1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    'Filler' is in deze afleveringen nauwelijks aanwezig (het enige wat ik kan verzinnen is de scène tussen Tyrion en Shae in de laatste aflevering, die was volgens mij er vooral in gedaan om een aantal minuten Dinklage op het scherm te zien). Alles wat we zien is de opbouw voor de rest van het verhaal. Zonder een goede basis zijn latere gebeurtenissen in een verhaal lang niet zo leuk.

    De boeken zijn door George geschreven om onverfilmbaar te zijn. Het is al heel knap hoe ze er toch een (zeer succesvolle) serie van hebben weten te maken. Er is in het verhaal van de boeken echt al heel veel geknipt en veranderd om dit mogelijk te maken. Ik heb soms echt het idee dat ik naar een soort van versimpelde samenvatting van het verhaal van de boeken zit te kijken. De enige manier om dit verhaal goed op het scherm over te brengen is toch om elke aflevering te focussen op een aantal verhaallijnen ipv van ze allemaal te laten zien. Of je moet bijvoorbeeld de hele verhaallijn van Daenerys en/of Jon niet laten zien en slechts focussen op wat er in Westeros gebeurd.

    Ik ben overigens erg benieuwd of ze na seizoen 4 nog doorgaan, het verfilmen van boek 4 en 5 gaat denk ik erg lastig worden.

    Ik vraag me trouwens wel af hoe de mensen die de afgelopen twee afleveringen 'saai' vonden ooit hieraan begonnen zijn. De eerste helft van seizoen 1 en 2 waren ook op dit niveau. Het is een serie die om de mensen en om de politiek draait en niet om actie en dat is altijd al zo geweest. En anders: kijk het komend seizoen toch maar gewoon, ik hoor jullie na afloop wel of jullie het nog steeds saai vinden.
     
  2. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de boeken gelezen. Maar dat is naarjuist het grote verschil tussen de boeken en korte series, je zou hierbij na drie seizoenen geen inleidende episodes moeten maken waarin al bekende karakter uitgelicht zijn.

    Bijvoorbeeld:
    Waarom wordt er 15 minuten besteed aan het feit dat er worg's zijn en dat Bran er één is. dat was in seizoen 1 al bekend.

    Zeker met 10 episodes per seizoen moet je niet teveel herhalen of alle belangrijke gebeurtenissen in de laatste twee afleveringen stoppen (zie seizoen 2) .

    Gooi het tempo omhoog en herhaal minder is mijn advies.

    Ohja en ik erger me eraan dat:

    Tyrion zijn neus nog heeft. . .
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2013
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Die eerste spoiler wist ik niet hoor 8) wanneer was dat bekend dan?

    En tsja, het ligt er maar aan wat je onder saai of laag tempo vind vallen. Ikzelf heb geen enkel probleem met de snelheid van deze serie. De herhaling in een ep zoals de vorige viel in mijn ogen reuze mee. Gebeurd genoeg.
     
  4. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Er is gewoon een groot probleem met de serie, dat er maar tien afleveringen zijn. Alles is zo erg versimpeld. Vorig jaar ook.

    Vooral bij het verhaal van Arya was dat duidelijk. De slag bij die vesting was erg sumier in de serie en ze werd gelijk gevangen genomen in plaats van maandenlang door de wildernis te zwerven. Was een erg leuk stuk in het boek.

    Voor de rest ontbrak het aan zoveel details die het verhaal zo goed maakten in KIngs Landing en de strijd tussen de Lannisters en de Starks in het Noorden.
    Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds een goede serie. Maar het is nu gewoon een goede serie waar het in seizoen één een geniale serie was.
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Eens, hij is veel maar dan ook veel te mooi gelaten...
     
  6. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    je zag Bran al eerder door de ogen van zijn wolf kijken en door de ogen van de raaf. Dacht dat dit in episode 3 of 4 van seizoen 1 was.

    En ik sluit me aan bij de reachte van Obscure Thing, seizoen 1 was geweldig en nu is het slechts een goede serie :p
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Toen wist ik ook nog niet wat het betekende hoor. Nu is het wel duidelijk ja.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Niet erg origineel, maar ik ben dan ook een Starks fan. En laten we vooral het weer niet vergeten hier de afgelopen tijd:
    [​IMG]
    :9
     
  9. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje fantasie gebruiken :p Het is allemaal best voorspelbaar. Behalve wanneer iemand dood gaat, dat gebeurt veel te vaak |:-
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hmm tsja ik wist niet gelijk wat het was :) maargoed dat is het verschil tussen iemand die alleen de serie kijkt en de boeken nog heeft liggen, of iemand die de boeken al gelezen heeft ;)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Over een stukje met Theon:
    Dat met die naald in zijn vinger. 8) Eerder gezien trouwens in Prison Break. Ik vond het de meest pijnlijke scéne tot nu toe. 8)
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Over Theon:

    Vorige keer hebben zijn mannen zich overgegeven en Theon is dus nu bij Bolton's bastard aka Robb? Dat was me niet helemaal duidelijk en wie hebben nu Winterfell in de brand gestoken?

    Oh en:

    Die 200 Northlings in Harrenhal die vermoord waren. Zijn vermoord door Tywin, of door wie? Die kwam ook niet helemaal over.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2013
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Volgens mij is het zo:

    Bolton's bastard heeft Theon gevangen genomen en daarna Winterfell geplunderd. Bolton zelf is een belangrijke adviseur van Robb, maar heeft verder geen controle over z'n bastard. Dus wat die allemaal doet...

    En dat in Harrenhal heb ik ook niet helemaal meegekregen. Volgens mij hebben ze daar verloren omdat de troepen van Walder Frey terugkeerden naar huis nadat Robb trouwde. In plaats van met één van de Frey-dochters te trouwen.
     
  14. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste spoiler klopt niet, ik twijfelde ook hoe het nou zat aan na het kijken de aflevering. Dit staat op de wik (spoilers voor eind seizoen 2)i:
    Winterfell is surrounded by Northmen under the command of Ramsay Snow. Besieged with no hope for relief, Theon laments to Maester Luwin the horrible things he has done in search of respect and power. Theon admits that he always felt like an outsider among the Starks and wanted to win the affection and approval of his true family. Luwin says that he knows that Theon is not the ruthless man he has been pretending to be. He suggests that Theon flee to the Wall and join the Night's Watch to save his life and attempt to redeem himself. Theon refuses to deviate from the course he has set, it is to late he says as he has gone too far down this course for him to ever pretend to be anyone else. He readies his men for glorious death in battle. He gives a rousing speech but is betrayed and knocked out by Dagmer, who plans to turn him over to the northern forces so the rest of them can go home. Luwin attempts to aid Theon but is stabbed in the abdomen by Dagmer, who then has Theon dragged away with his head covered by a cloth bag.
     
  15. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Willem heeft gelijk hoor met die eerste spoiler, maar die tweede waarom denk je dat?
    Harrenhal is gewoon steeds in handen geweest van de Lannisters. Volgens mij hebben ze gewoon de gevangenen vermoord toen ze weggingen naar King's Landing
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Defuk heb je er toch aan man
    steek dat geld toch in de serie en niet in die troep eromheen.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maak je niet zo druk de hele tijd Reckuuza. Heb eens wat lol.
     
  19. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Vet! Jammer dat je niet bij die info kan als je gewoon op tv kijkt, of dvd/online. Wel een leuke ontwikkeling.

    Over ep 3, vond het begin nog wat traag maar de tweede helft was erg interessant en de personages boeiden me eindelijk weer. Die muziek bij de credits _O_
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2013
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Ik zit op een forum.
    Hier verwacht ik kritische meningen, stellingen, discussies ja. :+
    Ik bedoel serieus, waarom zou je naar die shit loeren terwijl je een nieuwe ep aan t loeren bent? Dan ben je toch die nieuwe ep aan het loeren. En alle info op de app valt vaak ook nog een stuk uitgebreider op het internet te vinden (Game of Thrones wiki).
     

Deel Deze Pagina