Jagten
Gezien de vele goede reacties hier en op andere forums/kennissen toch maar eens gecheckt. Boeiend verhaal met een geweldig hoofdpersonage. Als kijker heb ik het toch moeilijk gehad hoe het verhaal meegaat met het personage. Lucas (Mads Mikkelsen) wordt beschuldigt van iets zonder veel weg te geven. Vanuit een klein ding volgt het ander en is zijn leven zo goed als verkloot. Wat volgt is een sterk staaltje acteerwerk van Mads. Zeker als je als kijker maar niet kunt geloven dat het waar is (of juist wel). Uitwerking kon wel beter, af en toe was het wel erg simpel gedaan allemaal en voelt het gewoon onrealistisch. Mooi verhaal, mooie beelden en boeiende personages maar toch blijf ik bij een allround 8.
Als kijker moet je natuurlijk meevoelen hoe onterecht er is omgegaan met Lucas. Natuurlijk is het maar een film, maar had na een halfuur wel zo iets van WTF. Van zo'n klein gesprek van Klara in een keer een manhunt starten ging me wat te ver. Zonder enig echt onderzoek trekken ze het leven van Lucas helemaal kapot. Dat ging me toch wat te ver, wat meer bewijs omtrent de gebeurtenis zou voor mij toch een beter gevoel geven. Einde was nice, maar wel erg snel. Had wat uitgebreider gemogen ondanks dat ik het wel boeiend vind om te zien dat er nog steeds mensen zijn die Lucas niet geloven.