[XOne] Xbox: A new generation revealed

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Spannend hor. Ik verwacht vooral veel muziek en b-artiesten als Usher en wie weet een Peter Jacksons op het podium die een nieuwe versie van Halo film gaat laten zien die je exclusief en gratis bij aankoop van 'The New Xbox' krijgt Apple stijl uiteraard.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach het is op hun campus zelfs. Dus zal veel kleinschaliger zijn.

3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Maar deze keer is de architectuur van de PS4 de nieuwe Xbox hetzelfde (x84) :+ maakt nogal een verschil zeg maar

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ligt eraan hoe je met de specs werkt.
    Bijvoorbeeld zoals dit.

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dat staat nog niet vast toch?

Overigens heeft MS natuurlijk zelf de beste ontwikkelaars software, dus het zal waarschijnlijk wel het beste systeem zijn om games voor te maken.

Grafisch zullen beide consoles waarschijnlijk gewoon gelijk zijn, misschien is de Playstation weer ietsje krachtiger. Al zullen we dat alleen maar terug zien in de exclusives. Als we echt mooie games willen spelen dan moeten we maar een gaming pc kopen met een titan.

6. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Waar baseer je dat op?

7. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Op het feit dat dat nu ook is. PS3 is sterker dan Xbox 360, maar toch doen bijna alle multi platforms het beter op de 360. Alleen de PS3 exclusives zien er erg goed uit.

8. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Omdat die exclusives alleen maar voor die specifieke console gemaakt worden. Wat er voor zorgt dat de ontwikkelaar zich meer kan richten op de specifieke hardware. Wat als effects heeft dat het er in theorie er beter uit zou kunnen zien.

Kortom, de ontwikkelaar wordt niet door 1 platform terug gehouden.

Zie God of war, Gears of War, Halo, Killzone etc....

Nog een ietwat interessant stukje over Smart-TV en de nieuwe Xbox.

CVG Blog

Waar ik dan vrolijk van kan worden:

9. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ooh nice, daar heb overheen gelezen denk ik :D

Niks staat nog helemaal vast volgens mij :+ Maar als wat Hybrid hierboven zei echt gaat gebeuren dan zal met de 32g ESRAM het verschil beperkt genoeg zijn om je favo multi-platform titel gewoon op de Xbox te halen.
    Uiteindelijk zal het toch wel op neerkomen dat we beide consoles moeten gaan halen, aldan niet voor de exclusives waar (imo) Playstation véél sterker in is.

10. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Omdat ze op de xbox worden gemaakt toch.. maar de nieuwe ps4 heeft toch dat x86 gedoe. Dus volgens mij gaat dat hele argument niet meer op straks en zal er veel meer verschil zijn in multiplatform titels als eentje echt sterker is en niet alleen in exclusives

Laatst bewerkt: 25 apr 2013
  11. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Games worden altijd op een pc gemaakt. Wel soms met een bepaalde console in gedachte, en de ander als port. Maar de meeste engines maken gewoon builds voor beide consoles. Het zijn dan ook vaak kleine verschillen zoals een iets lagere framerate of het missen van bloedplassen (mafia 2 toch?).

12. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Specs weten we nog niet, momenteel ziet de Ps4 er kwa line-up sterker uit. Met de topper Killzone 4, waarvoor ik geen ps4 ga halen. (dat is voor mij momenteel de enigste echte topper voor de ps4)

Anyway, je kunt er gif op in nemen dat alle multiplats er ongeveer hetzelfde uitzien net zoals deze generatie. Wie weet doen de Xbox games net ietsje meer wat betrekking heeft tot nieuwe functionaliteiten van de console.

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Kvond bijv rdr wel dik verschil. En elke unreal engine multiplatform game liep voor geen meter op de ps3..

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Klopt, maar deze keer krijgt de ps4 ook gewoon een x86 cpu ipv de nogal lastige en vrij bijzondere cell processor

dus als de specs vergelijkbaar worden dan zullen de verschillen dit keer kleiner zijn omdat het porten een stuk eenvoudiger zou moeten zijn. het maakt dan dus ook een stuk minder uit wat het lead-platform is

15. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Nog weer wat geruchten enzo:

Linkje: bron

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Waarom is IGN toch zo dom?

Ze beweren hier dat er totaal niet gesproken wordt over games, maar alleen console, tv en entertainment. Terwijl ze JUIST zeggen...games, TV and entertainment. IGN kan ook echt alleen maar misinformatie geven lately.

Hoe dan ook....het evenement is maar 60 minuten lang, dus hopelijk maken ze dan ook echt alles van dat uurtje. Ik verwacht dat ze al vrij snel de console zullen tonen, dan uitleg hopelijk over de specs en de nieuwe features van de console,Xbox Live, achievies, controller, etc. Ongetwijfeld echt wel een game of twee. Denk dat Ryse en/of die Rare game geen onrealistische verwachting is en dan uiteraard gebabbel over algemene entertainment, apps en Kinect. Het 360 reveal event was nog geen 30 minuten, dus dit is al heel wat.

Laatst bewerkt: 25 apr 2013
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zeggen ze niet. Ze zeggen dat we niet moeten verwachten dat we veel of alle games gaan zien. Omdat MS dit zegt.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    :)

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze beweren helemaal niks. Ze zeggen ook "there gotta be something"
    En vertellen dan wat ze verwachten.

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Waar ik op doel is dat IGN zegt dat ze niets specifieks over software zeggen, terwijl toch duidelijk in Major Nelson's quote het begint met games. That's it :)

Als we dus die Paul Thurott mogen geloven, zal de nieuwe Xbox niet BC zijn? Ah man dat zou ik echt kut vinden zeg.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina