Bioshock >> Bioshock infinite , ook qua verhaal Het is toch gewoon zo dat Spoiler Al die lighthouses verschillende versies van Booker's wereld zijn? Ergens in die zee van paralelle werelden zal ook Rapture wel rondzweven maar dat is geen alternatieve lijn voor dit specifieke verhaal. De loop van Comstock en Booker staat los van Bioshock 1 imho. Ik heb een Eurogamer uitleg gelezen waarin ze de parallel wel helemaal doortrekken met Rapture maar dat kan ik er echt niet uithalen. Waar Booker/Comstock een alternatief van Jack/Ryan is Hoe dan ook, ik ga niet zeggen dat het geen goed verhaal is. Want dat is het wel. En de twists zijn ook weer goed gedaan en er is weer genoeg om na te praten. Maar stiekem is het ook eigenlijk best wel een beetje een variatie op hetzelfde thema en dan imho minder goed verteld En ik had beter verwacht. Maar ja, 'Would you kindly' was ook zo briljant en dwars door de 4th wall heen dat beter verwachten misschien niet heel erg reeel was Ik lees veel reacties van mensen die deze 'twist' nog beter vinden maar ik vind het persoonlijk niet zo vernieuwend. En dat is ook logisch want zoals Infinite zogenaamd een parallel is van Bioshock is misschien niet alleen een plotelement maar ook een beetje een excuus voor het feit dat het lang zo vernieuwend niet is. Ook in het verhaal niet edit:// fuck ik moet het einde nog een keer gaan spelen denk ik Spoiler Want als die parallel met Rapture wel zo 100% is dan verklaart dat ook waar die Vigors vandaan gehaald zijn en zal ik mijn mening over de game toch wat moeten herzien
nou ik dit hierboven lees snap ik t pas een beetje. na t einde begreep ik er eerlijk gezegd nog minder van dan aan het begin! maar wat een gave game en ik heb ook echt totaal geen moeite om 1999 mode weer te spelen, tenminste een beetje een uitdaging nog!
Okay einde nog een keer gespeeld maar ik denk nog steeds dat Spoiler Constants and variables en 'there's always a lighthouse' . Alleen slaat op de eindeloze loop van Booker/Comstock/De Luteces en de miljoenen spelers die dezelfde loop doorlopen. en dus niet dat Jack/Ryan = Booker/Comstock
t gaafste vond ik eigenlijk dat stukje dat je gitaar speelt en elizabeth gaat zingen. ff m´n controller neergelegd, zo mooi maar veel te kort
Hoeveel rode tears zitten er btw in? Heb er 2 gevonden. 1 keer Fortunate Son (Creadence Clearwater Rivival) & 1 keer Girls Just Wanna Have Fun.
Spoiler Volgens mij was het ook meer een tease richting Bioshock 1. Het enige wat je zou kunnen aandragen als bewijs is dat Booker de Batysphere in Rapture kan bedienen en dat kan alleen Ryan. Verder dragen de little sisters ongeveer hetzelfde als Elizabeth, maar dat vind ik dan weer ver gezocht. Wat ik wel erg tof vind is dat je in Bioshock 1 waarschijnlijk Songbird hoort sterven in het water in het filmpje wat een paar pagina's eerder gepost is.
De game nog eens aan het doorspelen voor de collectibles. 1999 mode later nog eens doen. Alles wordt na een tweede keer wel iets duidelijker (meestal zo ). Gameplay misschien minder dan Bioshock 1, maar verhaal staat erwat mij betreft wel naast. Enige nadeel voor het verhaal tov deel 1, is dat je al verwacht dat er een plottwist komt, dus is het niet zo verrassend dat er een volgt.
ik lees al een aantal jaren strips en daar reizen ze ook door paralele universums heen,.. Je kunt zoveel onzin verzinnen zo gauw het met rifts en paralele universums te maken heeft. Het was leuk bedacht in deze game,.. maar om nou te spreken over geniaal, daar heb ik te veel van dit soort verhalen voor gelezen.
Nee, ik vond dat sowieso echt heel onduidelijk. Nu ik alles nalees snap ik het steeds wat beter, maar tijdens het spelen begreep ik er echt geen reet van haha. Ik twijfel nog of ik de game nog een keer moet spelen en kijken of het dan allemaal wat duidelijker wordt.
Ik denk wel dat ik er nog een keer doorheen ga knallen om al het commentaar van de Luteces nog een keer te horen. Kijken hoe alles in elkaar valt als je het hele verhaal kent Maar ga gewoon weer op normal ofzo want vind de gameplay niet leuk genoeg om me te kunnen motiveren voor een playthough op 1999 moeilijkheid
Voor mensen die het boeit, de alternate covers van Infinite zijn beschikbaar gesteld door Irrational. Zitten wel hele toffe bij moet ik zeggen. http://irrationalgames.com/insider/download-your-alternate-covers-today/
Ik ben hem nu op hard aan het spelen maar was er liever eerst op normal doorgelopen aangezien ik nu toch aardig geld kwijt raak en dus niet veel kan upgraden. Ik moet nu: Spoiler voor de 4e keer ms Comstock verslaan maar ga er regelmatig dood. Ik ben te druk met het verslaan van de enemies waardoor ik weinig kans krijg op haar te schieten. Iemand een tip? Welke vigors en wapens gebruiken jullie het liefste?
Sniper rifle was toch wel mijn favo wapen en daarnaast de hand cannon maar dat was meer vanwege de cool factor