[Films] Algemeen [Deel 28]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ryan Gosling is ook een bad-ass he, speelt altijd boze rollen. :+

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Argo

Een waargebeurd verhaal omzetten naar een goed scenario doe je ook niet zomaar. Goede spanningsopbouw, heldere verhaalstructuur, etc. Audiovisueel gezien inderdaad niet altijd even spannend, maar de film zit gewoon ijzersterk in elkaar. [7,8]

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Maart
    Films
    13. [​IMG] Hotel Rwanda (Terry George, 2004) :: 7.4
    14. [​IMG] The Killing Fields (Roland Joffé, 1984) :: 8.3
    15. [​IMG] The Last King of Scotland (Kevin Macdonald, 2006) :: 7.8
    16. [​IMG] Contraband (Baltasar Kormákur, 2012) :: 6.2
    17. [​IMG] Contagion (Steven Soderbergh, 2011) :: 6.0
    18. [​IMG] Rescue Dawn (Werner Herzog, 2006) :: 7.8
    19. [​IMG] Master and Commander: The Far Side of the World (Peter Weir, 200:cool: :: 6.5

Statistieken
    Totaal 7 films (maandgemiddelde: 5.:cool: gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 7.

Totale speelduur: 861 min.
    Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: The Killing Fields (8.3, 2de dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Contagion (6.0).

Media-verdeling
    [​IMG] 7.

Waarom is cijfers geven zo moeilijk? :p

4. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    The Killing Fields _O_ Wat een film was dat zeg. Heb hem nog op videoband liggen ergens :p

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond Contagion wel goed eigenlijk. Is al weer een tijd geleden maar vond het wel sterk. :)

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Maart
    Geen films gevonden.
    Series
    11. [​IMG] The Big Bang Theory - Seizoen 6 (Chuck Lorre, Bill Prady, 2012): Aflevering 17 t/m 19 (nog niet af gezien)
    12. [​IMG] Community - Seizoen 4 (Dan Harmon, 201[noparse]:cool:[/noparse]: Aflevering 4 t/m 7 (nog niet af gezien)
    13. [​IMG] Family Guy - Seizoen 11 (Seth MacFarlane, 2012): Aflevering 11 t/m 16 (nog niet af gezien)
    14. [​IMG] How I Met Your Mother - Seizoen 8 (Carter Bays, Craig Thomas, 2012): Aflevering 19 (nog niet af gezien)
    15. [​IMG] Psych - Seizoen 7 (Steve Franks, 201[noparse]:cool:[/noparse]: Aflevering 2 t/m 5 (nog niet af gezien)
    16. [​IMG] The Sopranos - Seizoen 2 (David Chase, 2000): Aflevering 11 t/m 13 :: 9.5
    17. [​IMG] The Sopranos - Seizoen 3 (David Chase, 2001): Aflevering 1 (nog niet af gezien)
    18. [​IMG] The Wire - Seizoen 2 (David Simon, 200[noparse]:cool:[/noparse]: Aflevering 3 t/m 12 :: 9.5
    19. [​IMG] The Wire - Seizoen 3 (David Simon, 2004): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

Statistieken
    Totaal 0 films (maandgemiddelde: 1.0) gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 0.

Totaal 33 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1368 min.
    Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: The Sopranos - Seizoen 2, The Wire (9.5, 1ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: The Sopranos - Seizoen 2, The Wire - Seizoen 2 (9.5).

Media-verdeling
    [​IMG] 9.

Kan eigenlijk beter in het series topic dit. :+

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Mwah vond hem niet echt boeiend. Die rol van Jude Law was helemaal lomp 8)

Verder was mijn dictator maandje wel tof trouwens, had in januari al bv. The Constant Gardener gekeken. Zielig Afrikaantjes :p

Laatst bewerkt: 4 apr 2013
  8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Jude Law was toch die blogger met die conspiracy theory? Vond dat er wel bijpassen eigenlijk. Als ze het hele geheel laten zien van zo uitbraak. :)

Damn wat een sfeer.

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Niceeee.

10. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    GANGSTER SQUAD

Opzich vermakelijke maar geen super film.

Als je de film gaat kijken en je verwacht een stoere spannende gangster film met een goed diepgaand verhaal en complotten kom je bedrogen uit wat dat is deze film totaal niet,

Als de film gaat kijken en je wilt gewoon een lekkere actiefilm kijken met een simpel verhaal, dan zal je je met deze film prima vermaken!

Het verhaal van de film is heel simpel, er is een grote maffia baas die alles runt in de stad en ook de politie en rechters heeft omgekocht en niemand durft het tegen hem op te nemen.. TOTDAT er een klein groepje mannen een 'gangster squad'' vormt en het tegen hem opneemt..
    Het verhaal loopt precies zoals je vanaf het begin al verwacht en zonder enige complotten of plottwisten eindigd het. Ook zit er weinig diepgang in de film geen enkele personage leer je echt kennen.

Wat de film wel goed doet: is een lekkere vlotte actie film brengen die je lekker ontspannen met ''gedachten'' op 0 kan kijken.. Die vanaf het begin tot het eind in een lekkere vaart afspeelt en met leuke acties.
    De acteerprestaties zijn allemaal prima, op die van sean penn na... Ik vond hem uiterst slecht spelen.. Hij paste totaal niet in de rol als maffia baas... hij kwam erg ''gespeeld'' en ''nep'' over en moest eerder om hem lachen dan hem serieus nemen...

Ik vond de film (ondanks dat dit erg negatief klinkt en is) toch erg leuk om te zien en heb me er prima mee vermaakt, soms is het gewoon heerlijk even gedachten op 0 en knallen maar om t maar zo te zeggen en zou deze film toch een 6.5 geven
    Voor een actie film is het een prima film (en zeker geen B actiefilm)

11. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Links en rechts wel teveel Hollywood en teveel geromantiseerd imo

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Op het einde op de luchthaven en die Amerikaanse politieautos die op de landingsbaan rijden om het vliegtuig te onderscheppen. Had zo uit de A Team kunnen komen. De baddies sprongen nog net niet op de vleugel. :+

Laatst bewerkt: 4 apr 2013
  13. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Een vliegtuig stijgt op met zo'n 300 km/h, die auto's gaan niet 300 km/h. En ze liepen nog in ook :emo:

14. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, dat klopt, maar ergens weet je dat ook wel als je de film gaat kijken. Misschien dat ik hem daardoor ook wel vrij hoog beoordeel hoor, omdat ik er niks van had verwacht. De laatste tien minuten waren sowieso walgelijk maar die horen ook bij dit soort films, klaarblijkelijk.

Toch had ik op een gegeven moment wel echt klamme handjes vanaf het punt dat ze naar de markt gingen, en dat is dan ook wel het gevoel dat blijft hangen achteraf. Ik vond de balans tussen de focus op 'de operatie' en de individuele personages ook beter dan ik had verwacht.

Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was het enige moment dat ik spanning voelde, plus misschien die avond dat ze hun characters kregen. Dat ze beseften dat Argo hun beste (minst slechte) kans was om überhaupt te overleven. Helaas bleef dat gevoel niet en was dat daarna gauw weer over. Vliegveld enzo, deed me niks. Je wéét dat die kaartjes net op tijd komen, je wéét dat die film-gasten de telefoon net op tijd opnemen. Dat had dus beter gekund wat mij betreft.

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Maar, is dat niet vooral de vloek van het feit dat het een waargebeurd verhaal is? Of ligt het aan de film?

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt ja, maar misschien had het toch spannender aan kunnen voelen ofzo. Zelfs als je weet hoe het afloopt. Maar die beleving is ook subjectief, in dit topic heb ik immers zat mensen zien aangeven dat ze het spannend vonden terwijl ik dat helemaal niet zo had.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik snap ook wel wat je bedoelt ja, ik heb ook wel veel recensies gelezen die negatief waren en waarvan ik de argumenten ook wel snap. Het is ook wel heel erg Hollywood, en Amerikaans, en voorspelbaar, maar tegelijkertijd is dat ook wel weer zo uitgevoerd dat het haast een ode lijkt aan een soort van B-film van vroeger waardoor ik het toch een erg prettige kijkervaring vond. Of dat dan wel of niet zo bedoeld is, soit. :)

19. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.028
    Ja en een shitload aan CGI!
    Btw: Only God Forgives _O__O__O__O__O_ Gosling is zo'n zieke zieke zieke baas!!

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Life of Pi

Wow, eh.... ik vind hem gewoon saai. :eek: Veel films die je proberen te intrigeren missen tempo, maar Life of Pi wist mij niet te raken en zodoende ging ik mij tevens storen aan het tempo. Het is weer de zoveelste flashback-van-iemand-die-zijn-verhaal-vertelt, maar zijn verhaal is -vind ik- niet goed genoeg.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina