[XOne] Tomb Raider

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 jul 2009.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dan snap ik niet zo goed waarom iedereen zo lovend is eigenlijk. Ik vond het begin leuk, maar op een gegeven moment kan het de aandacht toch niet vasthouden? Constant hetzelfde riedeltje, even een kratje verder schuilen, 5 mannetjes kapot knallen, en vervolgens weer hetzelfde.

Jammer, want ik vond het spel in het begin erg tof, daarna wordt het toch echt een thirdperson shooter zoals zovelen. Het is alleen heel erg goed uitgewerkt, dat is dan het voordeel. Het ziet er mooi uit, speelt lekker weg, maar op een gegeven moment gaat het spel me te lang duren omdat ik het allemaal al eens heb gezien. De tombes zijn verder een grote grap. Ik ben ook geen verzamelaar van shit, ik speel het verhaal en verder niks. Ik pak wat ik tegenkom om wapens te upgraden en schatten kunnen me niet bommen. Dan blijft er toch bar weinig over van de game voor een speler als ik.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
  2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat vind ik dus ook. Het stikt van de collectibles, maar ik pak inderdaad ook gewoon wat ik tegenkom. Al die collectibles zoeken vind ik maar een kunstmatige manier om de speelduur te verlengen. Dus dan blijft er inderdaad weinig van het spel over. Voor één playthrough is het best vermakelijk, maar zodra je klaar bent met het verhaal is er voor mij geen reden meer om het spel nogmaals op te pakken. Ik ben ook gewoon niet zo'n fan van schietspellen, hoewel Tomb Raider erg lekker speelt. Maar dat is in ieder geval de reden waarom dit zeker niet mijn favoriete Tomb Raider zal worden.

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Dan het dan voor de lekkere Jip en Janneke van Lara. :9

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    They don't fucking move.....

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Het is nog geen kerst jongen. Jingle Bells hoor je nu nog niet en zie je ook niet. Helaas, maar waar. :+

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Als we het toch over physics hebben, die haar physics uit de pc versie vind ik wel erg tof. Ik heb dat op een stream gezien en dat ziet er veel beter uit dan op de 360. Het schijnt nogal zwaar te zijn voor je systeem, dus daarom heeft alleen de pc versie het (denk ik).

7. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Zo Tomb Raider ook in mijn bezit. Voor 30 euro heb ik Bioshock Infinite (inclusief Tomb Raider) op de kop getikt. Naja het is een Steamkey, maar die kreeg iemand bij zijn nieuwe videokaart.

Hij had 2 vouchers en ik kon er 1 overnemen. Toch een nette deal zo zou ik zeggen:thumbs:\o/

Wilde eigenlijk geen Tomb Raider kopen, maar ik kreeg ook Tomb Raider bij die voucher. Dus toch maar eens gaan spelen dan:+

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Jammer, maar ik had het wel verwacht

9. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Yeah right, in een maand tijd is de MP dood....

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Dat denk ik ook, in veel games overbodig een MP.

11. samson

samson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naar schipbreuk eiland vond ik het eigenlijk ook rond uit saai te worden.
    daarnaar was het echt niks anders meer dan door lopen en knallen en verder weinig.
    Dat vind ik ook.
    Maar ik vind persoonlijk de MP niet zo mooi en grafisch er uit zien als de solo.

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Een reboot moeten we imo ook een kans geven met nog een game. Als die weer net zo is als deze, sla de serie dan maar over tot 2025 ofzo.

13. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    De mensen die de game niks vonden of saai vonden worden zijn echt in de minderheid... jullie overdrijven. Deze game was geweldig.

14. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Komt omdat sommigen vast zitten in de tijd. Die zien liever dat Lara haar truukje van 20 jaar geleden nóg een keertje overdoet....

Ze vergeten daarbij dan dat die games per deel ook minder werden (omdat het dus ook een herhaling werd), en die games zo irritant zouden zijn nu de dag (ja, deze was erg simpel, moeilijker mag zeker wel, maar zo minuskuul op precies het goede plekje moeten staan om de sprong te halen was ook gewoon te idioot voor woorden met die games van vroeger).

Met andere woorden; als je zo'n TR wilt spelen.....trek je een oude TR uit de kast.
    Voor de mensen die wel van vooruitgang houden en de oude TR games juist niet zo tof vonden omdat het teveel puzzel was, teveel op precies het goede puntje staan om het te halen, etc.....daarvoor is deze nieuwe TR een goede keus.

Zo'n ouderwetse TR verkoopt tegenwoordig gewoon niet genoeg. Punt.
    Natuurlijk zijn er altijd fans die die games liever spelen dan deze huidige 'crap' maar die zijn in de minderheid.

Ik heb de eerste 3 TR games ook gespeelt, maar ik ben blij dat ze deze Uncharted weg zijn ingeslagen. Speelt veel lekkerder weg.

That said, de game is zeker niet perfect. De volgende mag echt wel wat moeilijker, grotere tombes, iets meer puzzels (ik heb een hekel aan puzzles, maar bij een TR game hoort het wel eigenlijk).
    Maar de game is nog steeds een genot op te spelen.
    Zeker goed genoeg voor een eerste deel in (hopelijk) meerdere vervolgen.

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Een reboot is prima, maar nu is de balans compleet doorgeslagen naar actie. Een reboot kan ook prima zonder de kernwaarden van een Tomb Raider spel compleet uit het oog te verliezen. En als ze dan toch per se een shooter willen maken, dan mag de AI van de tegenstanders ook wel wat beter.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Haha ja, gisteren aan het begin van de game ook. Gasten zien je nooit, ook niet als een kameraad voor je ogen word doodgeschoten. En soms moet jezelf ook wel oppassen, want anders sta je in de fik door molotov shit. :+

17. samson

samson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel een goede game in zijn algemeenheid gezien.

Ik vond het een goede game hoor.
    Alleen het einde vond ik een beetje langdradig worden en te veel knallen op eens.

En die MP vind ik er gewoon minder uit zien

18. MechromancerNLD

MechromancerNLD <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu op het punt dat ik weer opzoek moet naar de monastary. Ik vind de game wel lekker spelen. Zeker niet slecht, ook niet een game waar ik me uren mee kan vermaken achter elkaar, maar gewoon doorsnee vermakelijk.

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Inmiddels ben ik 40% ver in de game. (als ik m'n save moet geloven)

En vermaak me opperbest met de game, veel stukjes voelen wel erg als een QTE maar niet op een slechte manier. Je voelt toch echt wel die ''pijn'' die Lara heeft. Ik ben tot dusver zeer gecharmeerd van dit spel.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Mijn laatste post was ook meer in zijn algemeenheid. Sprak niet echt voor mezelf. ;)

Game zelf is verder prima, maar idd wel eentonig hier en daar. Het hoeft trouwens ook niet zo pietje precies als de oudere games en een reboot moet je gewoon anders doen, want anders ga je maar FIFA of COD spelen.

Deel Deze Pagina