Op de 1 of andere manier heb ik bij deze het gevoel dat ik nu 5 keer dezelfde missie heb gespeeld ofzo. Daarnaast ben je alleen maar bezig met het achterna huppelen van Saren.. In andere delen ben je ook een stukkie meer bezig met je crew of andere figuren. Ik speel em nu waarschijnlijk ook met een verkeerde insteek hoor; ik wil gewoon snel alle belangrijke keuzes maken en wat extra info over de characters die later terugkomen. Dus ik ben zeker ook te gehaast bezig.. Totaalplaatje voor mij. Trouwens, ligt het aan mij of is adept in dit deel veel zwakker dan in 2 en 3? Ik ben elke keer aardig overpowerd met biotics, maar in deel 1 mol ik bijna alles - noodgedwongen - met m'n upgraded pistol..
Ik speel ME nu op de pc met graphic-mods. Het scheelt een hoop alhoewel hij geen schoonheidsprijs zal winnen. Een (Bastion) Adept is trouwens de meest OP class van 1, een adept is trouwens sowieso erg goed in 1 omdat ze tegen alle enemies werken ongeacht hun defenses. Zeker als je een wat hoger level bent kun je vaker lift/Singularity/Throw gebruiken.
Tis inderdaad minder als in de 2 vervolgen. Hoe goed het verhaal ook is, ik vind deel 1 te...PC-y....spelen. Gameplay van deel 2 en 3 is veel lekkerder, soepeler.
Dude, de game is is eind dit jaar 6 jaar oud, vind je het gek? En als je op de PC speelt, dat is inderdaad niet om aan te zien, zelf niet op de hoogst settings. De 360 versie is zelfs nog mooier. Gewoon even aan wennen, maar je kunt maar beter geen planeten gaan afdalen dan. De meeste lijken allemaal op elkaar. De maan is daarentegen wel weer top gedaan, vooral met dat beroemde shot van de Apollo 11 met de aarde boven je hoofd.
Ik merk nu wel dat Mass Effect 1 ook best groot is. Mijn eerste run was ik eigenlijk alleen maar bezig met de main quest. Nu doe ik ook zoveel mogelijk side quests, en dan merk je meteen hoeveel meer content er is. Ik wist bijvoorbeeld ook helemaal niet dat je wat missies had, wat juist met je teamleden te maken heeft. Alleen die UNC missies doe ik niet echt, omdat dat meer planeten afscannen is Weet 1 ding wel zeker nu. Deze games gaan mij nog langgggggggg bezig houden
Mooi om te horen. Op de één of andere manier vind ik de non story planeten ook tof, al lijken ze erg veel op elkaar en leeft er bijna niets. En die grondstoffen missies doe ik ook bijna nooit, alleen voor de Liara ally achievement, omdat je die snel kan missen. Voor de rest is het leuk op die onbewoonde research planeten aapjes te overrijden met de Mako. Mako = beste gamevoertuig ever.
Ja ik heb nu nog 5 side missies over, maar dat zijn meer om om dingen te zoeken zoals tapes en mineralen volgens mij. Dat boeit me weer niet zoveel. Voor de rest heb ik volgens mij alles nu gehad. Ik heb ook die Liara en Wrex Ally. Die 2 zijn echt mijn favoriet in dit deel. Kaiden helaas toch niet gered. Ashley is daar toch iets te voor. Nu ben ik bij het stuk dat ik eens en voor altijd met Saren afreken. Pfff Mass Effect voelt wel meteen als een verslaving. Ben gewoon heel de dag bezig gewest met dit spel Ach ja het was toch bagger weer.
Nog wel even nadenken of ik meteen aan Mass Effect 2 ga beginnen. Misschien even een ander spel en dan aan Mass Effect 2 beginnen. Anders wordt het wel ineens teveel Mass Effect
Teveel Mass Effect bestaat niet. Ik zou gewoon meteen doorgaan, alles nog vers in het geheugen is beter bij dit spel dat zoveel leuke subtiele hints bevat van voorgaande delen.:b:
Ik zit ook nog wel te twijfelen om misschien een new game plus te doen, maar dan echt alleen de main quest. Zodat je toch nog even verder levelt en een mooie save heb voor Mass Effect 2 Want je behoudt toch al je stats etc in die mode? Ben volgens mij net nog geen level 40. Maarja aan de andere kant heb ik ook weer zoiets. Ik speel eigenlijk elke game met uitzondering (Fallout 3/New Vegas) maar 1 x uit. En wil nog zat andere games spelen zoals Bioshock 1, 2 en infinite. En ga zo maar door Ik start denk ik deze week gewoon Mass Effect 2 op met mijn Mass Effect 1 save. Ga nog wel even zoeken hoe ik iedereen kan laten leven op het einde. Want wil echt niemand kwijtraken
Als je level 60 wilt halen heb je minimaal 1,5 volledige playtrough nodig en pas dan kun je in de andere games volledig profiteren van de bonus. Als je een keer volledig doet een daarna een keer story, dan haal of net wel of net niet level 59. Trust me, dat weet ik van 20+ playtroughs. En aangezien je nu nog maar level 40 bent, zo te lezen, en al best ver, kun je beter voor 2 volledige playtroughs gaan met liefst dezelfde keuzes. Omdat de keuzes namelijk niet in new game plus gekopieerd worden. Bepaalde achievement kun je wel halen door 75 keer de game te laden, want dat word middels een snelle auto save opslagen. Ik zou blijven doorlevelen als ik jouw was en pas bij level 60 aan Mass Effect 2 beginnen, de minste van de 3 games imo.
Ik zou gelijk verder gaan met deel 2 want dan weet je de door jouw gemaakte keuzes en de background info van het eerste deel nog goed. Ik heb mezelf er op betrapt veel op internet te googlen naar wat ook alweer was gebeurt in deel 1 en de keuzes die je kreeg doordat ik na een lange tijd pas begon met Mass Effect 2. Al zit je wel weer gelijk vast aan een game van circa 50 uur. (Kan korter, ligt eraan wat je zelf doet uiteraard)
Zelf heb ik toen ik mass effect 1 kocht, ongeveer 4 jaar geleden, het spel eventjes gespeeld, maar ik vond het lastig te begrijpen (om alle facties en wat ik nou eigenlijk deed) en heb het spel lange tijd laten liggen. Na een half jaar weer opgepakt en sindsdien kon ik er niet genoeg van krijgen. Als reactie daarop deel 2 aangeschaft toen ie uitkwam. Jammer genoeg weet ik nodig steeds niet waarom ik mn mass effect 1 character niet kon importeren naar deel 2. Deel 2 heb ik ook wel minstens 75 uur ingestoken. Laatst had ik Mass Effect 3 goedkoop op de kop getikt en alle missies gedaan, behalve de laatste missie, daar ga ik morgen aan beginnen. Ik werd op een gegeven moment wel ziek van al die missies die je moest doen, allemaal boekjes en artifacts zoeken op planeten. Net als in Fallout wil alle quests doen en iedereen helpen, maar het werd wel irritant als je je open missies bekijkt dat er ineens 10 nieuwe mini quest inzitten. Tot nu toe vind ik deel 2 nog het beste. Deel 3 begon wel erg interessant en de hoofdmissies zijn wel vet en het verhaal dat je alliances moet/kan en vrede tussen facties moet/kan sluiten. Ben benieuwd naar de ontknoping, maar ik hoorde eerder wel dat het einde wat minder was, maar dat is gepatcht, dus ben benieuwd!
Ja inderdaad en het maakt het einde een stuk beter imo. Ik zou wel eerst zonder spelen though. DLC is gratis, en meer dan terecht gratis.