FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    aaaah dat is de pits! (Je bedoelt rechts bij race format?) Ik zal er pitstops van maken hehe. Lijkt wel een beetje als een afkorting van punten zie ik nu.

Punten telling heeft niet een verhouding. Nu is het puur meer in heat 2 en minder in heat 1

2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Heb er dus eens over nagedacht :)

Ik denk dat het goed zou zijn wanneer de puntenverdeling van race 1 inderdaad meer op race 2 gaat lijken (met wat grotere verschillen tussen 1,2,3,etc.).
    Bijvoorbeeld
    (Heb voor het gemak even de uitslag erbij gepost:)
    Nu heb je namelijk de situatie dat eigenlijk het enige wat eigenlijk écht telt is dat je race 2 wint, want dat is eigenlijk de enige race waar je echt verschil met je concurrenten kan maken. Allemaal heel leuk en aardig: kwalificatie en race 1 winnen, maar eigenlijk schiet je (Suzuka: zie miJ) niet gek veel mee op.

Stel dat ik race 2 win (25 pt), dan hoef ik slechts 6 puntjes (lees: 5e finishen in race 1 en de kwalificatie gewoon verprutsen) extra te scoren in race 1 + kwalificatie om gegarandeerd als beste of (in het slechtste geval) als gedeeld beste te eindigen qua punten die dag, dan scoor ik namelijk 25 + 6 = 31 punten. Immers, wanneer mijn concurrent dan maximaal scoort dus 2e finisht in de hoofdrace en verder alles wint dan verdient die nu ook 18+10+3=31 punten. Wanneer je de kwalificatie en race 1 wint, en dus achteraan start in die belangrijke hoofdrace, dan is het haast ondoenlijk, ik spreek uit ervaring, om die nu zo belangrijke race 2 te winnen.

Dat leidt ertoe dat het met het huidige puntenregime aantrekkelijk is om álles op de hoofdrace te zetten. Dat wil zeggen, race 1 en de kwalificatie zo inrichten/opofferen dat je voor de hoofdrace een heel goede uitgangspositie hebt. Dat kan dus inhouden: allerlaatste eindigen in de kwalificatie ('verlies' je in het slechtste geval slechts 3 puntjes mee, maar het scheelt wel 6 à 7 startplekken naar voren voor de belangrijke hoofdrace) en 'top 5' als (reeël en haalbaar) doel voor race 1. Dan heb je daar al 6 puntjes gescoord, én een heel goede uitgangspositie voor de hoofdrace.

De huidige puntentelling in race 1 devalueert denk ik dus eigenlijk niet alleen het belang van race 1 een beetje, maar ook die van de kwalificatie. Door goede resultaten in de 1e race meer te belonen wordt voorkomen dat de eerste race en/of de kwalificatie op een te tactische manier worden benaderd denk ik!
    ------------------
    Gezien het verloop van de eerste racedag heb ik natuurlijk 'belang' bij een andere puntentelling van die dag, dus ik stel voor om het voor de afgelopen race gewoon te laten zoals het was, en te overwegen 'mijn' voorstel vanaf volgende week toe te passen!

Zoals gezegd, ik heb er even over nagedacht
    Haha, dankje! Beetje GTA-1 stijl he. Vind dat zelf altijd wel een mooie positie om dingetjes op terug te kijken :)
    Tenks, telt koffie ook als doping:9 .

Laatst bewerkt: 30 mrt 2013
  3. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Na intern overleg hebben we besloten om de puntentelling voor heat 1 en de Kwalificatie totaal anders te doen. Samen hebben ze nu, als hoofdprijs, evenveel punten als heat 2 heeft. Zo is heat 1 nu iets belangrijker, maar vooral in de kwalificatie is nu een mooiere prijs te verdien, en hopelijk elimineert dat het 'tactisch langzaam rijden' in de kwalificatie in de toekomst! :)

Dit systeem zal vanaf week 2 gaan gelden. Excuses voor het ongemak voor week 1. Maar gelijk ook mooi om te zien dat deelnemers, zoals altijd, graag mee denken & mee werken om competities beter en strakker te laten lopen!

Het nieuwe punten systeem staat in de openingspost.

Als je denkt, waarom is Ruben nog wakker? Mijn pa is 50, dus lekker gefeest. Nu toch maar even snel dit posten vanaf mijn phone. Had het plaatje al eerder geupload. Cheers!

4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat vind ik een heel mooie puntentelling! Nog gefeliciteerd met je vader Ruben!

5. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb geluk gehad dat deze puntentelling niet voor de eerste race gold en mijn punten uit de 2e heat mijn DNS in de 1 heat hebben gecompenseerd.
    Ik geloof wel dat deze nieuwe puntenteling per race meer evenwichtiger is en tactische exploits voorkomt.
    Wel is het zo dat een DNF van een heat of een DNS van hele race erg nadelig is voor het overall-klassement.
    Beslissing is uiteindelijk wel een verbetering. :thumbs:

Een brainwave (voor toekomstige Forza 4 cupraces):
    Als extra onvoorspelbare factor in de puntenverdeling zou een extra ultrakorte -sprintrace van 3 of hooguit 4 ronden met random start-grid zou ook nog leuk kunnen zijn met dezelfde puntentelling als in de quali. Voor het gemak van de lobby instellingen nog voor de off. quali te verrijden.
    Tijd om dit mogelijk te maken zou simpel te halen zijn uit wat minuten uit de quali en free practice te halen. Of gewoon tot later doorgaan of eerder beginnen. Of in plaats van de free practice.

Zo heb je echt een compleet evenement : (quali en 1e heat met startgrid nav quali) met wat voorspelbaardere puntenverdeling
    en
    een wat minder voorspelbare puntenverdeling bij eveneens 2 onderdelen: een ultrakorte-sprintrace met random grid en 2e main-heat met reversed grid.

Punten of prijs-auto's voor random achievements: hoogste of laagste bandentemperatuur(b.v.Bridgestone-award) of een rondetijd tijdens de race met de meeste cijfers 3 of 4 of 5 enz. (b.v. Seiko Award)
    Ik kwam op dit idee door telemetrie lijstje van B Tender.
    Ik wil best wel 5 Ferarri GTO's aan de organisatie beschikbaar stellen als prijzengeld voor deze random achievements. Prijs-auto's motiveerd mogelijk ook nieuwkomers op het XBWforum om mee te doen. Een mooie profi photoshop-poster van elke race/evenement-aankondiging per circuit op de XBW-nieuwspagina met het prijzengeld zou motiverend en wervend voor nieuwe toekomstige leden kunnen werken.
    Idee kan te gecompliceerd zijn of toch haalbaar. Organisatie laat ff weten of ik te veel MM's met kleurstof heb gegeten of dat het idee deels of compleet haalbaar is.

Na de 1e race op Suzuka-West had ik namelijk echt het gevoel: "jammer het is al voorbij". Kwam natuurlijk ook omdat ik de quali en 1e heat had gemist.

P.s. gefeliciteerd Flavour met jouw pai.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2013
  6. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Puntentelling lijkt me top :thumbs:

7. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Wat rijden jullie op Laguna Seca?
    Ik haal net aan de 1.37.4....
    Hoop dat ik een beetje mee kan komen met de rest!

8. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Heb er zin in!! Hoewel Laguna Seca niet mijn favoriete/sterkste circuit is, mijn rondetijden zijn te wisselvallig.

9. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Voorzover nog niet door Flavour gepost is:

Bij de pits-stop op Laguna Seca moet men bij elke pits-exit de linkerkant (paralelweg) aanhouden en niet over de doorgetrokken streep rijden. M.a.w. men mag pas weer op de racelijn/circuit komen na bocht 2!

Let op dat gedeelte van de baan is wel erg glad 8).

grt A.

N.B. 1.37.4 is prima tijd Generation! (wat mij betreft)

one year ago......credits Bergje 360

Laatst bewerkt: 2 apr 2013
  10. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Vanavond gooi ik een lobby open voor de oefenaars. Heb het zelf hard nodig! :p

Ik mis Bergje! :'-(

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hoe laat ongeveer? 20.00 bijv.? Dan probeer ik erbij te zijn ;)

12. Alexij

Alexij Alexij NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wens jullie veel succes morgen, ben er niet bij ik mag weer aantreden bij mijn werk.

verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander

13. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Jammer!

Ik heb er weer zin in. Ik ben ook erg benieuwd hoe de puntentelling en de dubbele pit in heat 2 gaan lopen! :)

Dank U! :)

14. yarnicksoer99

yarnicksoer99 King Cobra

Leuk Bevonden:
    0
    is er nog een mogelijk om mee te doen? (miss voor spek en bonen?) hahah :p

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja hoor. Voeg mij toe.

16. yarnicksoer99

yarnicksoer99 King Cobra

Leuk Bevonden:
    0
    Het was mooi!, sorry voor m'n slechte rijgedrag :p en ik zal even szm een headset aanschaffen. heeft iemand er toevallig nog een liggen?

17. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Tof dat je het leuk vond! Ja een headset wel nodig ja. wel handig. :)

Ik heb 2 goede races gereden, maar er had wel nog iets meer in gezeten. Loyall lekker gereden! :)

18. yarnicksoer99

yarnicksoer99 King Cobra

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mn s2000 af
    Resultaat:

19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Nice! Zal ik vanavond verwerken! Trouwens, we hebben al een deelnemer met nummer 88. Hij staat nog niet in he sign in topic, maar rijdt al jaren met 88 rond! Ben bang dat je een ander nummer moet kiezen.

Als mensen hun verhaaltje op de frontpage willen. Vanavond voor 20:00 kan je hier weer je race verhaal kwijt!

Kwalificatie ging goed. De helft van het veld bleef stil staan bij de start en dat zag er grappig uit. 1 opwarm rondje met 1 dirty ronde gevolgt door een cleane 1:36,115. En dat was genoeg voor een pole.

Heat 1 startte goed. Gekozen voor een vroege pitstop. Ik reed een heel slecht rondje en was bang om achter het veld te komen na hun stops. Gelukkig maakte Denvan zelf ook een foutje en kwam ik ervoor. Rondes lang gevochten waardoor wij beide meer tijd verloren dan ons lief was. Aansluiting met de nummer 2 kwam wel, maar het was te rap om in de rondes een aanval in te zetten. Een mooie derde plek.

Heat 2 vanaf enalaatste start positie vertrokken. Weer een vroege pitstop met Loyall die er ook in dook. Toen zag ik voor me een auto dus ik dook de ronde erna gelijk naar binnen voor de 2e stop om een vrije baan te hebben. Loyall en ik hadden beide lichte body schade. Door mijn voor bumper reedt ik net niet mijn kwali tijd endoor eem stomme fout in bocht 3 kwam Loyall erlangs. Ronden lang Loyall gevolgd om netjes 2e te eindigen.

20. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Heat 1 en 2 ging lekker! Ik kon in heat 1 nog net ontsnappen aan de botsing in bocht 2.

Heat 2 kwam ik ook lekker mee. Lag zelfs heel even 3e door een mooie inhaalactie in de Corkscrew! Vanaf ronde 6 met Alsjemenou achter me, maar kon er gelukkig voor blijven! 2x 6e volgensmij. Ik ben tevree!

Deel Deze Pagina