1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    aanvullende vraag: moet een receiver met hdmi perse aanstaan als ik iets op de tv wil kijken? Series etc kijk ik regelmatig met het geluid van de tv. Als mijn zoon bijvoorbeeld boven huiswerk aan het maken is.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier niet :+
    Ik luisteren naar de meeste zenders via de speakers in mijn Panasonic.


    Even getest met Caro Emarald <The lipstick on his collar>.
    Als ik mijn Onkyo op All Channel (7.1) zet dan heb ik uitschieters naar bijna 150 Watt.
    Bij stereo schommelt de meter tussen 80 en 100 Watt.

    De volume van mijn Onkyo staat dan op 60.

    Bij de SACD van <The war of the worlds> schommelt het verbruik tussen de 80 en 130 Watt.
    Onkyo staat op 50.

    Verbruik van de Subwoofer tel ik niet mee omdat deze een eigen versterker heeft.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Welke Onkyo heb jij? Ik kan nu evt een SR508 voor ongeveer 150 krijgen.

    Tnx voor de metingen trouwens! :thumbs:
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een SR606.

    De receiver heeft helaas 1 nadeel.
    Het 1080p signaal wordt perfect doorgestuurd maar het 3D wordt tegengehouden.

    Moest de PS3 rechtstreeks verbinden met de tv en het geluid gaat via een optische kabel naar de Onkyo.
    Mijn Panasonic 3D Blu-ray speler heeft 2 HDMI uitgangen.
    HDMI 1 is rechtstreeks verbonden met mijn tv.
    HDMI 2 is verbonden met mijn Onkyo voor het geluid.
     
  5. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Zo, moet hier ook maar weer eens reageren, al tijden niet meer geweest.. Ooit begonnen met een Pioneer receiver en Jamo luidsprekers, model en type van beide op dit moment niet meer bekend (ze liggen bij mijn vader op de zolder).
    Receiver is geüpgraded naar een Pioneer VSX-2021, 2 HDMI uitgangen is ideaal. Beide zijn aangesloten op de tv, 1 ingang op de tv is geoptimaliseerd voor films en de andere voor games.
    Op dit moment heb ik alleen maar een 2.0 opstelling. De speakers zijn van Klipsch, namelijk de RF-82 II. Er komt een heerlijk geluid uit en is een grote stap voorwaarts vanaf de Jamo's \o/
    De .1 is helaas kapot, een Klipsch RW-12D. Het versterker gedeelte knalt steeds de zekering eruit, dit is zeer waarschijnlijk gebeurd bij het vervoeren :mad: Ik probeer nu via de fabrikant een nieuwe te kopen, zodat ik dit beestje weer kan laten brommen :D
    De toekomst plannen zijn om ook weer rears en een center aan te schaffen, maar wegens ruimte gebrek zit dit er eerst niet in...

    Ik zag dat Graveheart ook een RW-12D heeft, bevalt deze wat? Ik vond het een monster :D\o/
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Een beest, simpel. De bovenburen zijn er geen fan van. :cool:
     
  7. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Hahaha :+ Ik had hem ook op mijn kamer in Groningen, hij stond eerst met de speaker richting de binnen muur. De muziek stond gewoon zacht, maar mensen vroegen of ik een feestje had :+ Dus de speaker maar richting de buiten muur gezet en sindsdien geen "klachten" meer gehad.
    Bij mijn vader thuis vroegen de buren 3 huizen verder zich af wat ze hoorden :+
     
  8. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Forum leden die ervaring hebben met de Fidelio serie van Philips?
    Heb interesse in de Philips HTB9225D. Of mensen met andere opties?

    Ben opzoek naar een 2.1 set. Dit wegens een nieuwe woning waarin (mijn oude) JVC 5.1 set gewoon niet meer praktisch is...
     
  9. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6


    Kan je niet je 5.1 veranderen in een 2.1. Bespaard je een hoop kosten.
     
  10. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Daar heb je een punt. Maar er is gespaard voor deze investering... Lees verder praktische verhalen over het streaken van bijv. iPhone of laptop (de vraag of het werkt met mijn Macbook Pro moet nog blijken). Mijn huidige 5.1 set is geloof ik 8 jaar geleden aangeschaft. De boxjes zien er eigenlijk niet meer uit door vlekken of weet ik veel wat erop zit. Een mooi 2.1 set in een nieuw huis samen met vriendin is dus welkom.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zit zelf te denken aan de Philips Fidelio HTL9100 soundbar.
    [yt]5_NwfZJutL4[/yt]
     
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ziet er ook erg sjiek uit! Alleen erg prijzig kaartje voor hetzelfde idee als de eerder genoemde Philips HTB99225D. Daar zit nog een complete (blueray/3Dweetikveelwatnogmeer) speler bij.... Lastig, dus ik blijf nog even goed rond kijken. Vanaf 10 juli staan de meubels in het huisje, en wil ik eigenlijk mijn keuze gemaakt hebben.
     
  13. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Het vervolg van dit topic kun je hier vinden. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina