1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind het jammer dat de vaart die er in kwam toen Rob het oorlogspad op ging er nu wat uit lijkt te gaan en we weer volop in expositie > introduceren van nog meer nieuwe characters zitten

    Doordat er zoveel verhaallijnen te volgen zijn voelt het ook rommelig zoals Nera zegt

    Waar is nu bijvoorbeeld dat enorme leger aan White walkers wat we eind seizoen 2 langs Sam zagen trekken?

    Is dat nog steeds onderweg naar the Wall? Of zijn die onderweg verdwaald en maar weer naar huis gegaan?

    Hoe verloopt Rob zn militaire campagne nu eigenlijk, want hij was lekker bezig maar is nu helemaal tot stilstand gekomen door een bruggetje?

    Dat zijn verhaallijnen waar ik meer van wil zien maar ondertussen moeten we per ep 26 verschillende characters bij langs zodat er heel weinig lijkt te gebeuren....

    Het gaat me er niet om dat er teveel gepraat word of wat dan ook, dat vind ik prima.

    Maar als er zulke heftige dingen gebeuren moet je dat niet zomaar ineens stil laten vallen omdat je al je bijrolletjes weer even in beeld wilt brengen zodat iedereen weer weet wie waar uithangt


    maar goed, in ep 3 schijnt de boel weer echt los te komen. Ik houd goede moed dat het me weer net zo gaat boeien als vorige seizoenen
     
  2. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Geniale uitspraak van Jaime.
     
  3. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou moeten we niet Die Hard als belediging gebruiken. Dat is die film niet waard.
     
  4. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van the white walkers ben ik het mee eens. Dat hebben ze nogal slecht opgelost en was voor veel mensen onduidelijk.

    Het leger van white walkers is idd onderweg naar the wall en hebben ondertussen bij the fist of the first men een groot gedeelte van de Nights watch gedood. Veel mensen dachten volgens mij dat de nights watch daar gewonnen had, maar dat is niet zo. Beetje knullig opgelost met een zwart scherm met geschreeuw.

    Het stilvallen vind ik alleen dat gebeurt is bij hetgeen wat ik in de spoiler hierboven heb beschreven. Dat zullen ze weggelaten hebben wegens budget voor hetgeen wat nog gaat komen. Voor de rest waren de overige verhaallijnen redelijk 'afsluitend' in seizoen 2.
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het boek vet, en seizoen 1 en 2 op tv ook. In de eerste twee eps van seizoen 3 zijn er te veel verhalen, te weinig focus en is er geen vooruitgang. Dit is a Song of Ice and Fire en dat wil ik zien, maar dan wel op een manier die boeiend is, dan hoef ik niet wat anders te gaan kijken (:emo:) of een eigen serie te schrijven. Ze hoeven zeker de verhalen niet te veranderen, maar ze moeten hetzelfde verhaal vertellen in een manier die voor dit medium geschikt is. So far faalt seizoen drie daar naar mijn mening in.
    Nee seizoen 1 / 2 waren ook niet volop actie, en daarvoor kijk ik het ook zeker niet. Wat ik wel wil is dat er iets meer gebeurt dan alleen maar de frictie tussen karakters opbouwen dmv dialoog, en dat was in de voorgaande seizoenen wél het geval en nu niet.
     
  6. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Oke lees deze spoiler niet als je storm of swords en clash of kings nog niet hebt gelezen.
    Dat wat je zei over 'the first fist of men' was voor al een grote deceptie. Een van de tofste secens in het boek verneukt. Daarnaast vond ik dat ze in seizoen twee het hele verhaal rond Winterfel echt compleet verneukt hebben. Waar is 'the bastard of Bolton'? Dat werkte echt perfect in het boek. Die laatste scene dat het leger van Winterfel de ijzermannen omsingelen en plotseling in de rug aangevallen werden door de bastard. Waarna de Batard die vrijgelaten was door Theon, Theon backstabt. Dat maakte sense en was een geweldige plottwist. Nu verlsaan de ijzermannen met een handjevol mannen een heel leger bij Thorens Square wat nergens op slaat en is het Character Theon compleet verneukt. In het boek had hij nog een soort twilight, een dubbele moraal. In de serie is hij echt gewoon evil geworden. Een round character in plaats van een persoon met diepgang. Ook vond ik de verhaallijn van Kahleesi enigzins verkracht in de serie. De hele battle voor Harenhall en de ontsnapping van Arya was ook stukken minder dan in het boek en deed afbreuk aan het karakter Ryce Bolton. En waar zijn the brave companions in het hele verhaal?

    Ik hou mijn hart vast hoe ze Oberyn Martel(die battle met The mountain was de beste scene die ik gelezen heb in song of ice and fire) gaan vertalen naar de serie en John zijn strijd in het noorden. De reis van Arya zal wel weer heel sumier uitgewerkt worden omdat er gewoon geen tijd genoeg is. De serie heeft gewoon veel aan de pure kracht van seizoen 1 ingeput door al die veranderingen ten opzichte van het boek. Seizoen één kon je zon beetje naast het boek leggen. Alles was hetzelfde. En de scenes die ze wel toegevoegd hebben waren geniaal. Kahl Drogo die de strot eraf rukt, het gesprek tussen Cercei en Robert. Ze hadden gewoon minder moeten veranderen. Het boek is niet voor niets zo goed.
     
  7. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat ze juist meer moeten veranderen in plaats van minder. Een serie met 101 hoofdpersonages werkt niet. Om de vaart erin te houden kan je denk ik inderdaad zoals ze nu wel proberen een hele hoop eruit gooien. Ik denk het meest logische zou zijn om gewoon enkele verhalen/personages totaal te negeren. Ze hebben zoveel personages dat je een hoofdpersoon om en om in de episodes ziet, dat is vervelend om je echt in te leven. Voor een serie/film heb je alleen maar een rode draad nodig, ik hoef niet elk draadje in elkaar gevlochten te zien worden zodat ik er op het laatst geen touw meer aan kan vastknopen. Op dit moment krijgt elk personage telkens net te weinig tijd voor echte verdieping. Niet dat ik zo snel zal stoppen met kijken, maar het cijfer gaat per seizoen wel drastisch omlaag voor mij persoonlijk.

    Maar misschien wordt de rest van het seizoen wel zo goed dat ik deze post later weg ga editten :)
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2013
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tja, het lastige is, behalve Stannis Baratheon is er niemand EXTERN bijgekomen.

    De Starks volgen we allemaal omdat we die allemaal leerden kennen in seizoen 1. Hetzelfde geldt voor Theon, de Lannisters en natuurlijk Daenerys.
     
  9. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Van mij mogen ze zo doorgaan, ik geniet nog steeds enorm van de serie. Dat er in de eerste 2 afleveringen niks is gebeurd ben ik het ook niet mee eens, zijn voor mijn gevoel al genoeg dingen gebeurt. En dingen weglaten of inkorten doen ze al, lees sinds kort de boeken en dan valt dat wel op. Stuk met whitewalkers is daar een voorbeeld van, ook in de serie wordt uitgelegd wat er is gebeurt, alleen gebeurt dat tijdens korte gesprekken.

    Sam die op zijn flikker krijgt omdat hij geen raven heeft gestuurd waarbij wordt vermeld dat er een hoop mannen gestorven zijn en ook tijdens een stuk met Manser komt dit voorbij, die gast wat via dieren kan zien ( ff kwijt hoe die gasten worden genoemd ) geeft aan dat hij veel doden van de nachtwacht heeft gezien.

    Probleem is dat het een hoop ontgaat blijkbaar wanneer ze dingen inkorten.
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Klopt, en er gebeurde in de 2de ep juist behoorlijk wat in mijn ogen :)
    Ik vind het zelfs gaaf dat ze nu wat meer fantasie erin stoppen.

    Ik vraag mij dan wel af wat voor verwachtingen mensen hadden, als ze nu opeens teleurgesteld raken :confused:.
     
  11. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben nu seizoen 2 weer aan het kijken. Damn wat zie die blu-ray er toch fingerlicking goed uit! :9 Ben bij aflevering 4.

    Erg gaaf om te zien dat er nu al volop aanwijzingen zijn naar de krachten van Bran.

    Vind het ook gek dat Maester Lewin alle magische dingen ontkent. Of hij is gewoon heel dom, of hij ontkent bewust dat er geen mensen bestaan die 'in' dieren kunnen treden. Vind dat best raar...
     
  13. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Denk dat dat te maken heeft met het feit dat ten zuiden van de muur fantasiewezens lange tijd niet zijn voorgekomen. Geen draken, reuzen, white walkers of wat dan ook. De wildlingen en bewoners van steden aan de andere kant van de zee geloven allemaal wel. In Westeros zelf is bijna iedereen sceptisch. De imp geeft in seizoen 1 ook al aan dat er niks achter de muur zit, op de wildlingen na.
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Bran droomt dat daar toch nog gewoon allemaal? Ik heb geen boek gelezen, maar ik heb die link nooit gelegd.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat denk ik ook. Maar:

    Maester Luwin zegt dat hij de magische wereld bestudeerd heeft. Vind het nogal naïef van hem dan.

    Nou, dat dacht ik dus eerst ook. Maar als ik nu terugkijk...

    Er zit een heel bewuste scène in waarin je door de ogen van de wolf meekijkt hoe deze door het bos en het kasteel loopt. Vervolgens springt hij op het bed waarin Bran ligt te slapen. En op het moment dat hij wakker wordt, schakelt de camera naar een first-person perspectief van Bran en kijk je recht in de ogen van de wolf.

    Zo zijn er nog een paar voorbeelden.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Zo, net EP2 gezien. Heb geen idee waar de fuck ik eigenlijk nog naar kijk, beginnen echt te veel verhaallijnen en personages te zijn. Snap het vooralsnog wel allemaal, maar mijn interesse kakt wel erg in door alles. Er speelt zich gewoon zoveel af op dit moment en de screenplay is gewoon absurd weinig voor iedereen, mede omdat het er zoveel zijn en daardoor kakt het voor mij gewoon in. Gedeelte met Joffrey en zijn queen was wel awkward. 8)
     
  17. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind S3 het tot nu toe (wederom) ontzettend tegenvallen. Na twee afleveringen in het nieuwe seizoen is er nog amper nieuwe informatie gegeven en ben ik vooral naar fillers aan het kijken, erg zonde.

    Waarom? Omdat elk seizoen maar 10 afleveringen heeft en als je de eerste paar afleveringen gebruikt als opvulling of opheldering van wat er vorig seizoen is gebeurt is dat gewoon zonde. En zeker voor mensen die ook de boeken lezen of hebben gelezen is het eigenlijk tijdverspilling omdat je lezend er sneller doorheen zult komen.

    Ik hoop dat HBO dat voor volgend seizoen toch anders gaat doen want het zit nu toch echt in een neerwaartse spiraal.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2013
  18. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Het is absoluut geen opvulling wat ze doen, het is een introductie naar het verhaal van seizoen 3, geen goed verhaal zonder inleiding.
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Dit dus. Juist omdat het gebaseerd is op een boekenserie zijn dergelijke episodes onontkoombaar. De boeken zitten ook zo in elkaar. Daarnaast is het een serie van HBO waarin karakterontwikkeling en uitdieping centraal staan. Als je constante (simpele) actie wilt ga dan Spartacus kijken ofzo. Het kan natuurlijk gewoon niks voor jou zijn maar dat maakt het niet inherent slecht... En trust me er komt nog een shitload aan awesomeness aan in dit seizoen hoor :D
     
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, er zijn natuurlijk ook wel andere (goeie) series waar - op een andere manier dan pure actie - genoeg gebeurt. Maar dat is Game of Thrones niet. Dat moet je ook niet meer verwachten. We hebben seizoen 2 gezien en seizoen 3 borduurt daar op (in mijn optiek) prima wijze op voort.

    Als je dus de eerste twee afleveringen omschrijft als een beetje lopen en praten en niet waardeert, dan moet je inderdaad misschien een andere serie gaan kijken.
     

Deel Deze Pagina