1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen]Game Capture & Game Montages [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 20 okt 2010.

  1. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt tof, lijkt me ook leuk dat er dan meerdere mensen een capture device hebben zodat we(zoals bijv roosterteeth dat doet) van speler kunnen wisselen en kijken hoe hun het doen(geen flauw benul of dit wel live kan, maar met editen kan dat makkelijk! :) ).

    Van plan om toch maar mijn HD PVR te verkopen en dan een Elgato+Blue Snowball mic te kopen. Heb op youtube gezien dat de software daar beter uitgewerkt is en dat de software ook live je voice opneemt.
    (Trouwens als iemand intresse heeft in mijn HD PVR, stuur een pm of http://tweakers.net/aanbod/509554/hauppauge-hd-pvr.html )
     
  2. Shoota

    Shoota Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet zo lang geleden een Elgato Game Capture HD gekocht.
    Ik ben er erg blij mee, want de kwaliteit van de opnames is enorm goed.

    Helaas heb ik wel één ander probleem.
    Zoals ik al zei zien de opnames er goed uit.
    Maar, de graphics/kwaliteit van het beeld op me TV is echt slecht.
    Als ik bijv. GTA IV/AC/Skyrim/Dishonored aan het spelen ben ziet het er allemaal erg slecht uit. Het lijkt wel alsof de bovenste laag van de graphics er niet is.
    Voordat ik de Elgato had zag het er allemaal prima uit.

    Ik heb al meerder HDMI kabels gebruikt, maar het blijft er slecht uit zien op me TV.

    Weet iemand hoe dit komt?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb je het probleem ook op een andere tv?
     
  4. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Probeer 720i en 1080i te vermijden en gebruik altijd 720p of 1080p, misschien help dat, of wat Fardo zegt: het kan ook aan de tv liggen.

    Nieuwe montage gemaakt, wilde eerste niet renderen met Vegas11, heb dus Vegas12 gedownload en toen renderde hij gelukkig wel :D



    Ik sta altijd voor kritiek open :)
     
  5. Shoota

    Shoota Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het al eerder op een andere TV geprobeerd, maar het blijft er slecht uitzien. De opnames zijn wonderschoon, maar het beeld op me TV is op een of anere manier gewoon slecht. Ik neem op in 720p, want ik had al eerder gemerkt dat opnemen met 1080i geen succes is. Ook heb ik al meerder HDMI kabels geprobeerd, maar het blijft precies hetzelfde. Iemand advies?
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hauppauge HD-PVR 2 Gaming €144,95 @Norrod.
     
  7. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Wil nu van de hauppauge switchen naar de elgato, merendeels omdat het commentaten makkelijker gaat en daarin wil verdiepen.
    Dus als iemand nog een elgato te koop heeft of wilt ruilen wil ik dat graag doen :)
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dus ik was weer eens ouderwets mijn eerste stapjes in een game aan het opnemen. Op het moment dat ik op Stop klikte stond de teller op net iets meer dan 45 minuten. Het bestand daarna blind geupload, want wat valt er te controleren?
    Blijkt dat er ongeveer een kwartier aan beelden op spookachtige wijze is verdwenen.
    Zie bv @ ~14:10


    Hoe kan dit? Als ie de connectie zou verliezen zou de opname helemaal stoppen, dus dat kan het niet zijn.
     
  9. Martijn093

    Martijn093 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een Wincap recording device binnen gekregen, alleen als ik deze aansluit op mijn pc en xbox krijg ik zwart-wit beeld op mijn pc, als ik de xbox op pal-50 instel is het wel kleur beeld maar dan kan ik geen games spelen.
    Iemand hier ervaring mee?
     
  10. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Probeer is PAL-60 of NTSC
     
  11. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik wil al een tijdje me gameplay opnemen van me xbox maar ik heb echt geen idee welk capture device ik moet kopen. Heb al een beetje aan begin van deze threat gekeken maar echt veel wijzer word ik niet.
    Ik wil natuurlijk in hd opnemen.
    Het liefst de game audio en de audio van het praten met vrienden niet in 1 audio bestand zodat ik het praten enzo eventueel kan weglaten.
    Het liefst wil ik rond de 100 euro kwijt zijn.

    Welk capture device zou ik dan het beste kunnen nemen?
     
  12. Shockwave NL80

    Shockwave NL80 Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan is naar mijn mening de Hauppage HD-PVR prima! Opnemen in 720 HD en alles werkt redelijk simpel! Audio van de gameplay gaat via dit apparaat, dan kun je altijd nog de audio van je headset apart opnemen.
     
  13. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Maar dat is met component kabels en niet met een HDMI kabel. Gaat dat niet ten koste van je beeld kwaliteit?
     
  14. Shockwave NL80

    Shockwave NL80 Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    De kwaliteit op een Xbox tussen hdmi en component liggen niet zo ver uit elkaar. Dat ligt meer aan de kwaliteit van je tv
     
  15. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb mijn HD PVR te koop gezet Indie, misschien als je interesse hebt kun je hem overnemen? (Natuurlijk onder de 100 :p)
     
  16. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Binnenkort ga ik mijn naam veranderen op xbox alleen heb ik natuurlijk best veel montage's etc op mijn channel staan waarvan je de naam niet kan veranderen.
    MrBeast NL was eigenlijk ook zo'n gamertag die ik had gemaakt toen ik rond de 12-14 jaar was en vind ik niet meer zo leuk.

    Maar klopt het dus dat je je youtube URL helemaal niet kan veranderen? Vind wel jammer dat ik dan een nieuwe channel moet maken die al 17K views heeft en 93 subs(best veel voor mij :9)
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dan verander je naam niet. :+ Je vindt em misschien niet meer leuk, maar het is tenminste geen kinderachtige, puberale naam. Dus het is geen schande om em iig voor je YT kanaal te behouden. :p

    Of probeer dit
    [yt]_GyKYhLpqIw[/yt]
     
  18. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanks! Gelukkig kan dat dus wel(heb het uitgeprobeerd) :)
    Nouja ik en wat vrienden willen meer een groepje maken en dan allemaal filmpjes maken en samen lol mee hebben, dus ik wil van MrBeast NL -> Spacing Monnik (wij hebben allemaal op het het einde Monnik en het begin iets met een S)

    Maar ik wil nu niet/weinig montage's doen en meer commentary en dan vind ik MrBeast NL een beetje te, maar als jullie vinden dat MrBeast NL beter is dan Spacing Monnik of andersom is dan hoor ik het graag, voor mij veranderd er nu niks dankzij Dulle :)

    edit:
    Iets te vroeg gejuicht, de URL veranderd niet maar blijft nog steeds MrBeastNL staan, wat wel jammer is :mad:
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2013
  19. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Lijkt me de beste draad om dit te vragen: je ziet veel youtube channels waarin mensen gameplay capturen en in een klein schermpje (soort picture in picture) hun eigen gezicht via de webcam in het filmpje monteren.

    Ik heb een elgato game capture hd besteld (krijg ik vandaag) en kan dit met de standaard meegeleverde software daarvan? Of moet je dan een ander programma gebruiken?
     
  20. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Dat zijn lijkt mij gewoon 2 verschillende video sporen, dus zul je ze langs elkaar moeten monteren en vervolgens samenvoegen.
    Maar zou toch even wachten op iemand die er meer verstand van heeft dan ik ;).
     

Deel Deze Pagina