Eergisteren The Wire volledig afgekeken en ik mis de serie nu al. Er is gewoonweg geen serie zoals deze te vinden. Het bouwt zich allemaal op en toegegeven, S1 kan behoorlijk langzaam zijn, maar stick with it, want het wordt alleen maar beter en beter. Het voelt gigantisch realistisch aan, de personages zijn erg goed neergezet en de aandacht voor detail is crazy. De manier waarop het zich opbouwd voor elk personage is ook echt zeer interessant en boeiend. Ik zou niet eens 1 2 3 kunnen zeggen nu welk seizoen ik het beste vind.
Bij sommige scenes zat ik ook echt zo van 'gvd NEE HE!!!!!!' ik werd gewoon boos op wat er gebeurde bij bepaalde scenes en dat heb ik niet snel bij series. Een voorbeeldje is ...SPOILER van laatste seizoen:
De manier waarop een klein kutventje...BAH!....Omar omlegt. Ik vond dat zo verschrikkelijk shit he. Ik ging er al helemaal van uit dat hij sowieso Snoop ging omleggen en Marlo ook. Maar dit is wel realisme denk ik. Het laat gewoon zien dat het kan gebeuren op een willekeurig moment, totaal onverwacht en ook door iemand die je niet zou verwachten. Slim die Cheese ineens door zijn kop knalde maakte een hoop goed though...wow zeg, ahaha damn!
Eind van seizoen 5
Ook dat je gewoon niet een 100% happy ending hebt. Marlo blijft leven, hij laat gelijk zien dat business niets voor hem is en dat hij één en al 'straat' is. Ratten komen hogerop in de politici en politie. Die leugenaar van een journalist lijkt het goed gemaakt te hebben en tja...gewoon puur de realiteit. Wel een einde waar ik 100% vrede mee had, omdat het zo waarheidsgetrouw aanvoelt.
Steen-fucking-goede serie!!!!