Booker is ook Comstock? Dat klopt?
Die baby is Elizabeth (die vinger wat wordt afgekapt door die muur). Booker geeft haar dus aan hemzelf/Comstock. Er zijn oneindig veel werelden die allemaal hetzelfde zijn, maar ook variaties bevatten. Dat gedeelte snap ik allemaal nog wel (of ik moet het mis hebben)
Op het einde verdrinkt Booker met hulp van een aantal Elizabeth's. Dat is tenminste wat ik eruit haal. Maar als hij dood is, hoe kan Elizabeth dan nog bestaan? Je ziet ze wel verdwijnen op het laatste, maar 1 bleef er staan.
Omdat in een andere wereld, ergens anders hij wel nog bestaat? Maar was niet het doel om Comstock (dus Booker) bij de root aan te pakken en hem dusdanig te vermoorden dat hij in alle werelden dood zou zijn?
Of was die fade to black op het laatste een hint dat ook de laatste Elizabeth weg was?
In het stukje na de credits zit je in 1893 en ga je naar het kamertje waar Elizabeth ligt. Je komt niet te weten of ze er echt is, maar wat doet Booker daar? Hoort ie niet definitief dood te zijn?
Verschillende werelden, toekomst/verleden. Altijd even lastig om goed te doorgronden.