[Algemeen] PlayStation 4

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, heb je wel gezien waar die light bar zit? Ik ga niet de controller constant omdraaien om te zien of ik bijna dood ben oid. :+
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ook niet, andere devs moeten gewoon beter kijken naar spellen als Dead Space waar de 'hud' geintegreerd is in de spelwereld

    ze zijn gewoon wat laks op dat gebied en proberen zelden wat nieuws
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dead Space inderdaad. King Kong had helemaal geen HUD. Heerlijk hoe dat was gedaan. Er werd bv gewoon gezegd hoeveel ammo je nog had. Droeg heel veel bij aan de sfeer. (sowieso heerlijke game)

    Maar als de HUD mooi genoeg is, en in de stijl van de game past heb ik er ook niet direct grote problemen mee. Geen HUD is altijd eleganter, maar om Bioshock als voorbeeld te nemen;
    [​IMG]
    Dat rood/ blauw steekt erg af tov de spelwereld, maar die dingetjes eromheen, de art zorgt ervoor dat het toch past.

    De enige keren dat ik echt problemen met een HUD heb is als het lijkt alsof ze overal standaard elementen en fonts voor hebben gebruikt. Hoe leuk Tomb Raider ook is, het ziet er allemaal wat klinisch uit. Wat standaard. (gelukkig heb je het grootste gedeelte van de tijd geen HUD)
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Als je een controller in je handen hebt moet het denk ik best simpel zijn om dat gewoon te zien terwijl je richting je tv kijkt. En anders gewoon geen HUD's op next-gen, gewoon niet. Geen vierkante gigantische maps in beeld of nutteloze balkjes, ik haat het echt. :+

    Tomb Raider was overigens toch ook gewoon non stop zonder HUD van wat ik me herinner? Juist daarom kon ik onder andere genieten van Tomb Raider en de details en graphics. Geen gare troep in beeld wat je uit je game haalt.
     
  5. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik kijk 9 van de 10 keer niet eens naar m'n controller. Mijn beeldscherm zit ook een stukje hoger dus mijn controller komt niet eens in mijn zichtvlak. Maar zoals anderen al zeiden: HUD moet gewoon geintergreerd worden. Dat is helpt ook immens. Of zo minimalistisch mogelijk. Als je soms ook MMO's speelt wordt je helemaal gek van de HUDs die ze daar hebben. Ongeveer de helft van je scherm is alleen maar tekst of afbeeldingen.
     
  6. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijft een oerlelijk ding, maar zolang die functioneel is hoor je me er verder niet over.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De HUD is er bij Tomb Raider inderdaad meestal niet, alleen bij het wapen switchen of als je je wapen tevoorschijn haalt. Dus het is dan ook geen grote klacht. Gewoon jammer dat ze het niet wat meer in de stijl van de game hadden gedaan. Heel strak en zakelijk is het.
    Maar goed, je ziet het meestal toch niet. :p
     
  8. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik moet zelf zeggen dat het juist een redelijk stijlvolle HUD is. Ook vrij strak met simpele, kleine maar duidelijke icoontjes.

    De controller zelf vind ik ook niet echt geweldig mooi. Maar zoals ik al in de vorige post zei: ik kijk toch nooit naar de controller. Dus zolang hij lekker in de hand ligt en functioneel is, vind ik het allemaal prima.
     
  9. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    369
    Probleem is dat veel mensen hem niet fijn in de hand vinden liggen :+
    Heb ik overigens geen last van, heb niet zulke grote klauwen.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Speel de laatste tijd zoveel op m'n PS3 dat ik de DS3 dadelijk nog begin te preferen boven de 360 controller :+
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Onmogelijk! :+
    Heb zelf een tijd lang vooral op de PS3 gespeeld en daarnaast ook nog eens de DS3 gebruikt voor PC games. Ben dat ding blijven verafschuwen. :p
    En niet te vergeten de PSX en PS2 dagen.
    Dus jaaaaren gespeeld met een DS; resultaat: nog steeds onding. Ik kan jaren in een riool werken, ik kan uiteindelijk wat aan de lucht wennen, maar het zal nooit lekker gaan ruiken. :D

    Nee, ik zelf zal die controller nooit fijn gaan vinden. Ben heel blij dat ze het design voor de DS4 hebben aangepast. Het liefst had ik ook nog asymmetrische sticks, maar je kan niet alles hebben.

    //meningen enzo. Ik ben hier niet om te zeggen dat jou mening verkeerd is.

    Alleen dat die van mij correct is.


    :+
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik heb dus exact hetzelfde :p
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313


    GEEF ME DEZE GAME NU!
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gaat dit ook weer een indie titel worden?
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe bedoel je? Waarom? Wanneer is iets voor jou 'Indie'? :p
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat deel 1 een indie game was.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh ja, er was een deel 1. Wel nogal een sprong wat ze hebben gemaakt; van online FPS naar episodic SP. 8)

    Zal wel nog steeds Indie zijn ja. Maar; waarom? Doet dat er iets toe?

    Al vind ik de term Indie soms wat vaag. Is dat als het op een klein budget is gemaakt? Door een klein team? Niet door een grote publisher uitgegeven? Als het in een kelder is gemaakt?
    Al het bovenstaande? Iets anders?
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Al het bovenstaande.
    Maakt mij niet zoveel uit dat het indie is dat kunnen ook toffe games worden. Maar imo ziet de game er grafisch nog niet super uit zelfs met UE4 en daarom maakte ik gelijk de link naar indie omdat deel 1 dat ook was.
    Epic zei ook dat ze meer met indie developers willen samenwerken dus dit kan daarvan de start zijn.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ok. Ik vind het er wel heel mooi uitzien. In het begin niet, met die lelijke textures op de poten (hadden ze geen close-up van moeten doen :p), maar daarna was het best indrukwekkend.

    Of ben ik gewoon snel onder de indruk omdat het dinosaurussen zijn? :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina