FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

1. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=169096 lees 4.4

Als ik dat zo lees zou ik zeggen dat het niet mocht. Alleen beslis ik daar natuurlijk niet in deze cup.

2. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Dit is wel een heel specifieke baan.
    Mogelijk dat tijdens een potje oefenen duidelijk wordt wat de marge is.
    Ik merkte bij mijzelf dat er een subtiel verschil is tussen mijn racelijn tijdens het hotlappen om een cleane ronde neer te zetten en tijdens een "normale" race.

Laatst bewerkt: 12 apr 2013
  3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    ^ Zal worden besproken. ^

Highlights & Standings (standings staan uiteraard ook in de OP)

Heey Kenneth, leuk dat je mee wilt doen. Je kan inderdaad gewoon een keer joine door de weeks hoor. Er zijn altijd wel mensen online in de avonden. Check even het algemene sign-up topic even. dat is een soort deelnemers database die we aan het opbouwen zijn. Ook is er een regels topic met wat regels om alles een beetje eerlijk en leuk te houden.

Vervolgens kan je hier gewoon een fototje posten als je een paint heb gemaakt voor je autotje! :)

4. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.041
    Ik ga het weekend is even kijken. Had vandaag 20mimuutjes over waarin ik even de ladere short van volgende week heb gereden. Na een jaar geen Forza te hebben gespeeld was ik wel benieuwd. 15 rondjes gereden, beste was 37.06.

Is het überhaupt de moeite om aan te sluiten of is dit een tijd die jullie met ogen dicht rijden?

5. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409

In week 4 op Ladera en in week 5 op Positano wordt er in afwijking van de algemene regels en voorwaarden geen track limit opgesteld. Coureurs zijn dus vrij om oranje vlakken te gebruiken als weg dek. Let wel op dat hierdoor de rode vlakken die je afremmen dichterbij liggen.

Uiteraard raden we aan om tijdens de kwalificatie niet gebruik te maken van de vlakken in verband met de vereiste cleane ronde!

Er is altijd wel iemand om tegen te rijden. Het veld is erg gevarieerd en niet iedereen rijdt monster tijden zoals de top. Ik heb alleen geen idee wat een snelle tijd is tho. Heb zelf nog niet op tijd gereden.

6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Welkom!

Kijkend naar wat er (tot nu toe) op de (club)leaderboards staat, zou je daarmee 3e of 4e staan en is dat dus zeker geen tjd diw e met de ogen dicht rijden! Nu gaan er nog wel wat mensen hun tijd verbeteren gok ik, maar na een jaar zonder Forza lijkt me dat een prima tijd om zomaar in een kwartier op tafel te zetten en zal je hier woensdag in de race geen slecht figuur mee slaan :)

Zit zelf tot nu toe op 36.387 (clean)
    [yt]8olDIcp48ps[/yt]
    Heb net eens een beetje geprobeerd, maar heel veel scheelt dat niet vergeleken met een snel clean rondje. :)

7. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Qua tijden / hotlappen zal je het niet heel erg veel merken nee, maar je hebt gowoon wat meer ruimte om te rijden, en dat is wel fijn in battles.

8. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Op Ladera Full reversed rij ik nu een 54.658 clean op de leaderboard en gebruikmakend van de afwijkende regel dat je op het asfalt met de gele lijnen mag komen een dirty 00:54.277.

Ik weet niet of dat volstaat om in de tweede heat een beetje voorin te eindigen.
    Voor mij maakte het dus voorlopig een paar tienden verschil uit.

De afwijkende regel geeft wel nieuwe aanvalslijnen en verdedigingslijnen tot ver vanaf het zwarte asfalt van de normale track. Het zal dus een spectaculaire race worden.

9. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Let op dat heat 1 en ook de kwalificatie op de short reversed versie is hea!

Dus zorg dat je op de korte track veel oefent om clean te rijden voor de kwalificatie. Op de lange track in heat 2 is dat niet heel belangrijk voor week 5.

10. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ja, even niet aan gedacht.
    Ga gauw aandacht verleggen op clean Ladera short!! :thumbs:
    Ik denk dat ik even mijn taktiek goed moet bepalen.
    Want op Catalunya leverde mijn gemiste qualificatie en daarna een redelijke 1e heat met tenslotte een 1e plaats in de 2e heat toch ook erg veel punten op .
    Ik voorspel tenminste 1 groot ongeluk in de chicane kort na de start met veel schade en ook nog een herstart.
    Ik hoop dat de voorspelling niet uitkomt.
    Ik denk dat het middenveld de gevarenzone is bij de start in de 1e heat vanwege harmonica effect tijdens het afremmen.

Na wat oefenen 00:36.122 wel dirty. Dus ik moet hier en daar wat bijschaven op de racelijn. Ik weet niet of ik deze tijd clean kan rijden voor de kwalificatie. Clean zit ik op 00:36.809.
    Maar met mijn racetempo in de 1e heat zit het denk ik wel snor.

edit:

Verdorie weer niet clean maar wel 00:35.998

11. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Pit exit

Een opmerking over de pitexit met name omdat er mogelijk nieuwkomers bij XBWR mee gaan rijden.
    S.v.p. een reactie van racecontrol. Sorry als ik de raceleiding het gras voor de voeten wegmaai.

Vanwege de reversed track layout is de pitexit extra onhandig geworden.
    Kom je uit de pitstraat gereden zit je gelijk op de racelijn.

Volgens mij zijn er maar drie opties.
    Pitexit heel goed timen en de baan oprijden als er niemand aankomt.
    Wachten tot verkeer voorbij is als de timing ongelukkig is.
    Heel voorzichtig de baan oprijden en aan de buitenkant van de bocht links langs de muur rijden en hopen dat dit je niet de racelijn van degene die net voorbij komt kruist.

In ieder geval is degene die de pit uitkomt verantwoordelijk dat het veilig gebeurt zonder dat hij andere rijders op de baan hindert.

Rode afremstrepen
    De rode strepen kunnen op de smalle gedeelten een kettingbotsing veroorzaken als de voorste rijder de rode streep raakt. Een kleine overschrijding van de rode streep zorgt al voor aanzienlijk snelheidsverlies. Bij close racing krijg je dit snelheidsverschil nooit op tijd aangeremd.
    Aan de andere kant geeft de racelijn close tegen het randje van de rode streep tijdwinst maar wel ten koste van risico en veiligheid.
    Tijdens oefenen met freakyF1 al een paar keer zo'n kopstaartje gehad tijdens close racing omdat de voorste rijder een klein foutje op de rode afremstreep maakte.
    Let op links op start-finish gedeelte zit ook een rode afremstreep vlak langs de pitmuur.

Deze strepen bestaan in de werkelijkheid ook in een afgezwakte versie in de run-off stroken op het circuit Paul Ricard.
    De verf is gemengd met wolfraam/tungsten en zorgt ervoor dat de banden door wrijving er veel slijtage krijgen en dus aan performance verliezen.

Wow! Quali. F1 Shanghai op BBC.

Laatst bewerkt: 13 apr 2013
  12. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.041
    Misschien een stomme vraag maar als ik oefen in de modus "hotlap", kan ik alleen mijn snelste tijd zien als ik op start druk. Wel komen er elke ronde + of - tijden in beeld maar deze zijn gebaseerd op de ghost, die dus niet de snelste rijd is, tevens veranderd de ghost regelmatig. Hoe kan ik gewoon rondjes rijden met beste en laatste tijd in beeld?

13. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Het wordt erg hard oefenen voor de racelijnen, vooral op het kleine circuit, op het grote circuit lukt het al heel goed.

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Tijdens het hotlappen zie je rechts in beeld je snelste en je laatste tijd. In onderstaand voorbeeld allebei 35.998 (aangezien het laatste rondje het snelste rondje was). In het voorbeeld zie je ook nog een 'doel', dit is (vermoed ik, maar ben er niet zeker van), omdat Loyall voor hij ging hotlappen in de leaderboards iemands tjid als doeltijd heeft aangemerkt.

Het kan zijn dat je een keer in de opties die tijden hebt 'uitgezet', als je op Start drukt en dan de opties in duikt zou je ze in dat geval ook weer makkelijk aan kunnen zetten.

Wanneer je een clean (dus geen driehoekje langs je tijd) beste rondje van 36.000 hebt gereden en vervolgens een dirty (dus met driehoekje) tijd van 35.500 dan wordt dan cleane rondje per definitie hoger en sneller gewaardeerd dan de dirty ronde, hoeveel sneller die dirty ronde misschien ook was, en zal de ghost dat rondje 36.000 tonen.

Elke keer wanneer je je beste ronde verbetert, zal je ghost dat snelste rondje tonen en rijdt je tegen díe ghost. Dat is de reden waarom de ghost soms 'verandert'. Wanneer je stopt met hotlappen en later (dezelfde dag of een andere dag) nogmaals gaat hotlappen op die baan, dan zul je 2 ghosts tegenkomen. Een ghost toont je allersnelste (cleane) rondje dat je tot op dat moment hebt gereden en de andere ghost zal je snelste rondje in die sessie tonen (en verandert dus telkens wanneer je jezelf verbetert die sessie).

De + en - tijden zijn gebaseerd op je beste (cleane) ronde in die sessie, en dus ook op je sessie-ghost.

Laatst bewerkt: 13 apr 2013
  15. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
  16. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Ik heb nergens geen last van

17. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
  18. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Flavour, Leuk raceverslag. Echter was mijn kwalificatietijd een 47,9 en geen 48,xx:+:D hihi

19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    aah hehe. Verkeerd onthouden. Tijden stonden niet op mijn fototje! :'-(

Wel gefixt, speciaal voor jou! :D :cool:

20. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Hahahah lief!:): thnx\o/*)

Deel Deze Pagina