[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zei jij een paar replies geleden niet dat je een open mind zou houden? :+

maar goed MS doet maar, mij winnen ze er iig niet mee. Echter dat zal ze een zorg zijn dat stapeltje hardcore gamers die er een principekwestie van maakt is erg klein. Het is meer de markt van mensen in landen met crappy connectie en kids van ouders waarbij ik mij afvraag hoe ze dit gaan doen.

Daarnaast klinkt een subscriptionmodel echt 10x niks. Ik zal altijd voor de duurdere gaan.

2. Yaran08

Yaran08 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    3 versies? serieus?
    Waarom zouden ze dat doen?
    Ik voel er helemaal niks voor om elke maand een tientje te gaan betalen.
    Ik vind 50 euro per jaar voor Xbox LIVE Gold al belachelijk.
    Als dat subscription ding doorgaat (en nogal duur is) kiezen veel gamers toch voor de PS4.

Ik snap nou eigenlijk ook niet waarom Microsoft zoveel geld en tijd uitgeeft aan die apps enzo. (Bijna) niemand koopt een Xbox om muziek te luisteren.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Muziek loopt nog niet echt maar Netflix via de XBOX is in de US echt huge

en dat willen ze hier ook uiteindelijk voor elkaar krijgen denk ik

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Haha, tsja dat gaat zich waarschijnlijk wel weer herhalen.

Dat zou wel echt geweldig zijn!

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Xbox Music op m'n Windows Phone 8, Windows 8-laptop en Xbox 360 is wel de bom hoor.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    op de ps3 en wiiU werkt Netflix ook super. Je hebt alleen geen Gold of een variant daarvan nodig. Dat blijft achterlijk op de 360 (idem voor youtube en een browser)

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Las laatst ergens (dacht op Nu ofzo) een stukje vanuit Dixons over tweedehands games. Ook al verdienen zij er niet iets mee, tweedehands games verbieden is toch wel een flinke inbreuk op het vermogen van de consument.

Uiteindelijk schiet je met het verbieden niets op, integendeel, het zou averechts kunnen werken, omdat men nog minder snel (nieuwe) games kopen. Of ze wachten tot ie afgeprijsd is, of tot ze zeker weten dat het echt een goede game is. En niet meer door kunnen ruilen / verkopen, zorgt toch voor minder games, en daarmee ook minder naamsbekendheid van games / franchises etc, waardoor alleen de commerciële mainstream meuk het goed blijft doen.

Begin zo ook steeds sceptischer te worden. Vond/vind de Xbox en Xbox 360 geweldig, maar de negatieve geruchten en houding (deal with it) beginnen me steeds meer tegen te staan. Games niet meer mogen ruilen / verkopen is voor mij echt uit den boze. En wat als je een game naar een vriend meeneemt om daar even te spelen. Moet je zeker eerst steeds je account daar gaan recoveren, omdat je anders het recht niet hebt om te spelen. :emo:
    Vond het al gaar dat we een game niet konden spelen omdat een update niet op z'n memcard paste. Laat staan als dergelijke ongemakken alleen nog maar groter worden.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat dat absoluut waar is.

Ik koop nu heel erg veel games. En sommige daarvan gaan half gespeeld de bazar op of worden weer ingeruild bij gamemania of uitgeleend of noem maar op

Daar hou ik echt wel mee op als de restwaarde gegarandeerd 0 is.

TENZIJ de prijzen ook minstens naar het niveau van laten we zeggen de PC games van nu gaan

Als een splinternieuwe AAA game voor max 40 euro gelanceerd word zal ik er wellicht weer makkelijker over gaan denken

maar als de standaard 60 euro blijft maar de restwaarde echt 0 word en ik er ook nog eens niemand anders mee blij kan maken koop ik alleen wat ik echt 100% zeker leuk ga vinden

En dat scheelt in de loop van een console generatie voor mij persoonlijk toch zomaar een game of 100.

9. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vraag me echt af of dat echt zo gaat werken met de ''used-games'', pc gamers hebben al jaren geaccepteerd dat ze geen tweede-hands games kunnen kopen. Uiteraard zijn die games ook een stukje goedkoper (zeker als je naar keysites gaat). Arcadegames / games-on-demand kunnen ook al niet verkocht worden.

Als de prijzen een beetje te pruimen zijn, vind ik het persoonlijk niet zo erg. Alleen ga ik dan van een fysieke collectie naar een digitale collectie, wat ik ook wel weer jammer vind.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet niet of ik dat aspect echt jammer vind. Ik ben qua films en muziek ook al een aantal jaar volledig digitaal en het gemak weegt wel op tegen de collectie echt in de kast hebben staan imho

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    same here. Ik heb 1 volledig niet XBLA spel digitaal en dat is Max Payne 3. Zelfs dan ervaar ik al hoe relaxed het is dat je alleen maar je 360 hoeft aan te slingeren om te gamen.

CD's die ik krijg/koop worden geripped naar de popcorn en vanaf daar afgespeeld en met mijn telefoon aangestuurd. De liefde voor een fysieke kopie begint hier wat te verdwijnen :)

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Inderdaad. Enige uitzondering voor mij is nog boeken.. Een kast vol boeken > Een mapje met E-books

maar qua games heb ik in de loop van de jaren al zoveel 'collecties' afgedankt/doorverkocht dat ik niet zoveel waarde meer hecht aan die kast vol plastic

Ware het niet dat die kast vol plastic ook betekend dat je een game nu nog makkelijk uit kan lenen en kan ruilen..

maar als dat aspect wegvalt dan mag van mij die kast met plastic ook meteen weg, die heeft dan geen enkel nut meer

13. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    21 mei dus:

Klinkt niet al te massaal, waarschijnlijk krijgen we dan de echte toffe details etc pas op de E3.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zoals de PS4 dus. Prima imo ogen. Hoeft echt niet zoals de 360 reveal te zijn met Frodo etc. :p

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Mja, digitale content heeft voordelen, maar ook nadelen.
    HDD / console stuk; de boel opnieuw moeten downloaden. Je kan het niet even bij iemand anders spelen. Niet door te verkopen / ruilen. Prijzen worden (onterecht) hoog gehouden, ook al zijn de kosten velen malen lager dan fysieke versies. Na x maanden / jaren vaak nog steeds dezelfde prijs voor games / dlc.
    Games moeten wel heel cheap zijn wil ik ze via On Demand kopen, zoals uitzonderlijk met MP3 voor 5 euro, of enkele goede, afgeprijsde arcade games (aangezien ze bij mij vaak al jaar of wat oud zijn).

16. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zat te hopen op een reveal met Bilbo.

Het zou overigens wel klote zijn van die hoge prijs, iedereen had verwacht dat MS een goedkopere console zou uitbrengen dan Sony i.v.m. hardware, waarschijnlijk zijn de hardware specs dan veranderd?

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Of inderdaad die 300 & 500 euro versies. 300 euro voor Xbox en dan 5 euro per maand / 60 euro per jaar voor live. En de 500 euro versie met 5 jaar aan gold inbegrepen! :cool:

18. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Open mind absoluut, maar wanneer iemand als Paul Thurott dat soort dingen begint te zeggen. Zoals 'constant internet connection required..dan komt het eigenlijk op hetzelfde neer, dat je gamen dus kunt vergeten als je ISP ineens begint te kloten. Sony lijkt dit niet te gaan doen en MS hoeft dat ook niet te doen, we moeten maar afwachten. Persoonlijk zou ik het een kut ontwikkeling vinden.
    Twee versies staat hier...totdat eentje werd geschrapt. Dus volgens mij gewoon alleen de nieuwe Xbox en die 99 dollar Xbox 360:

http://www.vg247.com/2013/04/08/xbox-720-announce-may-21-out-november-claims-tech-blogger-rumour/

Ik las op TeamXbox trouwens dat Giantbomb het vorige week over een gerucht had at Don Mattrrick naar EA gaat en CEO zal worden daar. Dus kom op EA...stuur Peter Moore weer even naar MS en we hebben in elk geval weer interessantere E3 shows :D

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou dat eigenlijk niet erg vinden denk ik, ben je in 1 keer klaar toch

20. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Linkje: link

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.