Ben het met je eens, behalve op dat punt. De toegankelijkheid van een vechtgame staat niet gelijk aan de diepgang ervan. MK9 had supermakkelijke inputs voor speciale aanvallen, dit geld wederom weer voor Injustice maar het behoud nog steeds vele andere punten dat een vechtgame diepgang geeft. MK9 heeft zeker zoveel diepgang als menig andere vechtgame.
Wat een spel echt diepgang geeft is niet perse het spel zelf, maar de spelers, de tegenstanders. Je bent constant je tegenstander aan het "lezen", welke gewoontes heeft hij. Je gaat spacen, lokken, setups doen etc en hier komen de "mindgames" naar voren. Voorbeeld: na 2x te hebben gegooid naar bepaalde reeks aanvallen, zal hij het nog een keer doen? En op basis van dit maken beide spelers weer een besluit. Ik kan allemaal concrete voorbeelden gaan noemen maar het punt is al gemaakt.
Ik ben overigens blij dat de inputs makkelijker worden in vechtgames, diepgang komt niet van het urenlang oefenen van een kleine combos(ik ben er wél voor dat er onderscheid moet zijn kwa moeilijkheid in combos en dat de speler die net wat meer heeft geoefend er ook meer uit kan halen, soort van beloning van zijn inzet). Het ergste aan de oudere vechtgames vind ik dat voordat je aan het "echte" spel kan beginnen je eindeloos lang hebt moeten zwoegen en worstelen om een bepaalde move/kleine combo te kunnen. Toen ik voor het eerst aan SSFIV begon was ik zooooooooo gefrustreerd dat ik niet eens de makkelijkste links kon uitvoeren(crouching lichtpunch, crouching medium punch) Anway was mijn rant
Misschien is Injustice wel een schijt game maar dat horen we naar een maand wel ofzo.
Klik om te vergroten...