Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Hmm, ja stom daar had ik niet eens bij stil gestaan. Alleen als ik de PH ook zou willen gebruiken voor een tv en hij wordt daar direct op aangesloten dan heb ik nog een probleem.

Kijk ook naar de Mede8er MED600X3D en Dune HD Smart D1. Hier mensen die daar ervaring mee hebben? Gebrek aan usenet client is wel jammer daar.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2013
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik zie het probleem geloof ik niet. Mijn pch is ook rechtstreeks aangesloten op de tv. Als mijn zoon ligt te slapen kijk ik, vanwege het geluid, series bijna altijd via de tv-speakers.

web interface van de usenet client

en die van de torrent

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Wat een politiek correcte screenshots met alleen maar linux distros :+

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Als die audio downmix niet goed gaat dan krijg je bij direct aansluiten op de tv toch problemen wanneer het bronmateriaal bijvoorbeeld van 5.1 uitgaat? Volgens mij hoor je dan bepaalde dingen niet die je wel zou moeten horen. Als ik uit mijn nek praat moet je het zeggen hoor. ;) Is gewoon hoe ik het begreep, maar ik heb er dan ook niet enorm veel kaas van gegeten.

Ik heb nu als het goed is een deal voor een tweedehands PH A-300.:) Die usenet client lijkt me toch wel erg handig. Sickbeard and Couchpotato aan de praat krijgen zal waarschijnlijk wel even pielen worden.

5. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
  6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    klopt, als die downmix niet deugt kan bijvoorbeeld je center kanaal wegvallen en heb je kans dat je dialogen niet of heel slecht hoort

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snap het. Zelf nog nooit last van gehad iig.

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ok, ik heb de A-300 nu. Heb zojuist even op de tv aangesloten om te checken of hij werkt (gisteren laat thuis). Die gast heeft me alleen niet de USB kabel en de HDMI kabel toegestuurd die er bij horen. Stond volgens mij ook niet in de advertentie expliciet dat die erbij zaten en ik wist niet beter maar nu zit ik wel met die USB slave poort.

Kan ik gewoon een standaard USB3 kabel kopen en die in die USB-PC poort proppen?

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    usb3 is bc naar usb2 toch? Dus lijkt me wel. Al zou ik zelf een interne schijf er in stoppen.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    yup,

je haalt dan alleen uiteraard niet de usb3 maar de usb2 snelheid

maar verder zou t gewoon moeten werken

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ah ok, thanks. Ja ik ga sowieso even kijken of er een firmware update is en dan misschien nog een interne schijf er in doen van 1 of 2 TB.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    fw update kan gewoon online

verder installeer je apps mbv CSI. CSI is een repository met apps een beetje a la Linux.

Echter de nieuwste NZBget staat niet in CSI (9.0). Die moet je even downloaden maar is zeker de moeite waard! Het mooie is, is dat je via csi elke app (moet wel een .zip zijn) gewoon kan installeren.

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    mijn boxee is helaas overleden. Gelukkig valt het binnen de garantie periode,maar de boxee bieden zij niet meer aan. Dus mag ik een andere mediaspeler uitkiezen bij modern.nl, waar ik het heb gekocht.

De boxee kostte toen 189 euro en ik ga er van uit dat ik voor dat bedrag een andere uit mag kiezen.
    Ik twijfel zelf tussen de WD TV live hub met 1T HDD en de MEDE8ER MED600X3D. of de 1000.

De xtreamer heeft android als besturingssysteem in daar ben ik niet heel erg kapot van.

De speler staat naast mijn tv en mag niet te veel lawaai maken. Moet ook iso's kunnen afspelen. Ik stream niet, maar had bij de boxee een externe schijf eraan hangen met de bestanden. De nieuwe speler hoeft geen HDD te hebben, maar ik zie de voordelen wel, ik ben wel bang dat dit ook automatisch meer geluid gaat geven.

De speler moet een duidelijke, overzichtelijke en logische weergave hebben in de menu's.

Iemand een advies?

hier een link naar de modern.nl mediaspelers:
    http://www.modern.nl/Computer-en-Telecom/Media-player/9568/

14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik weet het niet hoor, maar hoe zacht heb je je tv aan als je de mediaspeler hoort? :+

De xtreamer ultra is overigens wel met openelec (xbmc) qua os aan te maken en heeft de meest duidelijk interface mogelijk (xbmc), spec wise is het een monster.

De Xtreamer Ultra, staan er momenteel een paar van op marktplaats voor ietsjes meer als wat je hebt uitgegeven aan de Boxee..

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Moet je wel goed opletten dat je er 1 met disk krijgt, de eerste Ultra zat geen hdd in, die moest je er zelf nog inzetten

tegenwoordig verkopen ze de Ultra2 wel met een 32GB SSD en standaard openelec (want dat is wat iedereen met zn Ultra1 deed, ssd erin en openelec er op gooien :+)

http://www.xtreamer.net/2012/xtreamer-ultra2.html

Is echt een beest van een mediaspeler, totale overkill qua RAM :+

16. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Bedankt voor je antwoord, maar ik kan bij modern.nl een nieuwe speler uitkiezen en dan ga ik natuurlijk niet op marktplaats een andere kopen.....
    Daarnaast is voor mij de tijd voorbij dat ik een apparaat koop en eindeloos ga lopen tweaken om het goed te laten draaien. Als een fabrikant dat al zelf niet voor elkaar krijgt dan hoef ik het apparaat niet...

dus poging 2...

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wellicht kan jij mij adviseren. Mijn PCH A-210 lijkt nu overleden. Sowieso leek het downloaden via usenet, wat beperkte nas dingen en verder alle media er op afspelen net wat teveel voor het beestje.

Kan dat wel op deze xtreamer?

Ik wil op zich wel een nieuwe mediaspeler maar overweeg ook een htpc. Echter ik weet hoe het gaat met een HTPC, altijd maar tweaken en tweaken en tweaken....

(al is de ultra 2 strict genomen ook een htpc.....)

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De ultra2 is absoluut een htpc. Je kan er ook gewoon windows 7 op draaien als je wilt.

Ik kan alleen niet zoveel zeggen over het gebruik van de Ultra voor downloaden/NAS

ik heb er enkel en alleen Openelec op staan dus de enige funtie die hij heeft is XBMC draaien (en de library hosten)

ik heb er dan ook alleen een 64GB SSD in zitten, gebruik hem niet voor storage

En als XBMC machine is hij geweldig, maar wel een beetje overkill. Er zit 4GB geheugen in en dat gebruik je natuurlijk nooit met alleen maar een film afspelen

Downloaden en sickbeard/couchpotato hosten doe ik allemaal op mn NAS

Ik blijf er ook bij dat dat de ideale setup is. Een NAS die alles regelt en host en verwisselbare mediaspelers die alleen maar naar je NAS hoeven te verbinden en klaar

Maar als je de Ultra voor meer wilt gaan gebruiken dan word het zeker tweaken en tweaken.. XBMC onder win7 werkt helaas voor geen kut op de Ultra dus je zal dan moeten dual booten en wat is dan nog het nut van het op 1 apparaat hebben..

Ik zou als je A-210 nog enigzins levensvatbaar is je toch gewoon weer aanraden om een Synology te kopen. Die al het zware werk te laten doen (gebruiksvriendelijker kan niet) en je Popcorn alleen maar lekker filmpjes af laten spelen

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Deel Deze Pagina