FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

1. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Mijn 1e race onder XBW Racing:
    Kwalificatie ging slechter dan verwacht, had zeker nog 3 tiende kunnen/moeten pakken.
    Sprintrace een goeie start, bij de start meteen Divimus voorbij.
    Daarna lang achter Flavourlicious gezeten (me iets in moeten houden, omdat Flavourlicious ook iets langzamer was omdat hij dicht op Denvan zat), die ik uiteindelijk in rondje 14 inhaalde. Het rondje daarna ging ik ook Denvan voorbij.
    De hoofdrace optimaal geprofiteerd van de botsing voorin, ondanks dat ik achter hun reed op de 6e plek.
    Heel de race achter LoyallRonin gezeten, na rondje 22 ging het niet meer zo bij mij (concentratie). Had hem tussen rondje 12 en 16 moeten inhalen vond ik zelf, maar ik was te voorzichtig, ik had 3 mogelijkheden om hem in te halen.
    Ik baal wel achteraf, maar ik ben zéér tevreden met de 2e plek!:thumbs:
    Wel met een klein beetje dank aan het incident_O_:)

2. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Dit scheelde niet heel veel. Mijn rem punt gemist omdat ik denk ik niet op zat te letten maar met wat geluk en wat stuurwerk toch nog alleen mezelf de grind bak ingereden :) Ook goed gezien van Asjemenou die niet direct instuurde :thumbs:

(Autofocus van me mobiel deed een beetje kut zie ik nu op de PC, Let daar niet op :+)

3. JoeWie

JoeWie Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb erg genoten van mijn eerste officiële race online. Moest in de kwalificatie nog een beetje wennen aan de baan en auto maar ik merkte al vrij snel dat er aardig wat rappe bestuurders hier aan meedoen zeg! Respect hoor qua rondetijden. :thumbs:

Eerste race dus vanaf positie 9 (dacht ik) gestart. Race gewoon rustig gereden zonder al teveel gebeurtenissen. Nog wel wat mensen bij de JoeWie-Train kunnen laten aansluiten en dat voelde goed. Resulteerde dacht ik in de 9e plek uiteindelijk dus geen winst/verlies (ben de posities alweer vergeten eerlijk gezegd, gaat mij vooral om het racen en de ervaring zelf)

2e race dus een stuk verder vooraan. Toen kwamen we in de 2e bocht en toen ging er iets fout. Ik heb geen idee wat er gebeurde, ik rijd ook in cockpit-aanzicht, maar ik zat tegen iemand aan. Ik kon niet meer sturen, remmen en gassen (haha) en spinde dus iemand, geheel oncontroleerbaar, van de baan af. Twijfelde om te wachten totdat ik achteruit keek en zag wat voor chaos het was geworden. Aangezien ik niet wist wat er in dat soort situaties nou precies de bedoeling is (hoorde al wat discussies over een eventuele herstart) ben ik gaan rijden en niet om de volledige race in de prullenbak te gooien. Excuses hiervoor. Ik moet de replay nog maar eens terugkijken. Daarna kwam ik in aanraking met Rene dacht ik, heb hem toen zijn positie teruggegeven en belande op de 8e/9e plaats ongeveer. De ronde daarna was er een kleine chaos met de auto's voor mij en kon toen door naar de 5e plaats waar ik uiteindelijk ben geëindigd. Rene kwam nog aardig in de buurt op het einde maar er naar toe is 1, er voorbij is 2 haha.

Kortom, ik heb erg genoten. Ik kan dus normaal op de woensdag niet meedoen (vandaag ivm uitzieken niet naar werk) maar op de zondag zal ik zeker eens de mighty 190 over het circuit heen sturen! \o/

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Mooi dat je het leuk vond! We hebben er weer een snelle coureur bij! :) (en dus een concurrent, das minder :+)

5. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Catalunya school race-report.

Dit was weer zo'n gekke race met tegenslag en ook een dosis geluk.

Kwalificatie: Keurig op tijd in de lobby en op het moment van de start werd ik uit de lobby gegooid. Vermoedelijk internet probleem. Jammer van de verloren extra punten.

1e Heat.
    Helemaal achteraan gestart. Wist dat het moelijk ging worden om in te halen.
    En dat klopte ook.
    Ik moest erg pushen en verloor veel tijd om veilig in te halen.
    Wel af een toe licht kontakt gemaakt tijdens aandringen.
    Ik moest alleen bij JoeWie en Asjemenou stevig aandringen omdat zij zich goed verdedigden.
    Ik had toen trouwens nog niet helemaal door dat er een nieuwe rijder meedeed.
    Ik dacht nog JoeWie? Huh?!
    Aangenaam verrast door zijn race-skills. Was duidelijk te zien dat hij wist wat er rondom hem heen gebeurde op de track.
    Hij werd niet nerveus van het stevig aandringen.
    JoeWie maakte maar een enkel foutje waardoor ik voorbij kon komen.
    Een ronde daarvoor tikte ik JoeWie iets te hard aan in de 1e bocht waardoor hij uit balans raakte en een slechte exit had.
    Ik besloot om mijn inhaalpoging af te breken en ging van het gas af om JoeWie gelegenheid te bieden om weer op snelheid te komen zodat ik weer een nieuwe poging kon wagen.
    Uiteindelijk toch een middenmoot klassering in heat 1.
    Gezien de onfortuinlijke omstandigheden van een disconnect bij de qualifying en de daarbij behorende start achteraan toch een fantastische 1e heat gehad. Lekkere gevechten gehad met JoeWie en Asjemenou om naar voren te komen .

2e Heat.
    Weer een overwinning die ik niet meer had verwacht.
    Ik wist dat ik bij de start vanaf plek 4 echt een of twee plaatsen moest winnen om kans te maken op een podium en om race-incidenten te vermijden.
    Dat lukte tijdens de start.
    Aan het begin van ronde 2 reed Rovaro voorop die daarna zich volgens mij verremde bij de 1e bocht en daardoor een slechte exit had waarvan ik kon profiteren.
    In de U-turn daarna stuurde ik op de racelijn naar binnen en remde af. Ik zag opeens Rovaro links van mij naar mij toe schuiven. Ik stuurde nog iets naar rechts maar het was al te laat en kreeg een licht tikje in de linker flank zonder al te veel verlies in exit speed.. Alleen wat bodyschade wat de auto wat onstabiel maakte tijdens het insturen in de laatste snelle bocht..
    In mijn spiegel zag ik daarna chaos ontstaan doordat Rovaro spinde of werd aangereden.
    Ik werd toch nog nerveus omdat er een herstart werd voorgesteld.
    Daarna begon Freaky aan te dringen vanaf plek 2.
    Ik moest nog even wennen aan het rijgedrag van mijn beschadigde Peugeot en reed een aantal ronden op safe. Doordat ik moest verdedigen kon ik toch mijn eigen racelijnen niet volgen.
    Ik kon gelukkig alle aanvallen van Freaky afslaan.
    Mede omdat hij geen grote risico's nam en niet over de limit pushte om in te halen.
    Op een gegeven moment zat ik in mijn ritme en was Freaky juist uit zijn ritme gehaald.
    Ik kon een gaatje slaan en mijn eigen racelijnen rijden. Ik ben met een veilig buffer als eerste over de finish gekomen in de tweede heat. De (on)geluksfactor speelde een grote rol.
    In ieder geval met een goed humeur mijn nachtdienst ingegaan.

Laatst bewerkt: 11 apr 2013
  6. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.008
    Het lijkt mij leuk om vanaf volgende week ook mee te doen als dit mogelijk is. Ik zal van te voren mededelen dat mijn niveau niet hoog ligt. Vroeger wel aardig maar dan praten we over over tussen de 5 en 10 jaar terug. Dus het zal met de week wel wel beter worden.

Waar ik opeens vandaan kom trouwens, lichtelijk verdwaald, het forum vertelt mij ook dat mijn laatste login 9 oktober 2009 was, juist ja. En een account vanaf 2003, het jaar dat Xbox live in Nederland uitkwam :)

Ik hoor wel of ik volgende week, of eerder tijdens een oefensessie kan joinen.

7. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Voor de volgende race kan je al in singel play met een standaard Peugeot 207S2000 gaan oefenen op de Ladere reversed tracks en/of ook tijdens een oefensessie voor deze race proberen om te joinen. Probeer maar te joinen als ik op Live ben. Doe maar een friends request versturen wat joinen eenvoudiger maakt.
    Wel aanmelden bij XBWR op forum als je officieel mee wil doen.

8. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Heel strak gereden hoor. Ik ben wel zelf een beetje ontevreden dat ik niet meer risico nam, maar als ik iets meer risico nam (ik tikte je al een keer heel licht aan, niks bijzonders:)) dan komen er ongelukjes op dit korte circuit.

9. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Goed opgelet haha

10. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Heeft iemand misschien de replay van heat 2 voor mij???

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik stuur je hem zo even toe:thumbs: EDIT: Je stond nog niet in m'n friendslist, heb je een request gestuurd, als je die geaccepteerd heb kan ik je m sturen :)

Gisteren een leuke avond gehad! Qua resultaat beetje een tegenvaller, maar zeker de hoofdrace de ballen uit m'n broek moeten rijden voor wat punten.

De kwalificatie en de sprintrace gingen eigenlijk op rolletjes en eindigde ik allebei op #1. :)

Race 2 van achteren begonnen, en in rondje 2 kwam ik ongelukkig (lees: frontaal) in aanraking met een door omstandigheden stilstaande Rovaro, na bocht 2. Vanaf dat moment zat de auto redelijk in de poeier en ging hij alles behalve hard meer. Heb vervolgens wat kunnen profiteren van onderlinge gevechten voor me (Generations, Rene, Divimus, Asjemenou) en daar wat posities op kunnen pakken maar heb die vervolgens bijna allemaal weer moeten prijsgeven. Vooral tegen Rene was het heel leuk rijden. Hij was duidelijk sneller achter me maar inhalen valt hier niet mee. Uiteindelijk wist hij me met mooie en verassende soort schijnbeweging mooi in de luren te leggen en me vervolgens te passeren in bocht 1. Niet veel later kon ik ook Asjemenou ook niet meer achter me houden en ging die me ook voorbij in bocht 2. Ik vrees dat ik Divimus vervolgens, 2 bochten verder bij die vangrails, alleen geraakt heb, toen die ook een inhaalpoging waagde. De replay terugkijkend zat hij er daar naast (binnenkant), maar ik heb m simpelweg niet gezien, gefocust om Asjemenou terug in te halen) en reed alsof Divimus er niet was, waardoor die klem zat te zitten met de muur|:- Sorry:):

Zomaar :)

Milimeterwerk door de laatste bocht :) Blauw tegen Geel!

IEdereen in één beeld gevangen

Rovaro wist een kortere weg???

Iedereen lijkt er mooi omheen te kunnen... :)

... Bijna iedereen. Rovaro en B Tender bekijken elkaar hier van wat dichterbij.

En Flavourlicious zoekt de muur eventjes op.

12. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Race op reversed Ladera full en short gaat epic worden met deze Peugeootjes.

13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Die kan goed wel eens de geschiedenisboekjes ingaan ja;) De muren staan hier wel érg dicht bij elkaar, en die hoogteverschillen vlak voor de chicane (op short reverse) gaan interessant worden.

Net tien rondjes op Short Reverse geoefend maar er was er geen eentje clean haha.

14. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    [​IMG][/IMG]
    Ik had gelukkig niet voor niets mijn auto gewassen.
    DE KLEUREN SPATTEN ERVAN AF:thumbs:
    Mooie foto Tender

15. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Zo erg leuke avond gehad, ookal had ik in de 2e heat misschien uitzicht op meer punten gehad heb ik uitiendelijk met de jongens om mij heen heerlijk geknokt! en dat telt bij mij zwaarder dan de puntnen.

De kwalificatie ging goed , op de leaderboards kwam ik maar niet onder de 48.6 en nu dook ik er een paar keer onder! Concentratie denk ik.

De eerste heat verloor ik bij de start/eerste ronde 2 plekken, maar die kon ik later weer goedmaken. Erg leuk lopen knokken met Divimus en Joewie. Een lange tijd achter Joewie gereden in de hoop hem in een foutje te dwingen, uiteindelijk kon ik hem na een paar rondes inhalen. Respect en erg mooie entré en aanvulling _O_

De 2e heat, de eerste ronde ok, 2e ronde kon ik nog net om Rovaro heen. Ik zag in de replay dat er voordien contact was geweest tussen Loyal en Rovaro, kan alleen niet goed beoordelen of Lloyal te vroeg instuurd of Rovaro te laat remt, moeilijk. Alleen was het niet zo mooi dat Joewie in dit geval geblokt werd en door probeerde te gaan waardoor Rovaro helemaal geen controle meer had. Moeilijk geval, misschien was het betrer geweest om ff van het gas te gaan. Grappig ook om te zien dat Alexij in de 2e bocht "eieren voor zijn geld koos" om meteen de grindbak op te zoeken.....is ook geen prettig gevoel zo'n meute wolven in je nek. In de 5e ronde kon ik profiteren van een gevecht tussen Generation en Menno, daardoor kon ik tijdelijk van plek 5 doorgaan naar 3. Helaas had Rene daar andere gedachtes over want ik kreeg een tikkie op mijn achterkant waardoor ik (in bocht 4) buiten de baan kwam. Er liggen daar ook een soort van verkeersdrempels en bij het terugkomen op de baan tikte ik nog Menno aan omdat ik de controle een beetje kwijt was. Gelukkig verloor hij geen plekken, maar ik ging van 3 naar 9 |:- in 200 mtr.

Daarna nog een erg leuk gevecht gehad met BTender (veel schade) en uiteindelijk wist ik nog met een mooie actie (al zeg ik het zelfO- ) in ronde 22 Generations te pakken, binnendoor in bocht 3. Volgens mij probeerde BTender daar ook nog van te profiteren, want ik hoorde wat geduw en getrek toen achter me.

@ Divimus en Tender: Ik zag Divimus komen, dus inderdaad nog ff terugsturen en verdedigen heb ik ondertussen wel geleerd. Vandaar dat ik gewend ben om meer in mijn spiegels dan voor me uit te kijken, behalve bij Menno, dan kijk ik opzij om ff te zwaaien:p

Voor volgende week verwacht ik net zo intense race! Ookal is bij close racing op "krappe circuits" contact niet te vermijden, wel het verzoek aan de betere coureurs in met name heat 2 rekening te houden met de mindere goden !! Er is tijd om er clean voorbij te komen (de peug 207 is een level1/beginnerscup, dus lees daarvoor even met name art. 4.6 t/m 4.9 van de Algemene Regels en Voorwaarden door van XBWRacing.http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=169096

Gaaf een vol deelnemersveld!!

Top dat iedereen meedeed en hopelijk tot woensdag.

N.B. vandaag kan er nog bezwaar worden aangetekend bij XBWracing steward te pmén. Zie daarvoor Hdst 5 van de Algemene Regels en Voorwaarden.

GRt A!

16. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Had het gevoel dat ik punten heb laten liggen. Maar toch een erg leuke avond gehad!

Kwalificatie ging goed! Laatste rondje vol gas over de finish en door dat laatste rondje steeg ik toch nog even 3 plaatsen omhoog. Voor mij dus een goeie startpositie.

Heat 1 slechte start. Doel was veilig er door heen te komen en dat was ook gelukt. Eerste bocht had freaky de binnenbocht en wou ik hem wat ruimer nemen zodat daar iedergeval geen contact kwam. Helaas ging ik iets te ver wijd en verloor ik wel veel plekken. Lang achter Joewie leuk gereden. Ben hem 1x voorbij gekomen maar toen verpesten ik echt elke bocht en was die er zo weer voorbij.

Heat 2 heb ik denk ik de meeste punten verloren. Zat lang vast achter andere waar ik naar mijn gevoel wel sneller was. Zeker met alle mensen die schade had. Inhaalactie op AZT B Tender liep fout af. Kan best begrijpen dat die me daar niet gezien heeft. Na daar even stil gestaan te hebben achter Flavourlicious verder gereden. Daar kwamen ook rookpleumen vanaf en was ik ook redelijk makkelijk weer voorbij na een remfout in bocht 1. Toen een lang stuk achter Generations gezeten waar ik maar niet voorbij kwam. Toen ik hem eindelijk voorbij was liep ik hard in weer richting AZT B Tender. Helaas voordat ik echt weer vlakbij hem was was de race afgelopen.

ps. JoeWie, Erg goed en leuk gereden! Hoop je vaker te zien.

17. JoeWie

JoeWie Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb vandaag even de replay teruggekeken. Ik zag inderdaad dat ik niet op de rem drukte toen ik vastzat in Rovaro. Van het gas was ik wel volgens mij. Maar omdat ik dus in cockpit-view rijd moet ik in deze auto af en toe naar achter kijken (spiegel laat helaas niet alles zien). Maar Rovaro, nogmaals excuses haha! En Asjemenou, ik moest erg lachen om je kleine Loekie de Leeuw achterop die inderdaad steeds kleiner werd helaas haha!

Ik heb vandaag mijn Mercedes 190 gepaint, dus ga zoveel mogelijk op de zondag meedoen. Ik heb namelijk echt genoten van gister! Als ik ooit ook weer eens een woensdag beschikbaar ben dan zien jullie mij ook dan verschijnen._0/

18. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Kleine tip: gebruik in drukke situaties, of in bochten met weinig zicht (of allebei) de camera achter de auto. Ik rij altijd op de motorkap, maar in sommige situaties ga ik even kort naar de achter cam om zeker te weten dat ik op mijn plekje blijf als dat moet. :)

19. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Wat Flavourlicious zeg doe ik ook met close racing, dan komt het 9 van de 10 keer altijd goed! :)

20. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ladera.

Wat is tijdens de race toegestaan.
    Stukken asfalt met gele lijnen mogen die gebruikt worden b.v. Om een bocht beter aan te snijden en dus snellere ronden in de race te kunnen rijden.
    Tijdens race is hier voordeel te halen.
    Bij quali heeft dit geen uiteraard geen nut.

Deel Deze Pagina