Sticky [TV] TV Series Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door SjaccoPopino, 19 okt 2012.

1. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Low Winter Sun! Kwam deze tijdje terug ook tegen ja, vergeten hier te melden. Staat zeker op m'n lijstje en verwacht er veel van gezien de cast!

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    De laatste paar afleveringen van seizoen 3 maken het weer meer dan goed.

3. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Oz afgekeken. Wel echt een hele toffe serie. Vooral omdat de kwaliteit alle 6 seizoenen redelijk gelijk blijft. Gewoon een goede, rauwe gevangenisserie.

4. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    The Following EP 10

Batista!

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zeker een vette serie. Ook met veel plezier naar gekeken.
    Enerzijds altijd wel jammer als je op een gegeven moment beseft dat een serie afgelopen is, maar anderzijds ook wel beter als het niet op een gare wijze afgerond wordt.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vind/vond The Wire toch wel een stuk beter dan Sopranos (die kijk ik nu). Enige personage van The Wire waar ik echt moeite mee had was....eeh hoe heet dat broekie ook alweer die er later met zijn eigen gang bij komt. De hele ontwikkeling rondom zijn personage vond ik echt tegenvallen

7. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Marlo Stanfield bedoel je. Zijn gang is denk ik wel belangrijk voor het verhaal geweest, want 5 seizoenen lang alleen maar de Barksdale crew/Prop Joe volgen was denk ik iets te eentonig geweest.
    Snoop vind ik het gaafste character van de Stanfield crew.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Marlo idd. Daar had ik, achteraf gezien, meer van willen weten.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    The Wire mag de balletjes van The Sopranos niet kussen. De karakters van The Sopranos zijn zoveel sterker en diverser. Ik vind The Sopranos echt op alle vlakken beter, en niet een klein beetje.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Grappig hoe dat kan verschillen. Vond Sopranos tof maar toen ik The Wire had afgekeken stond die met stip op 1.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol idd. Zaten wel weer een paar punten in waarvan je dacht, kom op. Maar overal wel vermakelijk.

12. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Neeee! Waarom nou? Ik had mezelf voorgenomen om niet te kijken deze week, maar nu wil ik hem toch zien. Kutserie :+

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Overdrijven is ook een vak. The Wire is qua neerzetten van de totale wereld echt eindeloos beter dan Soprano's. The Soprano's gaat 95% van de tijd over de relaties tussen de verschillende partijen. Bij The Wire wordt je echt in de wereld van Baltimore gezogen. Daardoor is Baltimore veel geloofwaardiger, terwijl in Soprano's dingen 'gewoon' gebeuren zonder al teveel achtergrondinfo. Voorbeeldje is wanneer

Junior wordt opgepakt
    . Super belangrijk voor het verhaal maar echt een reden krijg je als kijker niet.

Ik vind beide series van uitstekende kwaliteit, zo zie je ze niet vaak. Maar The Wire blijft toch echt op 1 :cool:

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat komt natuurlijk omdat je The Wire vanuit twee perspectieven ziet (politie en onderwereld). Vrij logisch. The Sopranos is dan ook veel meer character driven. Je leeft meer mee met de karakters omdat je meer van hun achtergrond meekrijgt. Bij The Wire staat de interactie tussen twee werelden veel centraler. Wat niet wil zeggen dat 'het wereldje' in The Sopranos ondergeschikt is, want die wordt qua setting en sfeer briljant neergezet.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klopt, maar ik leef met lang niet alle karakters mee. Paulie en Syl zijn hier een goed voorbeeld van. Te overdreven neergezet en nogal platte karakters. En zo nog wel een paar.

Janice kan ik wel schieten trouwens, maar dat is ook de bedoeling van de serie :+

Maar goed de top 3 van series is voor mij atm:

- Twin Peaks
    - The Wire
    - Soprano's

en volgens mij heb jij hetzelfde lijstje ;)

Iemand hier The West Wing gezien?

http://www.imdb.com/title/tt0200276/?ref_=sr_1

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Neuh, mijn rijtje bestaat eerder uit Twin Peaks, Sopranos en The West Wing ;)

En verder: let's agree to disagree.

17. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou dat is dus echt geen reden om te kijken. Dacht dat ie wel kon acteren, maar wat een bagger.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :)

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dude, you are so, so right! :b:

Gelijk zin om weer te beginnen aan The Sopranos...

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wellicht moet ik dan eerst The Wire gaan kijken, voor ik Sopranos ga kijken. :+
    Wil ze nog wel eens zien, maar gaat er voorlopig niet van komen.

Deel Deze Pagina