Windows 8

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja! In desktop mode heb je IE, Verkenner en Office :)

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Oké, super!

Dan vind ik de RT toch al best aantrekkelijk... Enig idee of de Verkenner opties gelijk zijn aan W8 Pro? I.v.m. bibliotheken vooral. Ik heb namelijk de bibliotheek Documenten zo ingesteld dat daar m'n SkyDrive mappen in staan. :9

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik wacht het wel ff af :) ff geld achterliggen voor dat ding!

4. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bibliotheken werken hetzelfde, maar je kan niet de SkyDrive desktop app downloaden. Je hebt dus geen map voor SkyDrive in verkenner. Je videos en muziek van je SkyDrive komen dus ook niet in de desbetreffende applicaties voor (foto's wel!)

Met de SkyDrive RT app kun je wel gewoon bij al je files.

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oh. Dat is dan wel weer minder, want dan kan ik de mappen niet in m'n bibliotheken opnemen. Hhhmmmm... Op zich geen ramp.

6. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het nooit zo gebruikt op W7 of W8, maar als je dat gewend bent kan ik het me wel voorstellen dat het een gemis is. Geen gigantisch probleem natuurlijk, en niet zo veel extra geld waard als alleen daarvoor een Pro kopen.

7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik was vast een beetje aan het kijken naar een nieuwe laptop..maar dat is echt bijna allemaal standaard windows 8 wat daarop staat. Vond nog een aardige Asus met windows 7 home premium.
    Weet niet of jullie er ondertussen al aangewend zijn maar het staat mij wat tegen dat windows 8. Ik snap niet dat ze die keuze niet openlaten.

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Op heel veel sites kan je nog w7 laptops vinden hoor, kijk bijvoorbeeld eens op www.laptopshop.nl. Ik kan je w8 zeker wel aanraden trouwens, maar als je echt niet wil zijn er echt nog wel alternatieven.

9. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Weerhoud je AUB niet om windows 8 niet te nemen. Prima programma in combinatie met deze download - http://stardock.com/products/start8/
    Startbalk krijg je dan terug. Kan je alles mee doen wat in windows 7 zat. Windows 8 is ook sneller en heeft wel een aantal handige functies zoals een reboot zonder je programmas te verwijderen. En de Apps zijn handig en leuk. De uitzendinggemist app werkt veel sneller dan de .nl versie.

10. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb ooit eens windows 8 pro gekocht. Code ontvangen, kunnen downloaden en toen weer teruggegaan naar windows 7. Nu wil ik die productcode van 8 weer gebruiken, maar waar kan ik die invoeren zodat ik windows 8 weer gratis kan downloaden?

11. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Het enigste nadeel wat ik eraan vind, is dat wanneer je de windows toets links onder klikt je niet meer in het metro UI komt :mad: Want als je de windows knop aanklikt komt je windows pop-up menuutje omhoog :mad::mad:

12. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Daar staat toch de Windows 8 menu snelkoppeling?

13. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ja maar ik bedoelde de toets op je toetsenbord ;) Als je daarop klikt in windows 8 ga je direct naar de tegels/metro interface.

Als je het windows 7 stardock dingetje hebt geinstalleerd, en je drukt dat op de windows toets op het toetsenbord komt het kleine menuutje omhoog met afsluiten, restarten, programma's etc.

14. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
  15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat kan je gewoon instellen hoor in de settings van Stardock.

16. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Windows 8 is gewoon een kwestie van wennen. Vroeger bestond die hele startknop ook nog niet. Toen klaagde iedereen precies op dezelfde manier toen met Windows 95 de start knop werd geïntroduceerd. Over een paar jaar hoor je hier niemand meer over.

17. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Het ligt best onder vuur en fabrikanten klagen ook over W8, best apart...

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Tablets met Windows 8 Pro, is dat nou de VOLLEDIGE versie van Windows 8 zoals je die ook op een pc hebt?

Wil namelijk voor stage wat aan W8 OS gaan prutsen voor een web-applicatie die we hier bouwen.

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    De niet volledige is toch Windows RT? Rest lijkt me volledig.

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, klopt dat de RT die tablet-variant is.

Maar ik moet weten of W8 Pro op tablets echt ALLES heeft dat de pc versie ook heeft. O-)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina