Ondaks dat dit niet mijn favoriete circuit is toch hele sterke races gereden.
Kwalificatie ging zoals verwacht: Zo rond de 1:34.7
Heat 1: Bij de start had ik al meteen Bigga84 te pakken volgens mij met dank aan de geweldige acceleratie van de BMW. Toen Nori ingehaald, maar die haalde mij al weer vroeg in. Toen ik in de 1e bocht terug ging naar zijn 1e versnelling, verloor ik meteen mijn meters op Nori die ik niet meer had kunnen bij houden. Jammer, maar een 3e plek is ook niet verkeerd natuurlijk!
Heat 2: Niet al te beste start, heb betere starts gekend. Kon tot rondje 4 redelijk snel veel mensen passeren, daar was ik wel blij mee. Toen 2 rondjes achter Denvan gereden, maar die reed iets langzamer als ik. Ik besloot toen te pitten, kwam het rondje daarna voor Denvan, Nori en AZT B Tender uit (die al gepit waren). Was van mij een goede strategie. Rondje erna ging Flavourlicious pitten, die kwam net voor mij uit (goede strategie trouwens) Paar bochten daarna kwam(en) de mooiste inhaalactie(s). Ik ging Flavourlicious voorbij, moest heel even van me gas af, Nori gaf mij een licht duwtje in de rug (thanks daarvoor), zag AZT B Tender rechts komen. Kon gelukkig als 1e door de knik naar beneden, met AZT en Nori in mijn rug. AZT B Tender passeerde mij kort daarna. Ik heb het heel lang vol gehouden om voor Nori te blijven. Bijna liet ik het alweer in de laatste ronde gebeuren dat ik mijn mooie positie verloor. Ging net wat wijd met het uitkomen van de linkerbocht naar boven de heuvel op. Hield mijn defensieve lijn vast, remde optijd met Nori rechts van mij, maar door het neppe afremmen van Forza als je buiten de baan komt, kwam Nori achter mij terecht. Dat was wel jammer, anders hadden we nog 2 bochten door kunnen vechten.
Maar ik ben zeer tevreden met de 2e plaats en met het eerste 1-2tje in heat 2 van Warsteiner GP
EDIT:
één van mijn beste races ooit
Laatst bewerkt: 28 apr 2013