[Films] Algemeen [Deel 28]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klopt

Bakjwi langdradig? Het is al een tijdje geleden dat ik de film heb gezien maar de film is toch nergens langdradig? De film is niet rechtlijnig dat klopt. De film kan je eigenlijk opknippen in een aantal hoofdstukken waarbij een rode lijn door het gehele verhaal loopt. Ik vond hem super en samen met 'Låt den rätte komma in' mijn favoriete vampierenfilm :)

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Silver Linings Playbook
    Erg bijzonder film in hoe twee mensen met mental issues elkaar vinden. Ik kan er weinig over zeggen, ik vond hem gewoon mooi en vrij uniek.

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Siler Linings Playbook
    Aardige wegkijker met wel aardige personages. Beetje een mix tussen drama en wat overlopende comedy dankzij Jennifer Lawrence. Kijkje in een wereld van twee 'gekken' die goed met elkaar om kunnen gaan. Cooper doet wel zijn ding ondanks ik hem vaker in comedy's/actie films zie. Lawrence is cute (chubby wangetjes :D) en gestoord, speelt wel een aardige rol. Of het een Oscar waard is boeit me weinig eigenlijk, rest van de genomineerde niet gezien. Jammer van zo'n zoete einde, maar dat was dan ook al te verwachten na minuut een. 7.5

Serieus Matrix, lol. :+

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zie je, het had geen zin uitgebreid te reviewen, want ik wist dat jij dat al zou doen.
    Thanks!

Ik vond het einde niet te zoet. Het was te verwachten, maar desondanks integer. :)

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Oblivion

De troef van deze film zijn de beelden. Er wordt een overtuigende wereld geschept (zonder te veel cgi) met prachtige landschappen. Ook een mooie soundtrack overigens. Als je daar een redelijk verhaal bij optelt (het zal je niet wegblazen maar flinterdun en volledig doorzichtig is het ook niet) en best aardig acteerwerk dan kom je tot een prima film. Nu zou ik er een 7,5 voor geven. Eigenlijk wel jammer ook. Hadden ze het verhaal wat diepgaander gemaakt en voor andere acteurs gegaan dan had dit een pareltje kunnen worden. Nu is het niet heel veel meer dan een aanrader voor (met name) sci-fi liefhebbers.

Laatst bewerkt: 13 apr 2013
  6. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    AMERICAN GANGSTER

Ik had persoonlijk niet zulke hoge verwachtingen voor dat ik de film ging kijken, en was bang dat het weer zon langdradige film met veel gepraat enzo zou zijn maar alles behalfe dat!

De film heeft een heel sterk en spannend verhaal en word zeer goed verteld, ook zit er naast veel diepgang ook een lekkere vaart in de film waardoor je vanaf het begin tot het eind geboeid blijft.
    Het acteerwerk is ook uitstekend, en ook het jaren 70 sfeertje zit lekker in de film
    Echt een topper!!
    een hele dikke 9

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik vond de film wel goed, met name op de beelden. Het probleem vond ik hem de onduidelijkheden in het verhaal. Beetje Mass Effect idee krijg ik hierbij, doelend op de eindes van de 3e game, maar misschien ietsjes anders dan in de game zelf.

Er is gewoon nog teveel niet verteld in deze film en dat is best jammer. Ik vind een 7 voldoende.

8. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Spring Breakers

Ik heb nog nooit zoveel mensen uit de bioscoop zien lopen dan gisterenavond. De trailers en posters schetsen de film af als een mixtape van dubstep, seks en feestende jongeren. Hoewel al deze elementen in de film zitten, is het zeker geen Hollywood movie, waarin er 17 stappen van storytelling worden doorlopen om een verhaal te vertellen. Dit wordt waarschijnlijk de meest gehate en ook meest ondergewaardeerde film. Het gaat immers niet om het verhaal, maar om de symboliek en de zwarte humor.

7,5 / 10

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is dan ook een enorme faal van de filmmakers die de film zelf zo positioneren.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Trailers laten prima zien wat voor film het is hoor. :)

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, of juist niet.

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Alleen hebben heel veel mensen de trailer niet gezien en zien alleen een poster met 4 Disney Channel sletjes in bikini + met James Franco als Sean Paul.

Dan maak je gewoon niet erg duidelijk waar de film precies over gaat..

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wie gaat er tegenwoordig nog naar een film om een poster? Al zie ik die dingen nooit hangen eigenlijk. In deze tijd van het internet zal je toch denken dat je even de film googled. Zelfs als je in de rij staat voor de film. :)

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Beschrijving Pathe:

Tja, klinkt nog steeds een beetje als een 'springbreak gone bad' verhaal met een hangoverish sausje. Film zal ongetwijfeld niet zo zijn, maar zo komt het iig over.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschien wel dan ja. :)
    Maar die beschrijvingen van films zijn altijd zo oppervlakkig. Bijvoorbeeld die van Django Unchained op Pathe. Is ook moeilijk te omschrijven wat een film nou is. :)

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dat dus.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja het is ongetwijfeld geen faal van de filmmakers , maar erg netjes is het niet vind ik zelf.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Hoezo niet? Je kunt gewoon van te voren op IMDB kijken toch? Even regisseur checken en zo. Dan weet je ook wel dat het iets anders is dan de zoveelste sextietschietfilm.

Daarbij draait hij ook nog eens in vrijwel alle filmhuizen en ook nog eens in het filmmuseum. Dan zouden er ook best wel wat bellen kunnen gaan rinkelen. 8)

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het gros van de mensen doet dat natuurlijk niet, die gaan gewoon zaterdagavond voor een hersenloze film. Als je dan die poster en beschrijving ziet denk je prima, doen we. :+

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Het gros van de mensen. Daar heb je het al.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina