1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dit zal wel vloeken in de kerk zijn voor de mensen die de boeken al gelezen hebben maar voor mij mogen ze de focus in de serie wel wat nauwer gaan leggen

    er zijn zoveel verhaallijntjes dat de vaart er helemaal uit dreigt te gaan

    het blijft tof maar er moet wel meer gebeuren per ep anders zijn we na 10 eps in dit seizoen nog geen meter verder :+
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat viel echt wel mee. Zijn gewoon introductie episodes.

    Moet zeggen dat ik het dit seizoen nog niet zo erg vind. Kan iedereen wel thuisbrengen en dat was niet het geval bij seizoen 1 en 2.
    Al blijf ik erbij dat de boeken niet perfect zijn voor verfilming. Maar die discussie hebben we wel vaker gevoerd. :)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2013
  3. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant die nieuwe personages. Zag dat 'wargen' niet echt aankomen trouwens, vergeet af en toe (vreemd genoeg) dat dit een fantasy-serie is. Einde van de ep gaat bovendien nog wel voor wat dynamiek zorgen verwacht ik.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Introductie eps blablabla.
    Ik weet niet hoor, we hebben er nog maar 8 nu en dan is het hele seizoen weer doeg en moeten we weer dik een jaar wachten.
    Fking actie jongu :+
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat kreeg je ook pas in de laatste 2 episodes van vorig seizoen. ;)
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Daarom was seizoen 2 ook poep :+
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dus je het kunnen verwachten. ;)
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Damn, coole aflevering. Inderdaad een beetje aan de trage kant, maar wel veel boeiende introducties. En toch al meer twists en gebeurtenissen die het plot voortdrijven dan de vorige aflevering. Wat dat betreft een vooruitgang.
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Saai, op het einde na.
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha dit vind ik ook, 20% van dit seizoen is dus introductie? Ik heb voor vorige week een 20 min recap gekeken, dat was mijn introductie, ik ben er klaar voor. Deze ep was gelukkig wat interessanter dan vorige week, maar nu moet de pace wel omhoog. Hup.

    Ook mee eens, had vandaag weer met iemand de discussie (die de boeken niet gelezen had) dat de serie zo precies de boeken volgt. Lekker boeiend, ik kijk de televisieserie omdat ik via dit medium vermaakt wil worden, dus als dingen uit het boek niet werken (lees: te saai/verwarrend zijn) laat ze er dan lekker uit!
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je snapt toch wel wat een introductie is? Er zijn nieuwe personages, mensen zitten op verschillende plaatsen dus je moet laten zien waar zij dit seizoen mee bezig zullen zijn. En wat er een beetje is gebeurd tussen het einde van seizoen 2 en nu het begin van seizoen 3. Een recap is totaal iets anders en geen introductie.
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Snap ook niet waarom ze maar 10 eps doen. Ik ben het ook niet eens met Hybrid. Ja leuk introductie, als je maar een paar eps hebt per seizoen.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja geld he. ;)
    En ze willen gewoon kwaliteit. Iedere HBO show is gewoon zo. Boardwalk Empire is precies hetzelfde, daar gaat het ook pas los op het einde. Maar dan is het zoveel beter omdat ze in alle eerdere episodes alles goed voorbereid hebben en je begrijpt waarom mensen iets doen.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik ben het toch ook wel met Delphiki eens hoor, zoveel verhaallijnen dat een focus een beetje ontbreekt.
     
  15. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het probleem van deze serie. Er zijn zoveel verhaallijnen en dat is lastig om goed naar Tv over te brengen.
    Ik vind de opzet van 10 afleveringen goed. Meerdere episodes zou denk alleen maar afbreuk doen aan de kwaliteit in de vorm van slechtere CGI, veel meer overbodige scenes en saaiere afleveringen.
    Het is dan ook een goede keus geweest om boek 3 op te splitsen, zodat ze meer kunnen focussen.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Volgens Entertainment Weekly (die blijkbaar al meer gezien hebben) komt de vaart er volgende week goed in en gaat het vanaf ep 4 helemaal los.

    Dus die zien ook dat het een beetje een slow start is dit seizoen maar het schijnt vanaf volgende week al weer helemaal goed te komen :)
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vond de opening van deze aflevering ook echt bruut trouwens. Om Eddard z'n stem weer te horen, damn.

    Enne, krijg Brann de baard in de keel ofzo? Klinkt zo anders?
     
  18. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Natuurlijk weet ik wat een introductie is, maar daar heb je imo geen hele ep voor nodig, laat staan 2 hele eps. Je kunt ook verhalend introduceren, dan gebeurt er tenminste iets. En je haalt zelf Boardwalk Empire aan, maar daar ben ik elk seizoen toch meer geboeid vanaf aflevering 1 omdat er gewoon meer gebeurt. Imo is dit het verschil tussen rustig het verhaal opbouwen en wachten met het verhaal vertellen. Wachten doe je maar tijdens de hiatus.
     
  19. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja viel mij ook al op. Hij is volgens mij ook flink gegroeid. Wordt lastig nog lastig om hem een jonge gast te laten spelen;)
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou nee, mede omdat er zoveel characters inzitten duurt het wat langer.
    Snap niet wat mensen dan verwachten eigenlijk wat er in een episode moet gebeuren? Vind de gesprekken altijd wel tof en het geeft vaak weer wat voor frictie er is tussen personen en hoe dat zich gaat ontwikkelen.
     

Deel Deze Pagina