Dishonored, vorig jaar gespeeld op PS3, nooit uitgespeeld, nu proberen op pc. Stuk beter en leuker dan BioShock Infinite, gameplay is tenminste een stuk uitgebreider. Even SweetFX erbij gooien.
What is it? So in case you're new to SweetFX Shader Suite (or just SweetFX), it's a mod built on the InjectSMAA shader injector, that allows you to apply a suite of post processing shader effects to your games. You can add SMAA anti-aliasing , sharpening and tweak the color, gamma , exposure and more. It's meant to allow you to improve the look of your games and change the look and mood of it to your liking. If you use SMAA antialiasing instead of MSAA or an even more expensive antialaliasing technique you can also make the game run faster (than with MSAA) Effects included: [*] SMAA Anti-aliasing : Anti-aliases the image using the SMAA technique - see http://www.iryoku.com/smaa/ [*] Cartoon : Creates an outline-effect that makes the image look more cartoonish. [*] Advanced CRT : Mimics the look of an old arcade CRT display. [*] LumaSharpen : Sharpens the image, making details easier to see [*] Bloom : Makes strong lights bleed their light into their surroundings [*] HDR : Mimics an HDR tonemapped look [*] Technicolor : Makes the image look like it was processed using a three-strip Technicolor process - see http://en.wikipedia.org/wiki/Technicolor [*] Cineon DPX : Makes the image look like it was converted from film to Cineon DPX. Can be used to create a "sunny" look. [*] Monochrome : Removes colors from the image so it appears as if shot on black and white film. [*] Lift Gamma Gain : Adjust brightness and color of shadows, midtones and highlights (avoids clipping) [*] Tonemap : Adjust gamma, exposure, saturation, bleach and defog. (may cause clipping) [*] Vibrance : Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation. [*] Curves : Contrast adjustments using S-curves. [*] Sepia : Sepia tones the image - see http://en.wikipedia.org/wiki/Sepia_tone#Sepia_toning [*] Vignette : Darkens the edges of the image to make it look more like it was shot with a camera lens. - see http://en.wikipedia.org/wiki/Vignetting ) [*] Dither : Applies dithering to simulate more colors than your monitor can display. This lessens banding artifacts - see http://en.wikipedia.org/wiki/Dithering#Digital_photography_and_image_processing ) [*] Border : Makes the screenedge black as a workaround for the bright edge that forcing some AA modes sometimes causes. [*] Splitscreen : Enables the before-and-after splitscreen comparison mode.
Er zitten zulke mooie effecten tussen altijd. Alleen past het niet bij elk spel. Verder gewoon altijd toevoegen bij zware spellen, want de anti aliasing techniek (tegen die kartelrandjes) werkt hier veel beter.
Hmmja. Misschien. Het is in sommige opzichten wel vergelijkbaar, alleen ENB is een compleet kleurenpallet wat veranderd wordt samen met andere features. SweetFX zijn eigenlijk gewoon kleurfilters, maar daar draait het vooral om de SMAA-methode.
Eindelijk Skyrim helemaal gemod. Mijn character: En dan nog een (best lelijk) filmpje. Maar het is meer een testje... Ik snap nog steeds niet hoe je nou 1080p upload. Achja, good enough.
Heb de game ook gehaald, wel heel vet! Steeds een nieuw stukje vooruitgang in de rpg erbij, en ondanks dat ik niet alle rpgs heb gespeeld, herken ik er toch wel een aantal!