Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
  2. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Wanneer je nog geen mac in je bezit hebt, is een mac mini dan een goede instap ? Ik zit zelf al heel lang te twijfelen om een mac te kopen maar weet niet precies welke. Nou is een macbook pro best wel duur maar wel erg functioneel omdat je hem overal mee kan nemen. Ik bezit momenteel al een desktop en laptop, en heel eerlijk gezegt heb ik mac os niet per ce nodig. Alles wat ik doe: gamen, editten, en een beetje op internet zitten kan natuurlijk ook op een windows pc. Maar omdat ik een iphone en ipad bezit, ben ik ook wel benieuwd naar mac os en het lijkt mij nogal handig/snel te werken. Ook ben ik al die problemen met windows best wel, dan werkt er dit weer niet etc. Maarja ik ben verplicht om altijd te blijven werken met windows i.v.m. schoolopleiding ( ICT-Beheer )

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Om OS X te leren kennen is de Mac mini juist uitstekend. Maar ook voor een doorgewinterd OS X gebruiker is de Mac mini een top apparaat. Het is allang niet meer een 'instap-model'. Zo is hij prijstechnisch wel gepositioneerd, maar onderschat zijn power niet! Zeker niet met een Intel Core i7 en Fusion Drive. Ik raadt 'm je van harte aan.

4. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zat in precies dezelfde situatie als dat jij zit; ik wilde ook graag een mac maar om nou gelijk zoveel neer te leggen vond ik ook iets te veel van het goede. Ben dus voor de Mac Mini gegaan icm twee beeldschermen en dat werkt echt perfect.

Soms twijfel ik echt dat ik liever niet een iMac of een Air/Pro had gekocht, maar dat is meer omdat ik het gewoon vette shit vind en niet omdat mijn Mini slecht is ofzo. Als je zelf een beetje handig bent kan je ook nog zelf een SSD inbouwen en heb je echt een top apparaat. Ik gebruik hem ook icm met m'n iPad, iPhone en Apple TV en alles werkt gewoon perfect. Let er wel op dat je niet echt serieus kan gamen op OS X, of je moet met virtual machines aan de gang gaan.

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je serieus wilt gamen moet je juist niet met Virtual Machines aan de slag gaan, maar gewoon Windows via Bootcamp installeren.

6. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik heb even een paar filmpjes gekeken over hoe een ssd te plaatsen in een mac mini. Maar het ziet er best lastig uit, aangezien je heel wat weg moet halen voordat je bij je hdd komt.

Gamen op een mac lijkt mij persoonlijk sowieso niets, zowel de ondersteuning is best wel slecht als de hardware om te gamen.Wellicht ooit eens een game als sim city of andere kleinere games maar geen grote als bf3, crysis ofzo.

Ik heb momenteel al een 21 inch scherm ervoor, ben wel dan van plan een apple keyboard en magic mouse erbij te halen.

Maar ik zit ook een beetje of mac os het waard is voor mij, aangezien ik inpreciepe alles wat ik doe ook al op windows kan. Maar apple is zoooo sexy <3 :p hahaha Het heeft gewoon iets, design is nice, os ziet er nice uit etc ^^

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Als je echt zo twijfelt raad ik je aan om eens bij een winkel zoals Amac, iCentre of bijvoorbeeld gewoon de MM (met Apple afdeling) te gaan kijken en gewoon eens wat te spelen en uit te proberen.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wilde 4 jaar geleden ook iets anders maar twijfelde behoorlijk tussen een nieuwe pc (Windows) of een iMac.
    >€1000 betalen voor een iMac zag ik niet zitten en kwam toen de Mac mini tegen voor €499.

Mac mini (late 2007) doet nu dienst als mediaplayer en heb me vorige jaar een nieuwe mini gekocht met i5.
    Zelf het geheugen vergroot naar 8GB en er een 2e HDD bij geplaatst.
    De HDD vervangen is goed te doen , op iFixit staat een goede tutorial.
    Heb mijn Acer laptop inmiddels ook vervangen door een MBP :9

9. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik heb alwel een beetje gespeelt met mac os, zowel in de winkel als op vmware. In een winkel is het nogal irritant aangezien er constant werd gevraagd, kan ik je helpen :confused: op vmware heb ik het ook draaien, alleen draait niet zo hee lekker. Toch blijft het nog iets hebben dat het niet de volledige ervaring is omdat je het pas kan beoordelen na een paar dagen.

Hoe heb je er een 2de hdd inkunnen zetten ? Btw, >€1000 voor mac is teveel, inmiddels macbook pro hahahaha maar we nice ;)

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet wel een hdd-kit kopen om een extra hdd/ssd in de Mac mini te kunnen plaatsen.
    Er is namelijk geen SATA-aansluiting voor de 2e schijf aanwezig.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ben eigenlijk wel benieuwd, naar wat mijn Macbook op dit moment waard is.

Dit zijn de systeem specs:
    Macbook Pro 17"
    2.66 GHz Core 2 Duo
    8GB 1067MHz DDR3
    NVIDIA GeForce 9600m GT 512MB
    Samsung SSD 128GB
    Standaard HDD 320GB

Zelf zie ik 17" macbooks op tweakers voor 1500,- te koop staan, wel uit begin 2010

12. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Laat dan maar ;) Dat gaat me iets te ver haha, ik durf die gok namelijk niet te wagen ;) Maar is een mac mini inpreciepe wel krachtig genoeg voor video en foto bewerking ?

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een Mac gebruikt het geheugen heel anders dan Windows.
    Mijn mini is sneller en krachtiger dan de laptop van mijn zusje met de zelfde processor en intern geheugen.
    Het hdd-ledje op haar HP blijft maar knipperen omdat Windows met van alles bezig is op de achtergrond.
    Ik heb bij de Mac mini nu 5,67GB van de 8GB beschikbaar , de cpu hangt rond de 4% nu.

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    OS X 10.8.3 is uit.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2013
  15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ontdekte de update vanavond toevallig tijdens het spelen met mijn MBP.
    Meteen ook de Mac mini upgedate.

De update voor de mini was veel kleiner namelijk 275MB , bij de MBP moest ik bijna 600MB downloaden.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het is altijd per model verschillend.

17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Heerlijk 10.8.3, kan nu eindelijk weer Call of Duty 1 spelen. :9 Die was niet speelbaar onder 10.8.2 wegens een of andere gpu driver error.
    10.8.3 heeft volgens mij ook ontzettend veel proefversies gehad voor ontwikkelaars etc.

18. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Dag allemaal, binnenkort krijg ik van mijn werk de vervanging voor mijn macbook 2009 (witte).
    Een nieuwe macbook pro.. geen idee nog welke config maar ik ben er blij mee :)

Wat is de beste manier om de data van de oude macbook naar de nieuwe te zetten en daarna de data van de oude macbook te wissen?

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    TimeMachine backup maken. Vervolgens op je nieuwe MacBook Pro kun je kiezen om een nieuwe Mac te configureren, of te kiezen voor een TM backup. Dan zet hij alles netjes terug. :)

20. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Top doe ik dat, en de oude mac leeggooien? (ik heb volgens mij de installatiecd niet meer)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina