[XOne] Tomb Raider

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 jul 2009.

1. samson

samson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik helemaal met je eens

2. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tomb Raider uitgespeeld. Kan tot nu toe bestempeld worden tot GOTY 2013 . Een perfect en goed einde . (Voor 72% gecomplete) .

Aan te raden om deze te kopen. Maar misschien gaat Bioshock erover heen

3. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Ik was erg positief verrast met deze game, multiplayer valt wat tegen maar het gaat bij deze game dan ook om de singleplayer, ga alleen niet de game doorspelen om alles te unlocken en te vinden.

4. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De multiplayer is verfrissend. Zeker het rescue type

Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

5. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    wat is er verfrissend aan dan? 13 in een dozijn..

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

:+ Jij bent een lekkere zeg. Vastzitten in de tijd? Liever zien dat Lara hetzelfde truukje doet? Je hoeft niet direct te generaliseren omdat er mensen zijn met een andere mening.

Ik vond de oudere Lara Croft games inderdaad leuker om te spelen in die tijd. Dat wil echt niet zeggen dat ik graag zou zien dat de game van nu hetzelfde zou zijn als de games van toen en dat ik dan een freakin' happy gamer zou zijn geweest.

Ik vind deze game ook leuk om te spelen, alleen gaat bij mij op een gegeven moment de verveling toeslaan omdat je na een bepaald punt eigenlijk niets anders doet dan een bende mannetjes kapot schieten, twee meter op kunt schuiven en weer hetzelfde mag doen. Het is nergens uitdagend, de puzzels zijn nonsens en hebben niet als doel om mij als gamer te laten nadenken. Dat vind ik toch de essentie van een puzzel, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Het is meer bedoeld om de aandacht van het vele schieten af te leiden. Dat zou werken als ik ergens een keer over zou moeten nadenken en langer dan 10 seconden bezig zou zijn.

Zeggen dat het logisch is dat ze dit hebben gedaan omdat de game anders niet verkoopt vind ik een beetje te gemakkelijk. Dat is het namelijk het hele probleem in de industrie op dit moment. Het mag vooral niet moeilijk zijn of teveel afwijken van andere succesvolle franchises van het heden, want dat willen de gamertjes natuurlijk niet, aldus veel developers. En het gaat nu eenmaal om de knaken vrienden. Mijn reet, het is gewoon simpelweg gemakzucht. Je spel Tomb Raider noemen, maar nergens zit een tombe die ik mij over 10 jaar nog kan herinneren in deze game.

Deze game is best vermakelijk en het werkt allemaal heel goed. Maar wat mij betreft is het niets meer dan een ripp-off van Uncharted. Wel een aardig goede ripp-off maar niets meer dan dat. En Uncharted heb ik al vaak zat gespeeld.

Ik ben overigens benieuwd hoeveel mensen die Uncharted ook hebben gespeeld, deze game nou ook echt helemaal de bomb vinden. Ik vind deze game namelijk nergens beter in dan Uncharted.

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Eens.

Ik vind de eerste paar uren in de game erg tof maar ergens slaat de game door qua actie en voelt het aan als Rambo of Uncharted met een vrouwelijk hoofdpersonage. Niks mis met een beetje spektakel maar damn 8) Heeft dat jagen trouwens nog een functie buiten de XP? In het begin van de game wordt er heel tof over gedaan maar daarna heb ik er geen gebruik meer van gemaakt :+

Ben nu zelf bij Shipwreck Beach en vermaak me er nog wel even mee maar ik heb toch het gevoel een andere game te spelen, dan in die eerste paar uurtjes. Alle Uncharted delen overigens ook gespeeld en met name het tweede deel prefereer ik nog steeds boven Tomb Raider.

Laatst bewerkt: 23 mrt 2013
  8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik denk ook dat de meeste enthousiastelingen hier nooit Uncharted hebben gespeeld. Ik denk dat het wel van invloed is op je beleving van het spel. Met Tomb Raider heb ik toch meer een 'been there, done that' gevoel. Hoe goed het spel ook is.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2013
  9. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Heb ook alle Uncharted games gespeeld. En inderdaad, Tomb Raider is een kloon, maar wel goed uitgevoerd. Maar ze hebben niet alleen naar Uncharted gekeken maar ook naar andere games zoals de recente Batman games (bijvoorbeeld het upgraden van wapens). De kritiek op het vele schieten snap ik echt niet, dat is wat mij betreft ook kenmerkend van Uncharted; klein stukje exploren, shoot-out, cut-scene, exploren, etc... Het is een formule die gewoon lekker werkt. Er had wel meer diepgang in de game kunnen zitten qua puzzels. Maar ik heb me er echt goed mee vermaakt. Uncharted zou ik wel een hoger cijfer geven, maar dan meer om de graphics (die echt supermooi zijn) dan de gameplay, daar doen ze niet veel voor elkaar onder vind ik.

10. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin binnenkort met Uncharted. Zal mij benieuwen wat ik dan van Uncharted vind.

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Ik heb alle Uncharted-games gespeeld en vind Tomb Raider beter, ook beter dan toch wel Uncharted 2, de beste van de reeks. De AI is misschien niet super bijzonder (in Uncharted zijn ze net zo dom) in Tomb Raider, maar heb het schieten nooit vervelend gevonden. Dat is wel anders in Uncharted waar ik altijd helemaal gek word van het vele geschiet. Dat slaat echt daadwerkelijk nergens op hoeveel vijanden je daar hebt, Call Of Duty is er niks bij. En buiten dat kun je mensen drie keer in hun hoofd schieten en dan gaan ze nog niet neer. Uncharted bevat echt wel meer shootouts dan Tomb Raider hoor.

Uncharted is wat meer gepolijst en is ook wel puur als het aankomt op textures en belichting beter. Maar Tomb Raider heeft by far een beter totaal plaatje met sfeer, detail, geluid en overall gezien gewoon indrukwekkende graphics voor een multiplatform titel. Uncharted 2 en Tomb Raider zijn gewoon zwaar geweldig, maar Tomb Raider springt daar toch wel boven uit. Uncharted en Uncharted 3 zijn gewoon okay, ziet er goed uit, maar buiten dat zijn de games nergens bijzonder imo. Het enige wat een vervolg van Tomb Raider moet hebben zijn wat meer puzzels. Het hoeft nooit meer terug te gaan naar de puzzels uit de voorgaande games. Daarom heb je onder andere nu een reboot, voor de meeste mensen zullen dat soort puzzels tegenwoordig niet meer boeiend zijn. Maar het mag zeker wat meer.

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Uncharted heeft me (helaas) nooit weten te boeien. Inmiddels Tomb Raider uitgespeeld en heb erg genoten van het spel. Op mijn pc zag het spel er zeer indrukwekkend uit en was tijdens het spelen erg onder de indruk van de sfeer van het spel. Tomb Raiden was wel aanwezig alleen meer als optioneel onderdeel, wat ik persoonlijk niet zo erg vond. Het vinden van een nieuwe tombe was vet gedaan zeker met de belichting. (al was er ook wel het enige tomb werk in het verhaal, al had dat wel ietsje meer gemogen)

QTE heb ik nooit als een ergernis ervaren, maar zorgden in sommige gevallen voor meer ''interactie''. Het feit dat sommige gedeeltes eigenlijk alleen maar naar links of recht drukken was, zorgde toch voor het gevoel dat je nog steeds ''in control'' was. (hoewel het bar weinig voorstelde)

Daarnaast vond ik het grote gedeelte aan actie secties best wel tof, voornamelijk omdat het spel heerlijk speelt en schiet.

13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.005
    Heb hem gisteren eindelijk in huis.
    Net het stukje gehad dat ik moest hunten met pijl en boog. En wajo, die graphics! Bizar!

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Idd, maar helaas krijg die boog een zwaar ondergeschikte rol. Speel maar een uurtje door. =(

15. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik overdrijf een beetje om mijn punt duidelijk(er) te maken.

Heb het idee dat sommigen TR liever hebben als Fifa; zelfde spel, maar dan elke keer net ietsje anders.:9

Mee eens (zoals ik ook gezegt had, maar dat gedeelte lijk je over te slaan).

Het is inderdaad te makkelijk....maar het is nu eenmaal zo. Helaas.

Het is idd gemakzucht, al hoop ik dat deze TR gewoon een oefening is naar een 'echtere' TR vervolg (is gezien het verhaal in deze game natuurlijk ook wel een beetje logisch dat ze niet meteen de moeilijkste puzzels met gemak oplost....ja dat is ook makkelijk geredeneerd:+)

Is het ook, hoe ironisch dat eigenlijk ook is.:9

Heb alle Uncharted games gespeelt.
    En hoewel deel 1 nog redelijk puzzels had, en ook (vooral) de Vita Uncharted meer aan puzzels/exploren doet, is dat IMO meer dan deze TR....

Persoonlijk, hoe goed deze TR ook mag zijn, vind ik de Uncharted games echt de betere op alle vlakken. Karakters worden/zijn veel beter uitgewerkt, beter verhaal.....
    Ik heb het al eens eerder gezegt, komt denk ik omdat Lara in principe altijd alleen is, en bij Uncharted heb je een leuke supporting cast, waardoor tijdens het gamen zelf hier en daar leuke grappige texten zitten em het meer als een serie/film aanvoelt.

TR is een heel goede game, maar het is niet echt een 'typische' TR game....dat kan niemand ontkennen denk ik.

16. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb wel heel veel met mijn bow gedaan dacht ik? Iets minder met de andere wapens. Ik wacht nog steeds op een DLC

17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik ook, denk mijn meest gebruikte wapen het hele spel. Alleen als het heel druk is qua enemies is het handiger om de rifle of de pistol te pakken.

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb ook zoveel mogelijk met de bow gedaan. Ook erg leuk ze van randen af te trekken, of ze gewoon naar je toe te halen en dan melee met je axe :) De fire en explosive arrows zijn btw ook echt super!

19. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
  20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Ja, zoals één van die vele grotten vlak na dat je die oude kerel zijn EHBO hebt gebracht. Dat was wel even een kut stuk, in eens een dikke gatling gun. 8)

Deel Deze Pagina