Maximaal geprofiteerd van de afwezigheid van een aantal zeer snelle coureurs en de invoering van een nieuwe puntentelling.
In de ochtend van raceday nog steeds erg wisselvallig in mijn rondetijden.
Vaker in de 1.37.2xx met incidentele uitschieters naar 1.36.4xx. Elke ronde wel safe met marge zonder risico te lopen van de baan te raken.
Qualification: Ongerust door de snelle pole-tijd van Flavour.
zelf een derde tijd neergezet met een guntige startpositie op de 2e rij.
Vooraf al taktisch plan om 2e heat gelijktijdig met de polesitter te gaan pitten.
Eerste heat:
Goede en veilige start gehad en aan kunnen haken bij de koplopers.
Geduldig gewacht en geprobeerd om zonder fouten te maken een snel racetempo aan te houden.
Zag Flavour in de 3e en Denvan in de 4e ronde pitten en besloot zelf nog door te gaan en te pitten in ronde 5.
Nadat ik op kop kwam na de pitstop zag ik dat Flavour en Denvan in de achtervolging gingen met Rene daar voor die zijn pitstop had uit gesteld.
Ik dacht nog: dit komt niet goed! Totdat ik zag dat zij onderling begonnen te knokken.
Voorsprong was net groot genoeg om niet zenuwachtig te worden en de laatste ronden met een redelijk tempo foutloos naar de finish te rijden.
Tweede heat:
Vanaf de laatse plek gestart.
Ik denk dat ik het geluk had dat een nieuwe gastrijder vooraan startte waardoor het tempo relatief laag lag en iedereen voorzichtig probeerde te doen.
Ik heb kunnen profiteren van een aantal race-incidenten.
Ik heb twee keer gelijk achter elkaar gepit terwijl Flavour voor mij reed en het pit moment aangaf.
Dit was voor mij het beslissende moment in de race.
Daarna maakte Flavour een kleine stuurfout en verloor snelheid in een zandstrook. Ik kon snel voorbij Flavour sneaken.
Daarna kon ik met moeite Flavour van mij af houden tot de finish.
Wel had ik het idee dat Yarnick niet door had dat hij gelapt werd en dus aan de blauwe vlag regel moest houden door duidelijk en veilig aan de kant te gaan.
Met een headset was dit wat makkelijker te communiceren geweest met Yarnick.
p.s.
Tijdens gevecht met Flavour verremde ik mij in de corkscrew en nam bijna Flavour mee. ik denk dat Flavour niet eens gemerkt heeft dat het een close call was.
Laatst bewerkt: 4 apr 2013