franchise minder is dan bijv. Halo maar dit heeft er imo alles mee te maken dat de MP per definitie 'unforgiving' is voor nieuwkomers. De Gnasher is gewoon het ultieme wapen online en het heeft tijd nodig voor de meeste nieuwkomers hier enigszins mee om kunnen gaan. Mijn inziens is het dan ook per definitie onmogelijk om de integriteit van de franchise te behouden en tegelijkertijd nieuwkomers op hetzelfde level te zetten als veteranen.
Gears 3 is een perfect voorbeeld hoe het niet aan te pakken, een ultiem noobwapen zoals de launch SOS werd knalhard misbruikt door ervaren spelers en maakte het voor veel mensen makkelijker om kills mee te scoren dan de Gnasher en veranderde dus het hele speelveld. Stopping power en te sterke rifles zoals de Retro en Hammerburst zijn ook geen oplossing. Vreemd genoeg kom ik relatief meer beginners tegen in de Old School playlist dan in gewone playlists op Gears 3, misschien dat zij zich ook storen aan te sterke rifles?
Wat doen ze met Judgment, ze adden een sniper voor medium range. Dat zullen nieuwkomers denk ik ook niet waarderen en lijkt mij nog vele malen erger dan de Gnasher voor hen aangezien je dan veilig vanaf een afstandje headshots kunt maken. Gek genoeg tweet iemand iets van "nice, the marzka is sure to increase the skill gap on Gears online" en wordt dit vervolgens geretweet door de senior MP designer Pete Nub. WTF?
Als het aan mij lag zou niet elke speelstijl even goed werken. Voor rifle-gameplay heb je zat andere games als je daar van houd, Gears is voor zover ik weet de enige franchise met echt spannende close quarters combat MP, waarom dit overboord gooien terwijl dit juist voor veel mensen het zo leuk en uniek maakt?
Thanks voor de info!
Hoe vond je de maps?
----------------------------------
Trouwens, hoe zit het in gamemodes met 2 teams tegen elkaar? Nu de Locust er niet meer in zitten heb je dan Red vs Blue ofzo? En als dat zo is, dan maken die armour skins dus alsnog geen donder uit toch, aangezien je dan geforced wordt met rood of blauwe armour. Dus dat maakt de theorie dat armour skins de reden van Locust goodbye zijn minder waarschijnlijk, toch? En betekent ook dat je niks aan die armour skins hebt tenzij je FFA speelt? XD
Klik om te vergroten...