Nice, die under the sea parody! Wat was Bioshock toch een goede game he. .... Over Infinite... vind het wel gaan tot nu toe. Qua verhaal heb ik (vooralsnog) weinig te klagen. Ik sta nu op het punt het meisje te vinden. Minder positief ben ik over de graphics. Het is inderdaad een erg platte vertoning qua textures. Zijn ze de bump mapping in dit spel vergeten ofzo? Ik speel btw. op de PC met ultra textures, directX 11. Water beweegt niet wanneer je er doorheen loopt. Je hoort wel het geluid van spetterend water, maar loopt eerder door modder heen. Verder lijkt onze held een vampier te zijn. Hij laat althans, buiten enkele cutscenes in het begin, geen reflectie zien in spiegels. Ehh wacht even, de spiegels in Infinite zijn allemaal mat! Ligt zeker aan de vuile lucht daarboven.
Als dat de enige minpuntjes zijn. Dat bumpmapping vond ik ook wel jammer dat ze dat waren vergeten. Dat heeft altijd zo'n mooi effect op textures! De rest, tsja. Dat je jezelf niet kan bekijken in de spiegels is best logisch achteraf.
Wat ik vooral zonde vind is dat sommige stukken grafisch prachtig zijn (gewoon op de Xbox 360) en andere dus totaal niet. Zeker sommige details, zoals dus die bekende etalages. Dan vraag ik me af of dat is gedaan vanwege beperkingen of schoonheidsfoutjes...
Nee, er komen er nog meer aan. Ik zit pas in het begin van het spel, dus kan nog geen commentaar over de rest, inclusief gameplay geven. Het maakt in ieder geval niet dezelfde indruk op mij als Bioshock toen. Misschien niet helemaal eerlijk, maar vooral de grafische tekortkomingen (buiten de spiegels) vallen mij gewoon op. Deze game leunt erg op de belichting en grafische stijl. Ook het geluid mag er wezen. Ga je beter kijken naar de individuele textures, dan stelt het vaak niet veel voor. Kijk maar eens dichtbij naar een rozenbos... zo plat als een dubbeltje. Kijk verder dan cursief naar de grafische pracht en je prikt er zo doorheen.
Ik speel ook op Ultra en heb echt niks te klagen over de graphics hoor! Het is een schitterende game om te zien en dat gemiep over textures in een etalage wil ik het eigenlijk niet eens over hebben. Net of je de hele dag in zo'n raam staat te kijken. Ik vind de sfeer geweldig, alleen het verhaal wat rommelig. En zou wel willen weten hoe ver ik nu ben (in de zeppeling met de songbird)
Toch wel lachen als je wat plaatjes zoekt, Spoiler dat Eliza en The Little Sisters bijna hetzelfde pakje aan hebben. Eliza heeft een lange jurk en die Sisters hebben een kapotte kleinere jurk. Ook dezelfde haarkleur Spoiler
Same here. Ben volgens mij nog niet eens zover maar vind het verhaal niet altijd even goed te volgen. Spoiler Heb Elizabeth gevonden en moet nu vechten tegen een of andere Slade (?) gast Verder ben ik nog niet onder de indruk van de game. Begin van de game is erg sfeervol, met name het rondlopen door Colombia voelt tof aan. Daarna voelt het voor mij gewoon aan als een kamertje-kamertje shooter. Binnenkort maar wat verder spelen maar de game trekt me niet meer zo.
"When you stop to smell the roses" (en het spel nodigt daartoe uit), tja, dan is het wel teleurstellend om te zien dat dezelfde rozen van papier zijn gemaakt. Grafisch wordt er echt wel behoorlijk gesmokkeld in deze game, ondanks dat je steeds op een vast pad verkend. Het is dat de lighting en de setting zo goed is. Je vergeet dat graphics ook een onderdeel zijn om je in de game te trekken. En wanneer het verhaal nog niet helemaal uit de verf komt... Komt misschien nog wel, maar om nou te zeggen dat ik al word meegesleurd. Nee, niet echt. De originele Bioshock had van het begin af aan al een stukje triller achtige spanning die mij en veel spelers meteen greep. Dat mis ik nu nog een beetje.
Als ik inderdaad stil ga staan en bekijk stukken van de grond of inderdaad wat andere dingen dan ziet het er wel wat blokkerig uit. Maar als je rondloopt, zoekt naar dingen dan valt dat me al helemaal niet meer op. Daar kan ik de game ook echt niet op afrekenen (al ligt dat misschien ook aan mij, ik heb al jaren niet echt meer zitten gamen op de pc en verbaas me er over dat ik op mn 5 jaar oude pc deze game op ultra kan draaien, nou ja alleen met een nieuwe videokaart) Ik vind de sfeer echt super, misschien iets minder dan in deel 1, maar dat was ook erg beklemmend. Toen ik voor het eerst in Columbia rondliep deed het me denken aan 1 grote kermis, ik kon de suikerspinnen ruiken en de vrolijke kleuren deden me goed Ik heb wel iets minder met de tegenstanders, dat komt misschien ook wel omdat je er veel meer hebt. In Bioshock 1 had ik het idee dat je minder tegenstanders had, maar die je wel tegenkwam waren wat unieker. Nu vecht je tegen de zoveelste politieagent/soldaat. En ja, het verhaal. Ik vind het rommeliger, kan het minder goed volgen. Ook al pak ik elke voxophone mee en kijk ik elke film die ik tegenkom. Het wordt me nu wel iets duidelijker, maar veel bedoelingen snap ik gewoon niet of zijn me nog steeds niet duidelijk. Hoop dat dat zometeen nog komt, ik ben nu bij Spoiler Het huis van Comstock en ben wel benieuwd hoe ver ik nu in de game ben.
Hmm, Elizabeth een tijdje geleden bevrijd. Het wordt nu toch wel weer leuker. Grafische dingetjes vallen me wat minder op, waarschijnlijk omdat ik wat meer in de game kom te zitten. Battleship Bay (met dat strand) is stoer gedaan. Je ziet het water van de rand aflopen. Ook de belichting blijft goed. Ook geeft Elizabeth allerlei commentaar op haar omgeving (zoals wanneer je de wc in loopt) en staat ze nooit helemaal stil. Al is het maar om tegen een muur aan te leunen, terwijl ze op jou wacht. Leuk gedaan.
Ah een medestander, en nog wel een doe op de PC speelt. Sommige grafische dingen uit deze game kunnen echt niet meer in 2013... Tis dat het verhaaltechnisch intrigeert, anders had ik hem al lang aan de kant geschoven, want gameplay wise is het ook niet veel meer dan dertien in een dozijn. En het overklast zeker niet de eerdere delen...
Zo gisterennacht het deel gespeeld met de zeppelin en de rebellen. Wat is dat heftig die level ...... ik weet niet hoever ik ben maar Elizabeth Spoiler is net van outfit gewijzigd . De gfx zijn (naar mijn idee) verder in het spel wat beter dan in het begin, omdat de setting wat donkerder is denk ik!
Lol, jij bent over bijna elke game negatief. Tenminste, ik kom bijna alleen maar kritische posts van je tegen
Het is niet verkeerd om kritisch te zijn, maar in dit geval vind ik het onbegrijpelijk. Het spel ziet er in het algemeen gewoon fantastisch uit, met een bijzondere stijl. Het ziet er allemaal gewoon zeer soepel uit, op wat foute textures na. Maar als je dit al lelijk vindt. Weten jullie wel zeker dat je de settings goed hebt?!
Dat vermoeden had ik ook al, maar zoals ik al zei in een reactie onder de EG review is dit een nieuwe en gewaagde stap. Misschien komt er nog wel een deel in Columbia, misschien ook niet. Je kon ook moeilijk weer een 3e deel doen in Rapture. Ik zou beslist geen punten aftrek willen geven omdat dit niet BS I of BS II overklast, maar juist kijken naar wat de game wel goed doet en waarin het zich onderscheidt van de eerste twee games. Ik denk dat dat belangrijker is, anders zou je je misschien niet een goed oordeel kunnen vormen.