[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Verwacht maar geen Xbox aankondigen: linkje

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Het was eigenlijk wel te verwachten hoor, maar CVG had duidelijk iets van MS verwacht dus. Het gaat dat 26 april evenement worden, let maar op. Of er komt gewoon helemaal geen nieuwe Xbox dit jaar ;)

Oud Audio engineer die onlangs nog bij MS werkte:

Ik check nu ook de Durango thread op NeoGAF en vele mensen denken daar dat MS duidelijk niet voor de 'big guns' qua power gaat. Ze zullen een beetje onder de PS4 zitten qua hardware, maar niet met echt ziekelijke grafische verschillen voor third party games. En dan de console voor een hele mooie prijs op de markt brengen...goedkoper dan PS4, en dat zou echt een plus zijn voor MS.

Als dit het geval is straks...gewoon de bekende IPs van MS en een aantal nieuwe (die al in de maak zijn) en third party wat een klein beetje minder is, dan kan ik daar prima mee leven en blijf ik wel 'aan boord' bij MS.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2013
  3. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Dan moeten we nog precies een maand wachten. Te lang...

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het prima eigenlijk. Hoe dichter bij de E3 hoe beter. Dan hoeven we niet lang te wachten op extra nieuws en games etc. Zoals we nu bij de PS4 zien. Daar is het al een maand dood op info gebied en we moeten dan nog steeds op de E3 wachten.

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dat is absoluut zo! Als dat 26 april evenement echt gebeurd, dan is het nog geen twee maanden tot de E3. Zou absoluut een perfecte beslissing zijn eigenlijk. CVG doet echt overdreven dat het een ramp is dat MS niet aanwezig is bij de GDC. Ze zorgen er nu juist voor dat mensen blijven gissen en benieuwd blijven en ze laten nu duidelijk zien dat ze niet geschrokken of 'bang' geworden zijn van het PS evenement. Het is aan de ene kant cool dat ze dit doen, maar aan de andere kant vind ik het wel best zo met dat gewacht...geef gewoon duidelijkheid. De kans is echt groot dat het net zoals het Surface evenement gaat worden. Op 16 juni vorig jaar kwamen er ineens nieuws artikelen over een geheimzinnig MS evenement en twee dagen later gebeurde het. Als ze dat nu weer doen...zullen we voor de bevestiging nog wel even moeten wachten.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2013
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik niet, of misschien als 2e console. Maar ik ken mezelf, ik kan er straks echt niet mee leven als er een andere console is met mooiere graphics :+

Die paar tientjes meer of minder maken mij dan niet echt veel uit.

Ik ben wel benieuwd wat er op IP gebied gaat gebeuren. Sony stoomt ze al een lange tijd voorbij en het blijft stil aan de kant van MS. Ik kan me niet voorstellen dat dat straks zo blijft.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Een voordeel wat de nieuwe Xbox wel heeft is dat de architectuur van de console hetzelfde is gebleven. Dat is wel een voordeel voor ontwikkelaars.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Voor de hardcore gamers zal dit zeker opgaan maar voor de meeste andere gamers zal dit een zorg zijn. Die weten bij wijze niet eens dat er een volgende Xbox aan zit te komen. Dus een reveal van de reveal zal voor veel meer publiciteit zorgen denk ik
    Of ze zijn gewoon nog niet klaar:+

Ben hier best een leek in maar de PS4 en de PC hebben toch dezeflde architectuur straks als de nieuwe Xbox dus echt een voordeel is het dan toch niet meer? Of zit er straks nog wel verschil in maar is het alleen niet meer zo radicaal als met de cell processor?

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Of ze willen wel een console laten zien op de reveal. :+

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk zelf dat ze al heel lang een evenement in april voor ogen hadden. Misschien zelfs dik voor de PS4 meeting nog. Misschien was Sony gewoon echt te vroeg met de aankondiging en heeft MS zoiets van 'jullie wachten nog maar even lekker' . Van alles kan het geval zijn.

KevF, ik bedoel dan ook echt heeeeeele kleine verschillen he. Verschillen die je alleen zou zien in comparison videos op Digital Foundry en zelfs dan nog zoiets hebben van 'Oh...dit is het verschil? Pfff...dit is niks!' . Maar als multiplats qua framefrate echt beter is op PS4 en bepaalde dingen in de graphics ook...dan zou ik ook echt balen. Ik wil gewoon multiplats met de Xbox controller blijven spelen.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja de PS4 is misschien makkelijk nu en bijna gelijk. Maar het blijft toch nieuw.
    Met de Xbox hebben ze al 7 jaar ervaring.

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als de Durango minder krachtiger is, dan wordt het bij mij een twijfelgeval. Voor de IP's moet ik geen Xbox hebben. Buiten Forza, PGR en Halo een beetje (en Fable als ze eens stoppen met die games te verneuken) is er geen exclusieve Xbox IP die me trekt. In dat opzicht heeft Sony meer te bieden naar mijn smaak.

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Al zijn ze nog niet officieel aangekondigd, er komen een aantal nieuwe IPs naar de nieuwe Xbox hoor :)

De game van de nieuwe Black Tusk Studios. Moet een game zijn die qua scale te vergelijken is met Gears en Halo, FPS met platform elementen en speelt zich af in space, oh ja en met horror elementen. Zou een game zijn die soort van de strijd met Halo moet aangaan. Erg benieuwd naar deze.

De nieuwe Lionhead game, is of een MMO of een RPG. Dan is er nog iets genaamd Marlow Briggs, maar ik heb geen idee wat dat is. Deze shit is in de maak, en ik hoop dat we dit jaar iets erover te zien krijgen. No way dat Xbox 3 alleen maar Halo, Forza, Fable en Gears wordt. Ooh en laten we Alan Wake 2 niet vergeten. Er is genoeg getease geweest om bijna zeker ervan te zijn dat er een AW2 komt.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Voor mij is de controller ook een grote factor.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    maar als 1 van beide consoles met de OR op de proppen komt zetten zoals in mijn eerder geplaatste link ben ik sowieso om.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Yep dat zeker. En ik blijf gewoon meer vertrouwen in MS hebben qua services. Leuk al die beloftes van Sony en de console zal ongetwijfeld veel makkelijker zijn om voor te ontwikkelen. Maar ineens volledig goed werkende party chat? Alles is ineens supervlot en geen irritaties die PS3 had? I have my doubts.

Dit is erg jammer:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=530199

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ach, daar kijk ik niet eens naar. Verhaal gaat altijd twee kanten op.

Ontwikkelaars willen nogal wel eens iets "lekken" over de hardware waar ze mee spelen. Microsoft houd gewoon hun bek dicht om dat te voorkomen.

We gaan het dit jaar zien. PS4 vs Nextbox :) Ben benieuwd! Zal elkaar weinig uitmaken.

19. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Idem, DualShock 3 is echt kut naar mijn mening. Hopelijk blijft de 360 controller gewoon intact op hooguit een paar kleine veranderingen na (betere d-pad).

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja het zal hopelijk vast zo aflopen. Maar ik baal echt van al die 'PS4 dit, PS4 dat' berichten de hele tijd. Nu weer:

http://www.vg247.com/2013/03/27/sony-going-hard-really-in-to-win-says-blacklight-developer/

En die berichten over hoe gigantisch Indie friendly Sony is geworden en die asskisserij van die indie devs wordt je ook een beetje moe van. Of dit stukje..

Rajat Taneja, EA CTO, seemed very enthusiastic about Battlefield 4 saying that it is indeed “stunning”; he then follows up with an implication that PS4′s power is aiding the creative development of the title. The title runs in 1080p and 60FPS. “The imagination of the developers along with that power”; Rajat Taneja also sees the next generation of gaming consoles being 8-10x more powerful than this one we’re currently in.

Daar zou gewoon PS4 and Xbox Next moeten staan, maar ze praten alleen maar specifiek over die PS4. Het enige wat over beide gaat is het laatste stukje....

Ach ja....ik wordt gewoon ongeduldig. Het is natuurlijk wel zo dat Sony's event best gehaast overkwam. Eerste hele tijd zeggen dat ze MS de eerste move laten maken en dan ervan afkijken en dan ineens met de show komen.

En wat moet je hiervan maken? Het stukje in vet:

Zombie Studios boss and creative director Jared Gerritzen told Destructoid that Sony was “very, very proactive” about setting up the relationship which led to yesterday’s announce of Blacklight: Retribution for PlayStation 4.

“I think Sony is really in to win this one. I’m good friends with a lot of guys at Microsoft, I’m under their NDA flag, and Microsoft definitely has a different outlook than Sony does,” he said.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina