Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Zojuist een iPad 4 gekocht. Zit met een synchronisatie probleem voor de Apps. Op zowel mijn iPhone 4S als de iPad wordt mijn Apple ID gebruikt. Echter gebruikt mijn vriendin de iPad ook en download bijvoorbeeld de bankieren app van ING.

Ik wil niet dat een App gedownload via iPad ook direct op mijn iPhone komt! Is dit apart in te stellen via iTunes? Die functie heb ik namelijk niet gevonden. Dus ik wil wel dezelfde Apple ID gebruiken op beide devices maar niet elke gedownload App op elk device. Hopelijk is dit te regelen in iTunes.?

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Het is te regelen op je iPad/iPhone zelf.
    Ga naar Instellingen -> iTunes en App Store -> Automatische downloads uitschakelen.

3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    :emo:

Kut ... kut ... kut ... tyfus ... en nog meer KUT.

Ren vanmiddag naar boven om even op een PC wat te doen. Wil ik naar beneden lopen, struikel ik over m'n joggingbroek ( broekspijp ) en flikker naar beneden. Goed, zelf heb ik last van spierpijn. Na een snelle check of ik niks gebroken had plof ik neer in de bank.

Toen kwam het ergste. Ik haal m'n iPhone 5 uit m'n zak ... god, wat een ravage. Het gehele display is kapot ... De achterkant is beschadigd ( krom van de val dankzij m'n heup vs iPhone ) en de voorkant zit "los".

Wist dit al van tevoren. Had dat ding net 2 dagen en toen zaten er al wat kleine krasjes op. Raar onderbuik gevoel had ik met deze telefoon ... moest weer wat gebeuren.

*zucht*

Iemand een prijs indicatie? Volgens Vodafone kan ik het laten vallen onder de inboedelverzekering.

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Klote man, echt zuur vooral als je dat ding net 2 dagen hebt. Plaats eens wat pics, ben wel benieuwd hoe het er uit ziet. Hopelijk kun je het fixen via de inboedelverzekering inderdaad.

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ok, ik heb een probleempje.

Ik heb een 2010 Macbook Pro.
    Recentelijk geupgrade naar ML. (Minder legale versie)
    \Nu geeft mijn Macbook wat problemen, en start deze niet meer op.
    Ik gok dat ik met een verse install van OSX een heel eind kom.

Maar... Uiteraard kan ik geen installer downloaden van de App Store, want ik heb ML nooit officieel gekocht.
    Nu heeft mijn vriendin een Windows laptopje, dus dacht ik 'm via die weg aan mijn Apple ID toe te voegen... Niet dus.

Nu is mijn vraag, hoe los ik dit op?
    Heb geen directe kennissen die ook met de Mac werken, dus daar inloggen en ML kopen is ook geen optie.

Edit ; disk02 I/O errors bij opstarten. Dus dat zou betekenen, aldus Google, dat mijn HDD het aan het begeven is. Prettig.
    Kan iemand hier dit bevestigen?

Alrighty, alles werkt weer naar behoren. Heb een clean install gedaan vai OSX Snow Leopard, en ben nu ML aan het downloaden.

Ik ben nu tevens aan het kijken naar een back-up optie. Wil USB HDD gaan aanschaffen voor Time Machine.
    Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten, of kan ik gewoon iedere HDD kiezen?

6. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Twee vragen:
    - Is het mogelijk om mail die ik op ofwel m'n iPhone gelezen heb of al op m'n MacBook Air bij de ander als gelezen gemarkeerd kan krijgen?
    - Zelfde geld voor Facebook notificaties :+.

7. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    1) Gmail wel, hotmail/outlook niet.
    2) Neen, maar die gaan automatisch weg zodra je de app start.

8. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Is er een mogelijkheid om te voorkomen dat als je de MBP dicht doet, de MBP weer 'wakker' wordt als je de oplader er in/uit doet? Ik zie er eigenlijk het nut niet van in waarom hij dat überhaupt doet.

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat kan alleen met de email clients die IMAP ondersteunen, hotmail heeft dit helaas niet. Ben daarom ook over gestapt naar gmail. Je kan vanaf hotmail alles door laten sturen naar je gmail en als ik ergens nog geregistreerd sta onder m'n hotmail adres verander ik dat naar m'n gmail.

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoe ga je hier eigenlijk mee om? Ik zet mijn MBPr in slaap en ontkoppel de kabels. Maar hij is zo stil, hoe zou ik überhaupt merken dat hij stiekem uit slaapstand komt?

11. Conscience

Leuk Bevonden:
    54
    Ik 'hoor' hem alleen aan gaan als het helemaal stil is; dan hoor je eigenlijk het standaard - hoe stil ook - geluid dat de MBP maakt als hij aan staat. Ik heb nog dat LED-lampje aan de voorkant zitten die niet meer op de MBPr zit, dus daar zie ik het ook aan. Na een seconde of 10 gaat hij weer in slaapstand. Meestal haal ik hem uit de stroom (terwijl hij al in slaapstand is) als ik hem ergens naar wil verplaatsen of in mijn laptop sleeve wil stoppen. Ik wil dan wel zeker weten dat hij echt weer in slaapstand gaat voordat ik die sleeve dicht doe. Nu moet ik daar dus vaak (voor de zekerheid) op wachten, omdat hij dus weer 'wakker' wordt zodra ik de stroom er af haal.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2013
  12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Even een leek vraagje:

Hoe kun je in een dergelijk venster de andere knop met een keybord shortkey activeren?
    Tab pakt ie niet. Niet altijd zin om dan m'n muis te moeten pakken om de andere knop te activeren, die ik vaak juist wil hebben ipv de geselecteerde.

13. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Goeie vraag, ben ik ook wel benieuwd naar!

14. Conscience

Leuk Bevonden:
    54
  15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Thanks!

16. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Kan iemand mij helpen? Heb een enquete opgesteld met ThesisTools. Daarmee kan je zo'n excel sheetje downloaden maar als ik die open in Numbers krijg ik de volgende mededeling: Importwaarschuwing - Dit is een tab delimited-document en niet een geldig Excel-document. De gegevens zien er mogelijk anders uit.

Het is een .xls bestand.
    Erg vervelend, moet de gegevens gewoon zien!

Laatst bewerkt: 3 apr 2013
  17. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    probeer eens met open office?

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat kan.

All Controls selecteren. Vervolgens kun je met Tab door de knoppen heen. Je krijgt dan een blauwe rand om de knop. Met spatie selecteer je vervolgens de knop en met Enter activeer je deze.

Laatst bewerkt: 3 apr 2013
  19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Nevermind...

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

Is het mogelijk om van dit vinkje (internetdeling ja/nee) een snelkoppeling te maken in m'n taakbalk of hoe dat ook heet (die balk bovenin)? Want met internetdeling aan valt m'n iMac niet in sluimerstand, maar ik wil het wel aan hebben staan als m'n iMac aan staat, want anders heb ik geen WiFi op m'n iPhone.

Nog beter zou zijn dat internetdeling automatisch eerst uitgeschakeld wordt als ik op "Sluimer" druk, zodat de computer wel volledig in sluimerstand valt.

Laatst bewerkt: 5 apr 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina