1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is juist wat ze doen, ze bouwen het op. Ik snap niet goed wat je bedoelt met wachten met het verhaal te vertellen, want dat doen ze naar mijn mening niet. Er gebeurd genoeg, misschien niet op het gebied van actie ed.
    Ze hebben dit seizoen ook veel nieuwe characters en die moet je wel goed introduceren anders onstaat er alleen maar verwarring en die is er nu al vaak genoeg.
    Zelf vind ik het introducerende wel meevallen. Iedereen gaat verder waarmee ze gestopt waren en zijn er geen echte nieuwe verhaallijnen geintroduceerd, zoals vorig jaar met Stannis en Renly.
     
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat me absoluut niet om dat er te weinig actie is, maar vertel me nou eens even wat er de vorige twee afleveringen is gebeurd? Mensen praten tegen andere mensen. En ze lopen. In de laatste aflevering gebeurde al ietsje meer, maar het duurt gewoon veels te lang. Waarom moeten alle characters naar voren komen? Focus 1 ep op 1 verhaallijn, laat die een beetje verder komen, laat een paar korte scenes zien met andere characters en die komen dan volgende week wel weer verder aan bod. Tegen de tijd dat ze met deze who's who klaar zijn zijn we al bij de season finale op deze manier.
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    :lol: So true..... begin me interesse te verliezen.....
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Duh, dat ze praten. In Mad Men wordt er alleen maar gepraat en die vind ik ook boeiend.

    En volgens mij gebeuren er genoeg spannende dingen met die gesprekken:

    Brotherhood en Arya, de Hound die "the Stark bitch" herkent. De Reeds die Brann ontmoeten. Jon Snow die meer leert over zijn positie bij de Wildlings. Margery die wil weten hoe Joffrey in elkaar steekt en Sansa die eindelijk eerlijk daarover is. En vervolgens gaat Margery al lopen 'spelen' met Joffrey. Ik vind dat echt wel boeiend.
     
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Eens met Willem.

    Enige nadeel aan de show is dat die EPs zo snel voorbij zijn. :D
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Elke aflevering in seizoen 3 is 4minuten langer dan een aflevering van seizoen 2. Als je dat over 10 afleveringen doet heb je eigenlijk een 11de aflevering ;)
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nou ja, eigenlijk had seizoen 2 maar 9 afleveringen, als je het zo bekijkt. Want seizoen 1 had ook de lange afleveringen. En de eerste duurde een uur en 10 minuten.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol nee dat schiet op. :+
     
  9. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap wel wat je bedoelt. Het komt misschien omdat ik al weet wat er gaat gebeuren. Misschien dat daarom de gesprekken voor mij interessanter zijn, omdat ik weet waar het toe leidt/hint. Maar je kan sowieso veel uit de gesprekken halen, zoals Willem al opsomde. Ik vind dat juist interessant om naar te luisteren en te kijken. Het is misschien niet voor iedereen.
    Er waren een paar scenes die misschien weggelaten hadden kunnen worden, maar ik denk dat er toch genoeg gebeurt is. Vooral als je kijkt naar het aantal minuten wat bepaalde verhaallijnen maar krijgt.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan heb je in ieder geval interessantere episodes.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Nee man dat zou echt niet werken. Hoeveel verhaallijnen zijn er? Dat moet je elke verhaallijn sowieso in 1 episode verwerken wat onmogelijk is qua synchronisatie. Sommige dingen lopen namelijk samen.

    Nee zou echt onmogelijk zijn :p
     
  12. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Okee, misschien niet letterlijk zoals ik het zei.. Maar ze moeten iets verzinnen, ik vind er geen reet meer aan zo. Het is de taak van de schrijvers om het boeiend te houden.
     
  13. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt ieder geval een stuk interessanter.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het is ook nog boeiend, bitches! :+

    Hehe. Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ik vind het gek dat mensen die het eerst fantastisch vonden, nu teleurgesteld zijn.
     
  15. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik ook raar. Aangezien Seizoen 1 bijna alleen maar praten was alleen minder verhaallijnen.
     
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat we dit allemaal al eens gezien hebben. Je kan niet steeds maar hetzelfde blijven doen, dan worden de kijkers vanzelf minder enthousiast.

    In ep 1 neukten broer en zus Lannister met elkaar om vervolgens Bran uit het raam te flikkeren, dat is wel ietsje meer dan alleen praten. En al veel meer dan dat er in s3 tot nu toe is gebeurd.

    Met minder verhaallijnen kun je bovendien beter focussen. Als er dan veel gepraat wordt is het boeiend omdat er nog meer diepgang in zit. Nu in s3 is er heel even interactie, en zien we de characters vervolgens een hele tijd niet.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
  17. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is jouw mening natuurlijk en ik snap het wel enigzins. Ik blijf erbij dat er al genoeg gebeurd is in dit seizoen, misschien niet heel duidelijk, maar wel onderliggend over wat er gaat aankomen.

    Die vele verhaallijnen zitten nu eenmaal in de serie. Daar kunnen ze niet in snijden .Wat ze nu doen is juist meer focussen per aflevering, zo komen sommige personages niet voor in bepaalde afleveringen.
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Als niet-lezer van de boeken voelt het geheel in ieder geval erg oppervlakkig en rommelig aan. En als het zo oppervlakkig blijft is dat opzich niet erg, maar dan moet wel het tempo opgeschroefd worden (imo natuurlijk).
     
  19. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Allemaal leuk en aardig, maar dan kan je beter wat anders gaan kijken of een eigen serie schrijven.
    Er wordt een verhaal verbeeldt dat al bestaat, ze snijden al behoorlijk wat en veranderen dingen die allemaal niet onbelangrijk zijn. Ze kunnen niet ineens de helft weg gaan gooien van de verhaallijnen, niet in het minst omdat ze allemaal met elkaar in verband staan. Dit is a Song of Ice and Fire en niet "Middeleeuwse fantasyserie A" wat er allemaal gaat gebeuren en hoe staat vast dus kan niet drastisch worden gewijzigd.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik vind het altijd grappig dat als je roept dat er teveel gepraat wordt dat de standaard counter is 'ja ga je toch lekker Die Hard kijken'.

    Maar zoveel verschil tussen seizoen 1 en 2 zit er echt niet, dus verwacht dat seizoen 3 in diezelfde lijn verder gaat. Seizoen 1 was inderdaad ook geen actieserie.
    En seizoen 1 was nou ook niet bepaald supervetgalactischawesomeomgwtfbbq. Veel mensen laten zich leiden door de coole settings en decors etc.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013

Deel Deze Pagina