Beide games zijn top games, als je er maar 1 gaat spelen en je neigt zelf naar New Vegas, dan zou ik voor New Vegas zijn. Heb zelf meer dan 140 uur Fallout 3 gespeeld (inclusief alle DLC) en meer dan 120 uur op Fallout: New Vegas (inclusief alle DLC)
Maar volgens mij heeft New Vegas eigenlijk meer content en was Fallout 3 behoorlijk nieuw voor mij waardoor ik er langer over deed, om alles te ontdekken enzo, terwijl ik in New Vegas grotendeels al bekend was met hoe de game werkt en dingen sneller kon doen. Als je ze allebei wilt spelen zou ik eerst voor deel 3 gaan omdat New Vegas uitgebreider is en 3 eerder uitkwam. Het grootste verschil is denk ik de setting, Fallout 3 is meer apocalyptisch en verlaten terwijl New Vegas iets meer leven in de vorm van NPC's heeft (maar nog steeds in een apocalyptische setting)
Denk dat Shin David gelijk heeft als hij zegt dat veel mensen Fallout 3 hoger waarderen dan New Vegas omdat deze eerder uitkwam en dus een grotere impact heeft gemaakt omdat het toen nieuw was.
Wat bugginess/glitch-heid betreft, na de patches is dit mij heel erg meegevallen. Op Fallout 3 een paar kleine bugs tegen gekomen en een erg grappige glitch, alleen moest ik toen wel weer een eerdere save herladen. Op New Vegas eigenlijk niets ergs dat ik mij kan herinneren, behalve dat de game heel soms vastliep/zwart scherm maar als je veel saved is dit niet heel erg en vastlopers kom je eigenlijk in elke game wel tegen als je maar lang genoeg speelt.
Aanrader: welke je ook kiest, ga zeker voor de GOTY-edition zodat je alle DLC gratis hebt, de meeste DLC is echt goed en het echt waard en die Game of the Year editions zijn nu echt goedkoop.
Voor Fallout 3 is zeker de Broken Steel DLC aan te raden aangezien deze de level cap van 20 tot 30 verhoogt.
Bij Fallout: New Vegas verhoogt elke story add-on de level cap met 5, het zijn er vier dus als je ze allemaal hebt gaat de level cap van 30 naar 50.
Daarnaast heeft elke (story) DLC gewoon een erg leuke eigen sfeer en verhaal.
Laatst bewerkt: 26 mrt 2013