FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

  1. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Jep 88 is bezet. Ik zal binnenkort ff een berichtje plaatsen in het Sign-up topic.:thumbs:

    Kon gisteren helaas niet meedoen. Was te laat thuis van het werk. Hopelijk volgende keer beter.
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Avondje om te vergeten....

    Wel nog snel ff mijn dreams101 livery aangetrokken, [​IMG]
    speciaal voor Rovaro, komt ie niet :'-(, het was gisteravond uberhaupt erg rustig, jammer.

    De kwalificatie ging niet lekker met alleen mijn 2e ronde clean......dat werd achteraan starten.

    In de eerste heat kreeg ik in bocht 1 een kusje van Yarnick, no hard feelings :), sandwich met Divimus waarna vervolgens een inhaalrace gestart moest worden helaas met bodyschade kwam ik niet lager dan een 1.40 uit. Lonely race.

    [​IMG]

    Tweede heat vooraan starten, maar ook hier niet zonder schade de eerste ronde kunnen overleven, vervolgens kreeg ik een zetje van Flavour net na de CorkScrew waardoor ik door het grind achteraan kon aansluiten. Een paar rondes achter Generations aangehangen in de hoop op een foutje maar die kwam niet _O_, 1 keer ernaast, maar dat verliep verder niet volgens plan.

    Snel door naar Catalunya.

    Treintje in de Corkscrew

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2013
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Maximaal geprofiteerd van de afwezigheid van een aantal zeer snelle coureurs en de invoering van een nieuwe puntentelling.
    In de ochtend van raceday nog steeds erg wisselvallig in mijn rondetijden.
    Vaker in de 1.37.2xx met incidentele uitschieters naar 1.36.4xx. Elke ronde wel safe met marge zonder risico te lopen van de baan te raken.

    Qualification: Ongerust door de snelle pole-tijd van Flavour.
    zelf een derde tijd neergezet met een guntige startpositie op de 2e rij.
    Vooraf al taktisch plan om 2e heat gelijktijdig met de polesitter te gaan pitten.

    Eerste heat:
    Goede en veilige start gehad en aan kunnen haken bij de koplopers.
    Geduldig gewacht en geprobeerd om zonder fouten te maken een snel racetempo aan te houden.
    Zag Flavour in de 3e en Denvan in de 4e ronde pitten en besloot zelf nog door te gaan en te pitten in ronde 5.
    Nadat ik op kop kwam na de pitstop zag ik dat Flavour en Denvan in de achtervolging gingen met Rene daar voor die zijn pitstop had uit gesteld.
    Ik dacht nog: dit komt niet goed! Totdat ik zag dat zij onderling begonnen te knokken.
    Voorsprong was net groot genoeg om niet zenuwachtig te worden en de laatste ronden met een redelijk tempo foutloos naar de finish te rijden.


    Tweede heat:
    Vanaf de laatse plek gestart.
    Ik denk dat ik het geluk had dat een nieuwe gastrijder vooraan startte waardoor het tempo relatief laag lag en iedereen voorzichtig probeerde te doen.
    Ik heb kunnen profiteren van een aantal race-incidenten.
    Ik heb twee keer gelijk achter elkaar gepit terwijl Flavour voor mij reed en het pit moment aangaf.
    Dit was voor mij het beslissende moment in de race.
    Daarna maakte Flavour een kleine stuurfout en verloor snelheid in een zandstrook. Ik kon snel voorbij Flavour sneaken.
    Daarna kon ik met moeite Flavour van mij af houden tot de finish.
    Wel had ik het idee dat Yarnick niet door had dat hij gelapt werd en dus aan de blauwe vlag regel moest houden door duidelijk en veilig aan de kant te gaan.
    Met een headset was dit wat makkelijker te communiceren geweest met Yarnick.

    p.s.
    Tijdens gevecht met Flavour verremde ik mij in de corkscrew en nam bijna Flavour mee. ik denk dat Flavour niet eens gemerkt heeft dat het een close call was.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2013
  4. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Kon er helaas niet bij zijn! Sorry dat ik me niet heb afgemeld ;)

    Was uiteindelijk 20.15 thuis maar wilde een Infineon scenario (lees: onder invloed achter het stuur) voorkomen.

    Nu wel spijt van :mad: Had hier wel goed meegekomen denk ik.
     
  5. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Kon er helaas niet bij zijn vanwege een roosterruil. Daarnaast helemaal vergeten dat 't alweer woensdag was.

    @ Asjemenou, ik dacht dat die livery als afleidingstechniek moest werken...? :cool:
     
  6. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Kwali ging wel ok, niet gek gedaan clean rondje neergezet en dat resulteerde in een vierde plaats. Race 1 ging wel lekker nadat flavour en Denvan de pits bezochten reed ik zo lang mogelijk door met een paar goede rondetijden en kwam zo als 2e terug op de baan en zo gefinisht. Race 2 had ik dezelfde tactiek in gedachte maar dat liep anders door schade in de eerste ronden met Yarnick. Wilde niet meteen pitten dus reed door alleen mijn rondetijden lagen een seconde hoger dan race 1 dus verloor terrein. Uiteindelijk eerder gepit dan ik wilde want ik kreeg Yarnick weer inzicht en ging voor safe de pits in. Als vijfde weer de baan op, achter divimus aan die veel tijd verloor met het inhalen van Yarnick maar ik kwam niet op de juiste afstand om in de laatste rond aan te vallen tot divimus eraf ging in bocht 5 en zo werd ik vierde.
    Volgende week verwacht ik chaos op het lastige baantje
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2013
  7. yarnicksoer99

    yarnicksoer99 King Cobra

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor het ongeluk :p ik moet het ook nog leren,
    ik zal even een ander nummer bedenken en een headset halen
     
  8. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Gemengde gevoelens over gehouden aan gisteren ....

    Kwalificatie : Leuk dat het achterin zo dichtbij elkaar zat maar ik had er meer uit kunnen halen denk ik. Had nog niet veel geoefend en zat nog erg in me hoofd met F1 2012 wat toch heel anders rijd.

    Heat 1 : Na de eerste bocht was het direct over. Nadat Yarnick achterop Asjemenou terecht is gekomen klapte asjemenou achterop mij. Achterkant en zijkanten 100% schade maar met het bochtenmerk leek ik het niet veel te merken. Wel in de snelheid. Op het rechte stuk kon ik niet meer in me 5. Reed ook nog maar ronde's van 1.40.xxx en met asjemenou 250 meter achter me en niemand voor me in het zicht was het voor mij ook een beetje een lonely race.

    Heat 2 : Begon eigenlijk wel goed. Lang op de 1e plek kunnen rijden en Rene een beetje op een constante afstand achter me weten te houden. Eerste pitstop kwam ik uit net voor Denvan en die zag ik langzaamerhand steeds dichter naar me toe gaan. Leuk stukje net voor de pitstraat passeerde. Ik ging middenin een beetje rijden om Denvan te laten twijfelen of ik de pitstraat in ging ja of nee. Hij wou namelijk vrij baan voor een goed rondje en zonder duel langs mij te komen. Je zag hem twijfelen en wou gaan insturen waarna ik ook snel de pitstraat in schiet. Helaas was het reactievermogen van Denvan te goed en ging die toch maar niet :p Denvan kwam een rondje later net voor mij de pitstraat uit. 4e plek op dat moment en we hadden een achterblijver Yarnick. Ik zag Denvan er vrij soepeltjes voorbij gaan helaas was dat voor mij niet het geval. Van 20m achter denvan ging ik naar 120 meter en Rene (#5) zat alweer achter mij. Door een dom foutje komt Rene er ook nog eens langs. en lag ik dus 5e. Beetje balen maar ik had in het begin van de avond niets verwacht van de race. En plek 5 in heat 2 en in heat 1 voor asjemenou gefinished waardoor ik wat dichterbij bij hem kom in het eindklassement.

    Ps. Yarnick. Je leest misschien veel je naam maar van mij kant ook no hard feelings ;) Alleen wil ik je wel als tip meegeven waarneer je op een ronde word gezet laat duidelijk zien dat je ze er voorbij laat en ga niet meer met ze in duel. Je brengt je eigen race in gevaar maar ook die van andere als het toch niet om een positie gaat. Ga dus voortaan duidelijk links of duidelijk rechts rijden.
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  10. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Het is bijna zeker dat ik vanaf a.s woensdag meerijd met deze cup. Dit is mijn auto:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik laat het vandaag definitief weten maar het is bijna zeker:thumbs:
     
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Preview Catalunya Club.

    Nice, Monster energy rules!!
    Volgens mij is dit de meest populaire sub-sponsor van deze cup lol.
    René en ik zijn ook al geboost met dit drankje! :b:

    [​IMG]

    Als ik de C-class Rivals tijd met de Chevy Spark en Civic als favoriete leaderboard-auto's ter vergelijking neem, dan gok (en hoop) ik dat met de 207 de onderlinge tijdverschillen ergens tussen de 0.200 en 0.800 zullen zijn op deze relatief korte baan.
    Ben ook wel blij dat de 207 niet gauw op zijn dak gaat op de kerbs in tegenstelling tot de Chevy Spark.

    Ik denk dat ik op de leaderboard niet veel of niks meer meer van mijn tijd kan afhalen op Catalunya Club met de 207 S2000.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  12. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik doe definitief mee met deze cup. Ik wil bij deze me graag inschrijven voor deze cup.
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Yeee! \o/ Moet nog steeds ff de OP updaten.




    RED BULL!!!
     
  14. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah de Ken Block replica... nais

    verstuurd met telekinese
    Greetz
    Alexander
     
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Denk en hoop het ook!\o/ Inhalen wordt uitdagend, denk dat vooral bocht 1 en 2 zich er voor zullen lenen.
    Heb net wat rondjes gereden (recreatief) maar zal er na het eten eens voor gaan zitten. Kijkend naar m'n Rival-tijden is Catalunya School zo ongeveer m'n allerallerslechtste baan|:-

    Ietwat frustrerend maar ook wel grappig is dat het rempunt voor bocht 1 hier (behoorlijk) vóór de finishlijn ligt, en je tijdens de kwalificatie eigenlijk een rondje opoffert wanneer je volgas de finish overrijdt. Volgas over de finish betekent volgens mij dat je bijna zeker in het gras/zand beland in bocht 1. Vóór je finisht moet je dus eigenlijk al afwegen of het rondje dusdanig goed is dat het waard is om volgas de finish over te knallen, of dat je beter al kunt afremmen voor een nieuwe poging. :thumbs:

    Mensen die vanavond willen oefenen?? (Peugeot/DTM)?
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Oefenen gaat vandaag niet lukken. (ook al zou ik graag willen met gefixte rem! :cool: :D) ik ben benieuwd hoe het gaat lopen qua tijden.
     
  18. yarnicksoer99

    yarnicksoer99 King Cobra

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het bummer veranderd in "7" (hopen dat die nog beschikbaar is dan ;P)
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Helaas... Marieke NL heeft 7 eigenlijk al ;) :):
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=169095
    Rechtsboven bij ieders naam zie je z'n nummer
     
  20. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Waarom niet #99. Staat tenslotte ook al in je naam en is voglens mij vrij
     

Deel Deze Pagina