FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Drivers Brieving LADERA

    Heren coureurs, vanuit de raceleiding!

    Voor vanavond Ladera, een erg moeilijk circuit, met muren op korte afstand en waar inhalen moeilijk gaat worden indien dat puur op basis van snelheid gaat. Het wordt dus "profiteren" van de fouten van een ander, die gemaakt worden al dan niet onder druk, een andere mogelijkheid is inhalen via "de pits".

    -Er zijn GEEN tracklimits, je mag dus het gehele circuit gebruiken , met de opmerking dat de rode strepen afremmen. Hierbij geld dus ook dat als je kort op je voorligger zit en je exact dezelfde lijn aanhoudt dat indien de voorganger de rode streep raakt je er waarschijnlijk bovenop knalt.

    -M.b.t. de pitsingang voor beide heats, deze is NIET volgas te nemen. Je mag dit uiteraard wel proberen.

    -Bij het verlaten van de pits zoveel mogelijk links houden over de gele strepen totdat je weer wat snelheid hebt. Voor achteropkomers; houdt rekening met het snelheidsverschil als mensen uit de pits komen en houdt dus een beetje rechts aan.

    -Herstart; ALLEEN de wedstrijdleiding beslist of er een herstart plaatsvindt. Dit gebeurt in de regel niet dus HOUDT rekening met elkaar in met name de eerste 2/3 rondes. Zeker bij de start zal de eerste bocht en gelijk daarna de cicane een bottleneck worden. Je kan daar in principe met zijn 2en doorheen, tenzij 1 persoon de racelijn/ideale lijn aanhoudt. Dan raak je elkaar onherroepelijk. Naar alle waarschijnlijkheid is ook de afstand vanaf de start totaan de eerste bochten combinatie te kort om uberhaupt een plek te winnen direct na de start.

    -Mocht je bij een crash betrokken zijn, ga svp z.s.m. zoveel mogelijk aan de kant van het circuit rijden, met name de eerste heat zal het erg druk zijn op het kleine circuit.

    Aan allen succes!!
    Grt XBWRacing
     
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Drivers Brieving LADERA

    dubbele post
     
  3. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Lol:D, geprobeerd maar niet gelukt:thumbs:
    Tot vanavond! Ich bin dabei\o/_0/
     
  4. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga kijken of ik mij er toe kan zetten om aan te schuiven... de laatste week nogal druk gehad, ziek en weinig geslapen. Ook totaal niet geoefend en op dit circuit is dat niet de beste strategie... :rolleyes:

    Greetz
    Alexander
     
  5. Rovaro2

    Rovaro2 I am the Stig!

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga het vanavond niet redden op tijd erbij te zijn. Moeten werken tot 20:00. Hopen dat ik nog kan aanschuiven bij race 1 of race 2. vwb reversed grid lijkt me dat er genoeg ruimte is om aan de kant te gaan.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Aansluiten is altijd prima! Hopelijk redden jullie het allemaal! :)



    Herhaling vorige pagina:

     
  7. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Ik heb de pitexit een aantal keer gereden en ik pak in de eerste bocht ook de gehele gele vak, ik denk dat dat voor het verkeer op de baan het makkelijkst is om de positie van racelijn te bepalen...
     
  8. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Kwalificatie ging wel een beetje zoals verwacht. Ik reed met oefenen meestal rond de 0:36.4 à 5. Ik had bijna AZT B Tender van zijn 1e plaats gestoten, alleen ik gleed net iets te veel weg in de tweede sector. Ik had de tijd dan met 0.001 seconden gepakt, aan de ene kant jammer maar aan de andere kant zeer tevreden.
    Sprintrace: Ik bakte er helemaal niks van. Ik kwam in de eerste 6 rondes 5x op de rode lijn. 1x verloor ik meteen 2 posities waardoor ik meteen 4e kwam te liggen (dag goede startplek). Wat langer gewacht met pitten om even goede rondetijden te rijden, maar dat ging met heel veel moeite. 5e plaats was het maximum voor de sprintrace, had beter gekund/gemoeten|:-
    Hoofdrace:
    Hoofdrace ging ook voor geen meter. Na de 2e bocht knalde ik vol op Rene. Voor ik de bevestiging kreeg om vroeger te pitten, moest ik nog een rondje rijden. Pitstop gemaakt, kwam na me outlap achter AZT B Tender. Die kreeg een lagmoment, sloeg over de kop en ik knalde fontaal op AZT B Tender, alles was meteen kapot, het had geen zin meer om verder te rijden.
    Conclusie: Kwalificatie ging goed.

    DE REST WAS BAGGER!|:-:mad:|:-:mad:|:-:mad:

    Had heel veel verwachtingen, met name voor de laatste race. Daar ging ik voor mijn gevoel echt snel, erg jammer dit.
    Nu maar uitkijken naar de 1e DTM race:thumbs:

    EDIT:
    Ik wil graag de herhaling hebben!
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2013
  9. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Was ook mijn avond niet, kwali redelijk middenmoot op banen die mij niet liggen. Race 1 ging ik redelijk door maar reed met behoorlijke schade. Op het einde van de race dikke crash door verkeerde inschatting en om loyall te sparen, als 10e geëindigd.
    Race 2 mocht ik als vierde vertrekken maar uitkomen chicane kwam Denvan al driftend en slingerend voor me dus om een ravage te voorkomen remde ik op een volgas punt waar freaky niet op rekende. Met een hoop schade kon ik geen potten meer breken en als laatste gefinisht
    DRAMA AVOND!!! Maar daar was ik al een beetje bang voor...
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Kwalificatie kwam traag op gang bij mij. Na 8 minuten nog geen cleane ronde. Ik kon nog 3 rondes rijden. De 1e daarvan een 6e tijd. Daarna een 4e tijd. En in het laatste rondje was ik nog net sneller dan Menno, maar die werd helaas dirty.

    Heat 1: Na een korte oefensessie om clean te rijden, was heat 1 een complete verassing. Afsnijden voelde onnatuurlijk aan, en dat zag je bij een aantal anderen ook. Ik merkte dat ik snel was in de laatste bocht. Daardoor kon ik zeer goed bij blijven bij Menno en Tender. 2 keer aansluiting gevonden, maar we reden in de slotfase alle 3 het rode gebied in, waarna de top 3 uit elkaar werd gerekt. Dus een 3e plek waar ik echt blij mee ben.

    Heat 2 was ligt chaotisch. Wat schade hier en daar bij anderen, maar deze keer kwam ik er zonder problemen vanaf! :) geprobeert om voordeel te pakken in de laatste bocht waar ook hier duidelijk mijn voordeel lag. Ook de grote kom bocht had ik met pedaal voordeel. Goed doseren. Toch reed ik hier en daar slordig. Tot mijn verbazing kwam ik na mijn 2e pit als een virtuele 3e plek eruit. Loyall kwam daarna na mij de pit uit, terwijl hij eerst voor mij lag. Nog een leuke verassing en verder op plekje 2. Ik bleef achter menno plakken, verloor wat meters, won er wat. Maar mijn laatste 3 rondjes waren drama dus toen maar genoegen genomen met een 2e plek.

    Super blij met mijn races! Totaal niet verwacht dat mijn snelheid op vergelijkbaar niveau lag met de andere snelle gasten! :D

    Respect voor het veld voor de 2 relatief rustige starts. Heat 2 wel een probleempje na bocht 1 maar dat heb ik nog niet bekeken. En zonde van de lag stoot!



    Ps. Als je voor pitopening erge interne schade hebt, meld dat! Ga uiteraard niet schreeuwen om herstart, maar je zal waarschijnlijk wel eerder toegang krijgen tot de pits.
     
  11. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Om een lang verhaal kort te maken. Het waren 2 heerlijke races:thumbs:\o/

    Jammer van de lagstoot
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Kan kort zijn: het zat een beetje tegen. De kwalificatie met wat geluk (kijkend naar m'n snelheid in race 1) naar me toe kunnen trekken, maar in race 1 waren Menno en Flavour (en wellicht ook Freaky als hij een wat gelukkigere openingsfase had) sneller dan mij. Uiteindelijk Menno niet achter me kunnen houden (die reed 'opeens' voor me na de pitstops), maar Flavour met moeite wel van me af kunnen houden. Race 2 van achteraan beginnend ging redelijk. Ging na 3 rondjes met Denvan (en Rene?) de pit in, maar in m'n outlap lagte Denvan plotseling kort heel hevig waarbij ik hem raakte en gelijk 100% kapot was. VOor de veiligheid van iedereen z.s.m. de lobby verlaten, maar Freaky die achter me reed kon me, zo lees ik, al niet meer ontwijken. Botsing met Denvan was zo heftig dat ik dat met Freaky niet eens had meegekregen.

    Lag ligt hoogstwaarschijnlijk aan mezelf, niet aan Denvan, omdat ik eerder in de kwalificatie en race 1 ook al diverse mensen heel kort heel hevig zag laggen...

    Volgende keer beter!:thumbs:
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Belangrijke aanpassing kalender!

    Aanstaande woensdag (week 5) zal er net op Camino Viejo worden geracet. De race wordt omgewisseld met Twin Ring Moteg (week 9). Zo hebben we eerst een baan met meer ruimte om in te halen en meer run-off area. De rest van de kalender blijft ongewijzigd.


    In een 'officieel' persbericht melden de eigenaren van Camino Viejo:




    :+ Te veel muurtjes achter elkaar. En met Positano de week erna lijkt ons dit wel even wat beter. :)
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Kwalificatie:
    Ik reed te behoudend en te veel op safe om geen driehoekje te krijgen.
    Wat resulteerde in een slechte tijd.

    Heat 1
    Ik kwam slecht in mijn ritme en in de wedstrijd. Kortom het ging niet echt lekker.
    Mijn taktiek was om niet te veel risco's te nemen en zo schade te vermijden.
    Ik denk dat ik daardoor niet echt lekker heb gereden.


    Heat 2
    Zelfde verhaal: onregelmatige rondetijden gebrek aan concentratie.
    Tijdens pitten maakte ik zelf een fout door onnodige slordigheid en kwam daardoor achter Flavour.
    Daarna niet echt meer in de wedstrijd/race gekomen.

    Incidenten:
    Volgens mij alleen met ReneNLNieuvennep in heat 1 of 2:
    In de chicane na de eerste bocht.
    Wij gingen met ons 2en richting de chicane en ik dacht dat ik genoeg ruimte liet. Ik hoop dat dit objectief ook zo was en dat ik niet hem heb benadeeld.

    Ik zou achteraf niet eens meer kunnen herinneren op welke plaatsen ik ben gefinished.
    Het enige positieve is dat mijn XBOX niet meer bij kamertemperaturen van boven de 19 graden celsius warm loopt en zich zelf uitschakeld.
    Probleem heb ik dus permanent gefixed door een grondige interne reiniging van de Xbox. |Heatsink was helemaal verstopt met stof.

    Ik wil ook nog opmerken dat dit soort banen mij echt slopen.
    Ik ben blij dat nu Twin Ring eraan komt ipv Camino.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2013
  15. generationq87

    generationq87 Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    11
    Kwalificatie goed geplaatst. Met een 0:37:04 ging ik als 7e of 8e aan start in heat 1.
    Eerste rondes reed ik goed mee tot er iemand plots haast stil stond op start/finish.
    Pit ingegaan, maar de snelheid kon ik niet meer terug vinden.

    Heat 2 als 2e gestart achter Divimus. Van de problemen niks gemerkt. Divimus kon ik met moeite bijhouden. Nadat ook hij met Lag de wedstrijd moest verlaten lag ik een hele tijd 1e. De rondes reed ik heel lekker maar telkens +-1 sec verlies op de rest per rondje. Na 2x pitten toch weer 1na laatste (7e) gefinisht.


    Tot kleine verbazing wel als eerste gefinisht in de oefenronde van Camino!
    Krijg ik daar nog punten voor :D
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2013
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Erg drukke dag gehad en geestelijk reeds gesloopt beginnen aan Ladera. Gelukkig had ik deze week wel tijd gehad om te oefenen, maar dat kwam er in de eerste heat en de kwalificatie niet echt uit. Uiteindelijk 8e in de eerste heat, maar had nog wel wat plekken verspeeld door 1 foutje. Ik kwam met de bandjes op de rode lijn na de laatste bocht. Verloor daar veel snelheid en dat koste me een aantal plekken. Kon Divimus nog voorblijven ondanks dat ik redelijke veel schade had. Maar was ook wel extreem meilijk om in te halen op deze baan.

    Tweede heat 4e geworden, tijdens de heat Menno proberen op te vreten, maar dat lukte niet. Volgende slachtoffer was Lloyal, althans hij kwam me de ronde na de 2e pits uiteindelijk toch voorbij. Wel proberen door te vechten voor een plekkie winst, maar ik merkte dat als ik met Loyall knokte, Bigga die ruim achter ons reed, daardoor wel steeds dichterbij kwam. Daarom op een gegeven moment de strijd "gestaakt" en op de cruise modus uitgereden. Wel met een bezweet koppie 8), en tevreden met P4.

    Nog even wat fototjes voor het plakboek:

    Start 2e heat!!
    [​IMG]

    Knokken met Lloyal
    [​IMG]

    Freaky die, via een "sink hole" BTender probeert in te halen
    [​IMG]
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Toffe plaatjes! Freaky was er nog bijna onderdoor gekomen! Kan iemand mij de herhaling van heat 2 sturen?

    Ik post dadelijk ook nog wat plaatjes (heat 1)!
     
  18. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Haha, zo heb ik het niet meegemaakt, ik knalde volop hem, ik reed niet zo onder hem door XD
     
  19. yarnicksoer99

    yarnicksoer99 King Cobra

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    heb het nu al 2x gemist! :mad: (tijdsnood) maar misschien daarom wel zo weinig ongelukken :), maar ik probeer te trainen er er volgende keer bij te zijn!
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

Deel Deze Pagina