Klein vraagje over episode 5: Spoiler Je hoort enkele keren in de serie/boeken gezegd worden dat Thoros of Myr vecht met een brandend zwaard, maar in deze aflvering zie je Beric Dondarrion dat doen. Doen ze dat allemaal omdat ze aanhangers zijn van the Lord of Light of hoe zit dat?
Spoiler Ja volgens mij is dat magie omdat ze aanhangers zijn. Hij kon ook daardoor weer uit de dood opstaan.
Ik denk dat je het antwoord al hebt gegeven, een misvormt kind als troonopvolger? Tyrion heeft het ook niet echt gemakkelijk om serieus genomen te worden.
Ik hou er een andere, rare, theorie op: Spoiler Ik denk dat dat meisje Targaryen bloed heedt. Ze had namelijk een soort van schubben (drakenhuid)..
Weet je wat ik trouwens wel jammer vind? In seizoen 1 hadden ze een aantal scènes met Robb en een hoop bannermen die onder hem vielen. Zie bijvoorbeeld de scène in Winterfell: en de 'King in the North': Op Lord Umber na heeft niemand echt een rol, maar je hebt wel het idee dat Robb gesteund wordt door een hoop Noordelijke lords. Maar vanaf seizoen 2 hebben we helemaal niks gezien van deze bannermen, op Lord Karstark en Lord Bolton na dan. Is het zo moeilijk om een aantal extra's in een paar scènes te hebben? Het zou Robbs kamp wat echter doen aanvoelen. Oh, en nog een scène uit seizoen 1 die best interessant is om nog eens te zien na de vorige aflevering: Burn them all
Dat met die bannermen viel mij ook op idd helemaal toen ineens bleek dat Spoiler Robb zn halve leger blijkbaar uit Karstark mannen bestond? Toen vroeg ik me idd ook waar ineens al die andere lords gebleven waren . King of the north en maar 2 bannermen hebben komt idd wat raar over
En het feit dat Spoiler Robb alle mannen die Frey af kon staan al bij zich heeft vanaf het moment dat hij overstak?
Wat vinden jullie van de nieuwe tune die wordt gespeeld tijdens previously? Vond de vorige 10000x beter, dit is saai piano
Maakt mij niet uit, zolang het maar niet zo erg is als die credits van ep4. Doe mij voortaan de credits van ep5, maar begrijp het wel als ze blijven experimenteren. Opzich kan ik daar wel waardering voor geven. Als je zo nodig rock wilt luisteren, dan luister je maar origineel of via de zoveelste beroerde upload van een episch filmscene. Troy is wel het ergste voorbeeld waarbij men keiharde rockmuziek heeft gebruikt een keer.
Was dat niet meer een grap ofzo? Kan me niet voorstellen dat ze dat serieus bedoelden die kutmuziek namelijk..pastte ook totaal niet bij de cliffhanger van die ep. Net ep5 gezien, erg sterk!
Ik vind die pianomuziek juist super. Maakt het wat spannend, alsof alles op het punt staat los te barsten in actie... wel een beetje anticlimax want dat is tot nu toe nog niet echt gebeurd
Ik denk het Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de mensen hier denken wat gaat gebeuren. Ik vind het wel leuk om te zien welke theorieen mensen hebben, zoals Dyonko bovenaan de pagina. Alleen de mensen natuurlijk die de boeken niet gelezen hebben.
Tywin, wat een baas. Die Cersie en Tyrion keken net als 2 kindertjes die een standje hadden gekregen van hun vader . Toffe kerel.
huh wut? Dit kreeg ik, net als jij, dus ook niet mee in de ep. Ik had dan ook meer stress verwacht vanuit Jamie. Verder een erg gave ep en tof om te zien hoe ze karakters veel meer inhoud aan het geven zijn pluspunten Spoiler - De familiespanningen rondom de Lannisters - John Snow waarvan ik nu begin te twijfelen of hij nu wel/niet is overgelopen - Het verhaal rondom de Tyrells - Jamie zijn bekentenis Ik blijf echter wel van mening dat er teveel in 1 ep zit. Het blijft rommelig aanvoelen zo nu en dan. De King of the North en zijn oorlog krijg je praktisch niks van mee, dat doet nogal afbreuk aan het verhaal verder nog wat voorspellingen Spoiler Die dochter is een half draak iets ding geval; ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. The King of the North is geen lang leven beschoren. Hij wordt door het verhaal ineens een hele andere kant op gedrukt en de re-cap a la Facebook, weer erg grappig http://www.happyplace.com/23526/game-of-thrones-facebook-recap-season-3-episode-5 edit: overigens is die recap ook best praktisch/handig