Even reagerend op de kleine steden. Het valt nog wel mee, maar het is inderdaad een stuk kleiner. Je kan vrij snel de kaart volhebben met goedkope huisjes. De uitdaging zit hier meer in het optimaliseren van je ruimte. Al was dit bij oude simcity's ook nooit moeilijk. Gooi wat wegen neer en tadaaa map vol.
Daarnaast speel je nu eigenlijk eerder een regio dan een stad. Ik heb tot nu toe alleen op 'afgesloten' eigen regio's gespeeld. Ik vind dat best wel super toevoeging. Je bouwt meerdere steden die samen werken. Zeker als je zelf de steden runt werkt het top! Wat ik ook leuk vind is dat je upgrades van stadhuizen nodig hebt om alles te bouwen, maar per stad kan je er maar een paar upgrades hebben. De regio's moeten dus enigsinds samenwerken.
Mij leek de 'kleine' steden het grootste nadeel van dit spel en een bijna deal-breaker. Toch de gok genomen en het bevalt tot nu toe erg goed
Al is deze mening maar op een paar uur spelen gebaseerd. Ik heb er wel een goed gevoel over. De servers zijn uiteraard wel extreem ruk nog, maar dat was te verwachten en moeten we maar mee leven. Kan er over gaan klagen, maar daar schiet niemand iets mee op. Wil je meteen kunnen spelen zonder enig server probleem, wacht dan een week of 2. Als het dan nog steeds kut (wat ik betwijfel) dàn mogen we fakkels en hooivorken uit de kast halen.
Laatst bewerkt: 8 mrt 2013