[Nintendo] Wii U

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Juunanagou, 5 jun 2011.

1. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Werkt het nog steeds zo dat elk zinnetje gecontroleerd wordt en je pas na 10-15 minuten je reactie geplaatst wordt? echt... :F:

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, volgens mij werd het direct geplaatst. Maar ik had er niet echt op gelet, ik drukte op reageren en ging gewoon weer weg. :+

Je eigen posts worden iig wel zonder vertraging geplaatst.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
  4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ziet er ongemakkelijk uit. Maar dat zal de officiele ook zijn, en dat voor een veel hogere prijs.
    Werkt gewoon 100% met de Wii U?

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Volgens mensen op Neogaf wel. Normaal is hij uiteraard voor de Wii.

6. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan geen bijzonder noemenswaardige titels herinneren van de Xbox launch hoor!?

7. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Gun, Kameo, Condemned, Call of Duty 2...

Niet geweldig misschien, maar meer dan op de Wii-U, vooral na een half jaar.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ^En PGR3, Ridge Racer en King Kong. Samen met die wat jij noemt allemaal toppers die ik ook vandaag nog zou aanraden.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Serieus? De enige launch games die ik heel misschien nog aan zou raden zijn Kameo en Condemned, omdat die iets unieks hebben

voor de rest zijn er al veel te veel betere vergelijkbare games

Gun < RDR
    PGR3 en Ridge Racer < PGR4, Blur, Forza4, Horizon, GRID etc etc
    CoD2 < Eindeloze reeks betere shooters waaronder 7(!) nieuwere CoD delen

Het was een aardige launch lineup maar de kwaliteit van de games is de afgelopen 7 jaar wel zo gestaag steeds beter en beter geworden dat ik niet snel echt oudere games aan zou raden

De Dreamcast had btw bij launch ook niet alleen maar toppers. Ja Soul Calibur en VF3 waren zoveel mooier en beter dan de PSX fighting games dat het bijna niet meer grappig was maar voor de rest was het daar ook wel wat wachten op de echte toppers

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_console_launch_games

leuk lijstje om eens door te kijken, eigenlijk zijn als je er achteraf naar kijkt maar weinig echte echte toppers als launch game uitgekomen de laatste generaties

Halo en Super Mario 64 zijn wat mij betreft de grote uitzonderingen

Wel bizar als je ziet dat de N64 dus gewoon een U.S launch had met alleen Mario en Pilotwings :+ En de SNES in japan alleen Mario World en F-Zero..

maar ja , in die tijd kon je met 10 man in 4 maanden tijd nog een top game bouwen als het moest, tegenwoordig is het een proces wat minstens 3 jaar duurt

Laatst bewerkt: 1 mei 2013
  10. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor hoeveel heb je hem kunnen verkopen ?

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb zelden een launchgame gezien, op welke console ook, die het noemen waard is. Volgens mij is dat echt jaren en jaren geleden. Dat er eens een console wordt gelanceerd die je gewoon MOET hebben vanwege een bepaalde launchgame.

Overigens komt de Wii U mijn inziens gewoon 3 jaar te laat. Waarrom the fuck zou ik een Wii U moeten kopen? Waarom zou ik mijn centjes aan Nintendo moeten geven? Voor die anderhalve Nintendo titel vol innovatie? Of voor die thirdparty games, die ik straks op een veel krachtigere console kan spelen? Die Wii U kan mee met de huidige generatie, helaas voor Nintendo gaan we alweer over op de volgende.

Vroeger kocht je een console omdat daar bepaalde games op uitkwamen die je MOEST hebben. Tegenwoordig willen ze dat je een console koopt vanwege een beeldscherm in je controller, een zwiepcontroller en andere troep. Als je nou ook inderdaad games maakt die echt een meerwaarde hebben qua innovatie juist dankzij de mogelijkheden van de console/controller, dan snap ik het nog. Maar ik heb geen game op de Wii gezien die ik gespeeld MOET hebben vanwege de controller.

Ik verwacht dat ook niet op de Wii U, dus ik zie echt geen enkele reden om daar geld aan uit te geven. Nu niet, en nooit niet.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Soul Calibur, Halo en Super mario 64 zijn de laatste must-have launch games die ik MOEST hebben

In de 360 launch zat eigenlijk ook niks waar ik op voorhand warm voor liep, heb hem toen eigenlijk gehaald met het vooruitzicht op Oblivion en Halo 3

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik had em eerst gekocht, en daarna gekeken naar de games. :+ Uiteindelijk thuis gekomen met PGR3 en Kameo. Awesome. :cool:

Ok, Gun zou ik eigenlijk niet aanraden want heb ik zelf niet gespeeld. PGR3 zou je kunnen vervangen door PGR4. Maar al die andere racegames wat jij noemt en (terecht) aanraadt, wilt niet zeggen dat de launch racers niet meer de moeite waard zijn. ;)

CoD2 was WOII met zo veel meer sfeer dan alle andere CoD delen. Ik kan je CoD4 aanraden, maar als je op zoek bent naar een lekkere WOII shooter heb je daar niks aan. ;)

Natuurlijk zijn er binnen het genre van de games een reeks andere goede games uitgekomen, maar ik vind die van op de launch nog steeds de moeite waard. :p
    Perfect Dark Zero, dat is nou een launch game wat ik niemand meer zou aanraden. Zelfs toen voelde die al vreselijk clunky aan en werd ie alleen verkocht omdat het een launch game was. Die anderen zouden ook nu nog hun sales echt verdienen op basis van hun kwaliteit en niet alleen door de naam.

Laatst bewerkt: 1 mei 2013
  14. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Heb er € 290 voor gekregen. Een premium pack zonder Nintendoland maar met NSMB, + 1 wiimote & nunchuck.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    De enige reden waarom ik een Wii U zou kopen zijn de exclusieve Nintendo games. Voor de rest zou ik dat ding niet aanraken. Daarom wacht ik ook lekker tot eind dit jaar, wanneer de Nintendo toppers gaan komen. Waarschijnlijk is het ding dan ook alweer voor 100 euro minder te kopen in een toffe pack. :)

16. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    De Dreamcast launch vond ik juist geweldig. Zeker als je nog de periode daar direct na meeneemt. Denk aan Powerstone, Soul Calibur, Sonic Adventure, Tokyo Highway Challenge, House of the Dead 2, Hydro Thunder...

17. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat het niet zo geweldig is bij een launch is niet gek, en het probleem ook niet; dat het in de maanden daarna kompleet stil ligt, en dat de eerste echte Nintendo titels pas na bijna 1 jaar gaan komen, DAT is het probleem.

Soms vraag ik me af of ze zelf wel wisten dat ze een nieuwe console hadden uitgebracht.

Ik bedoel maar, ze weten neem ik aan toch ruim van tevoren dat dat ding er komt...dan zorg je toch dat je topteams binnen een half jaar na launch wat titels uitpoepen?

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het probleem is meer dat de console 3 jaar te laat uit is gekomen.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Helemaal eensch, de titels die er waren waren prima om de eerste maand mee door te komen. Maar daarna had het los moeten barsten qua nieuwe releases in elk denkbaar genre

maar ja, 3rd party support en Nintendo...

Dat ze zelf niet alle toppers al klaar hebben staan is ook raar, maar ik gok dan maar dat dat komt omdat ze het niet deels uit willen besteden

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Of omdat ze niet geleerd hebben van alle fouten wat devs op de PS360 hebben gemaakt en het ontwikkelen voor een HD console hebben onderschat. :p

Deel Deze Pagina