Sticky [TV] TV Series Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door SjaccoPopino, 19 okt 2012.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "No soup for you!"

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha de soupnazi , prachtig.

3. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Fringe moet je ff doorheen komen, wordt steeds toffer. :)

4. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
  5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Eergisteren The Wire volledig afgekeken en ik mis de serie nu al. Er is gewoonweg geen serie zoals deze te vinden. Het bouwt zich allemaal op en toegegeven, S1 kan behoorlijk langzaam zijn, maar stick with it, want het wordt alleen maar beter en beter. Het voelt gigantisch realistisch aan, de personages zijn erg goed neergezet en de aandacht voor detail is crazy. De manier waarop het zich opbouwd voor elk personage is ook echt zeer interessant en boeiend. Ik zou niet eens 1 2 3 kunnen zeggen nu welk seizoen ik het beste vind.

Bij sommige scenes zat ik ook echt zo van 'gvd NEE HE!!!!!!' ik werd gewoon boos op wat er gebeurde bij bepaalde scenes en dat heb ik niet snel bij series. Een voorbeeldje is ...SPOILER van laatste seizoen:

De manier waarop een klein kutventje...BAH!....Omar omlegt. Ik vond dat zo verschrikkelijk shit he. Ik ging er al helemaal van uit dat hij sowieso Snoop ging omleggen en Marlo ook. Maar dit is wel realisme denk ik. Het laat gewoon zien dat het kan gebeuren op een willekeurig moment, totaal onverwacht en ook door iemand die je niet zou verwachten. Slim die Cheese ineens door zijn kop knalde maakte een hoop goed though...wow zeg, ahaha damn!

Eind van seizoen 5

Ook dat je gewoon niet een 100% happy ending hebt. Marlo blijft leven, hij laat gelijk zien dat business niets voor hem is en dat hij één en al 'straat' is. Ratten komen hogerop in de politici en politie. Die leugenaar van een journalist lijkt het goed gemaakt te hebben en tja...gewoon puur de realiteit. Wel een einde waar ik 100% vrede mee had, omdat het zo waarheidsgetrouw aanvoelt.

Steen-fucking-goede serie!!!!

Laatst bewerkt: 5 mrt 2013
  6. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hehe je mist nog het detail dat:

dat kleine ventje die Omar doodschiet is het ventje dat eerst deed van "piew piew Im Omar"

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Shiiiiiiiit serieus? De maker van deze serie is gewoon de Rockstar van tv series zo te horen.

Dat is die scene dat er een moord is gebeurd, vrouw midden op straat dood. En Bunk geloof ik...ziet dan zo'n straatjochie zeggen, piew piew i'm omar tijdens zo'n soldatenspelletje?

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Dat was die scene met de mislukte overval op een drugshuis toch waarbij die vrouw werd neergeschoten die bij Omar hoorde?

Had inderdaad ook precies dat einde verwacht waarbij Omar Marlo zou omleggen.

Heb The Wire een maandje geleden afgekeken en idd wat een geweldige serie, echt compleet mijn ding. Ben er zelf ook nog niet helemaal uit welk seizoen ik het beste vond. De personen in de serie vond ik ook geweldig, met baas Omar voorop. Maar daarnaast ook zo veel goede rollen zoals Bunk, Lester, Bubbles Prez (vooral als leraar was hij tof), Stringer Bell/Avon, Prop Joe etc.
    Het gebeuren rond Carcetti en The Baltimore Sun vond ik wat minder interessant/leuk.

Zelf vond ik het echt een kutmoment toen
    D'Angelo en Wallace werden vermoord. Dat vond ik echt toffe kerels.
    Had trouwens wat meer speeltijd voor Brother Mouzone verwacht, samen met Omar konden ze volgens mij tegen alles opboksen. Vond hem verder ook wel een badass persoon in de serie met z'n vlinderdas :9.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Persoonlijk vond ik toch wel S2 wat minder interessant. En juist het gebeuren met Carcetti en The Baltimore Sun interessant. Niet persé Carcetti, maar hoe dat hele gebeuren bij zo'n nieuwsbladbedrijf eraan toe gaat. Bubbles is inderdaad echt geweldig. Er zijn echt weinig personages in deze serie die niet echt interessant waren of dat er uberhaupt slecht acteerwerk aanwezig was.

Wel vind ik Marlo, Snoop en Chris Parlow zeer vervelende figuren. Maar dat is juist de bedoeling natuurlijk ook.

Bij Stringer Bell en Avon zag je nog dat ze ergens voor stonden. Vooral Stringer zag in dat je op andere manieren je kunt redden, Avon niet echt. Maar zij waren in elk geval nog toffe 'badguys' . Marlo vind ik gewoon ronduit evil, het boeit hem allemaal maar weinig. Chris Partlow is een nog kouder figuur en Snoop...pfff....blij dat ze eraan ging. Ik haatte deze drie personages dan ook echt in S5.

Ik ga deze week eens goed uitzoeken met welke serie ik nu verder moet gaan of moet beginnen te kijken, maar het gaat een soort afkicken worden, want het zal gewoon niet de kwaliteit van The Wire halen. Al die andere series voelen 'gemaakt' tov van The Wire. :mad: zo mooi zijn als de maker van deze serie nog een andere topserie zou hebben.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb je Oz gezien?

11. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik ben sinds vorige week begonnen aan The Wire.

Hoewel het begin langzaam op gang komt, omdat je nog een beetje zoekende bent waar het over gaat, wie de rollen spelen etc. (Al heb ik dat bijna met alle series wel). Maar na een paar afleveringen heeft The Wire mij helemaal te pakken. Zit nu tegen het einde aan van seizoen 1 en de afleveringen werden alleen maar beter en beter.

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    The Sopranos ;).

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Sopranos is niet van dezelfde maker... werden alleen beide op hbo uitgezonden als je dat bedoeld. Sopranos, Breaking Bad en The Wire zijn mn top 3 all time favo

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die vind ik niet echt in de buurt komen. Toffe sfeer, toffe karakters, maar het totale plaatje valt lang niet zo goed in elkaar als bij The Wire. Teveel dingen gebeuren gewoon om het verhaal door te laten gaan.

15. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ben ik het niet mee eens. Sopranos vind ik zelf beter. Elke character heeft een zeer duidelijke en uitgewerkte story. Gewoon perfect

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Helemaal. Ook een topper!

Sopranos tot S3 gekeken en toen mee gestopt voor een flinke tijd, ik ga die echt weer oppakken.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet je eens The Corner kijken. 6 delige mini serie ook van David Simon. Ook wel eens de "The orginal Wire" genoemd.

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hoewel ik The Wire nog niet heb gezien (een paar afleveringen, maar telkens weer snel afgehaakt omdat ik er niet in kon komen) kan ik me toch niet voorstellen dat die in de buurt komt van The Sopranos en/of Twin Peaks. Voor mij de beste series ooit. The West Wing is overigens hard op weg op mijn hart te veroveren.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    The West Wing moet ook super zijn.

Dat zijn ook mijn beste series :) Voor mij een gedeelde eerste plaats tussen The Wire en Twin Peaks. Wellicht uiteindelijk gevolgd door de de Sopranos.

Twin Peaks vind ik in principe het beste, ware het niet dat er

geen einde aan zit en het einde echt nergens meer over ging

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Thanks, will do!

Deel Deze Pagina