Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Sonos is heel mooi voor wat je wil.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat is in dit geval je bron dan? Je telefoon? Want in dat geval zou ik gewoon een dlna compatible apparaat aanschaffen.

Hoe ik het heb:

Telefoon met Android en het proggie BubbleUPnP
    Popcornhour A210 aangesloten op de receiver.

als ik thuis kom kan ik op mijn telefoon elk dlna apparaat wat aan staat selecteren als library en als renderer.

Dus als de pc aanstaat van mijn vriendin kan ik de muziek van haar pc afspelen op de popcorn. Of van mijn telefoon op haar pc, of van de xbox op mijn telefoon. Waar ik hem echter 99% van de tijd voor gebruik is het selecteren van muziek op de popcorn en het daar ook op afspelen. Ik weet echter niet of ik spotify ook zo kan gebruiken. Ik denk het niet.

Sonos heb ik ook naar gekeken. Ik was zelf iig ontzettend teleurgesteld in de geluidskwaliteit. Helemaal voor die prijs.

3. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb een popcorn hour a110 en een Zyxel NSA 310 nas, beide op t zelfde netwerk (via kabel aangesloten) De popcorn kan de NAS helaas op geen enkele manier zien... mijn PC wel. Ik heb al van alles geprobeerd maar het wil niet koppelen? Iemand bekend met dit probleem/weet er iemand een oplossing?

TNX:D

4. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Moet ik dan de Sonos Connect + Bridge aanschaffen?
    En kan ik dan ook mijn muziek luisteren zonder mijn pc aan te hebben?

5. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ligt eraan of je al boxen hebt. Met de connect heb je geen bridge nodig volgens mij. Je kan muziek luisteren via bijv. Spotify, maar ook vanaf een nas o.i.d.

6. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    +1! Voor 3 tientjes een Logitech Bluetooth audio adapter-ding gekocht, werkt prima! Goede geluidskwaliteit, stabiele verbinding. Spotify op de iPad en gaan... Stapeltje eigen tracks op de iPad staan, verder voldoet Spotify volledig aan mijn muziek-behoefte. Als ik ooit een nieuwe iPad aanschaf komt de huidige (iPad 2) aan de muur te hangen als permanente audio-besturings-ding.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://www.logitech.com/nl-nl/product/wireless-speaker-adapter

dat is dan dat ding? Maar heb je dan ook een abo nodig op spotify? Of volstaat de gratis versie ook?

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Spotimote werkt gewoon perfect als je je PC aan je surround hebt hangen.
    In principe kan m'n receiver ook Spotify aan alleen heb ik geen Premium.

9. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Dat is 'em inderdaad! Werkt perfect.. Heb zelf spotify premium, zat gratis bij mijn KPN glasvezel abonnement (internet, tv en telefonie). De gratis versie zal ook werken, zij het met reclame geloof ik. Zul je even uit moeten zoeken.

Je kunt uiteraard ook je iPad volrammen met MP3's, dat werkt ook top.. Al heb ik zo'n brede muzieksmaak dat zelfs 64gb niet genoeg zou zijn ;) Voordeel is ook dat mijn laptop ook bluetooth heeft en ik dus ook die kan pairen en al het geluid door kan sturen. Youtube, MP3s, al het geluid komt door de versterker. Heeft je PC/laptop geen bluetooth, dan kun je voor een tientje ofzo ook een bluetooth stickje aanschaffen. Enige nadeel so far is dat het bereik niet enorm is, (in dezelfde kamer werkt goed maar door muren wordt lastiger) maar hier staat de laptop altijd in de kamer en ligt de iPad daar ook. Mooie goedkope oplossing! :thumbs:

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat heb ik niet. Eigenlijk zou ik een soort mini pctje moeten hebben oid waar ik spotify op kan draaien :)

@ Ethereal: tnx!

11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb nu ook de Logitech Bluetooth receiver aangeschaft.
    Alleen heb ik af en toe last van haperingen. Meer mensen hier last van?

12. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Waarschijnlijk is de afstand tussen je device en de Logitech te groot, of staat er storende apparatuur in de weg.

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wij hebben hier een paar LED lampen die behoorlijk hinderlijk storen op de infrarood frequentie.
    Als de LED aanstaat moeten we 2x drukken op de AB om de tv van kanaal te kunnen veranderen.
    3D kijken als de LED's aanstaan is zelfs helemaal onmogelijk omdat de 3D bril het infrarood signaal van de tv niet ziet.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik zoek ook een mediaspelert. Ik heb niet veel eisen. Ik vind vooral belangrijk dat beeld en geluid goed zijn, veel bestandstypes worden ondersteund en het ding niet vol met bugs zit. Goede usenet client is ook belangrijk. Ingebouwde HDD zou een bonus zijn, maar geen absolute must. Ik heb o.a. gekeken naar de Popcorn Hour A-300 maar daar lijkt toch e.e.a. mee mis te zijn qua bugs etc.. Kevf, ik zie dat jij de Popcorn Hour A-210 hebt. Zit ik met dat beestje goed met mijn vereisten?

Tips voor alternatieven zijn natuurlijk ook zeer welkom. :)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb idd een A-210. Eerlijk is eerlijk het kost je even tijd om de boel te hebben draaien maar het ding doet verder alles voor mij. Ik gebruik hem voor usenet en torrents, als backup voor bestanden en via post processing download hij zelf metadata en maakt Oversight een videowall aan met art etc.

Ik had hem trouwens wel laatst over zijn nek met een nzb van 200GB :+

16. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hoe werkt Oversight t.o.v. de standaard Jukebox? De standaard jukebox moet ik namelijk steeds updaten wanneer er nieuwe bestanden op staan, al ziet het er wel goed uit.

En hoe download jij passworded nzb's? Met Sab of NZBGet? Ik heb Sab nog niet op mijn A400 staan en weet ook niet zo goed hoe dat moet... En NZBGet kan volgens mij geen passworded nzb's unrarren.

Een nzb van 200gb is wel ziek trouwens. 8)

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nmj is drama, die moet ook steeds de hele lib langs etc. Oversight werkt automatisch als post proces script van nzbget. Met de slick skin er over ziet ie er ook nog een super goed uit.

ik heb nog nooit met een passworded nzb gewerkt, dus daarmee kan ik je niet helpen :)

18. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat ga ik van de week maar eens uitvogelen dan. Ik lees net dat ik voor de A400 Eversion erbij moet installeren omdat Oversight anders niet werkt. Maar het is wel de moeite waard als die alles voor mij automatisch afhandelt.

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ah, ok. Puntje wat ik nog wel heb gevonden m.b.t. de Popcorn Hours is HD audio downmix. Weet jij of dit (inmiddels) goed werkt? Wil de mediaspeler namelijk op een receiver aansluiten die maar gebruik gaat maken van 2.1 en ik kwam wat informatie op internet tegen m.b.t. tot issues hiermee.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dunno, ik heb hem aangesloten op een 5.1 receiver. Kan je receiver het signaal niet downmixen?

@S4nd3r: oversight is echt super en ziet er bij ongeveer zo uit (ik heb veel meer films op 1 pagina)

Deel Deze Pagina