Ruim een jaar geleden heb ik mijn xbox aangeschaft. Vanaf dat moment heb ik hem vrij eenvoudig verbonden met het internet in mijn huis. Zonder iets aan de netwerk situatie te veranderen heb ik dus ruim een jaar zonder problemen kunnen gamen. Tot twee weken geleden, op het spel "Mw3" (dat onder vele wel bekend is denk ik) kreeg ik ineens in elke game heel veel LAG. Dit lag niet aan die host van die game, want ik had het in meerdere games op verschillende hosts. Soms verloor ik ineens de connectie en had ik helemaal geen verbinding meer met XBL, maar soms werd ik alleen de game uitgekicked om vervolgens weer een haperende lobby te joinen. Het vreemde aan de hele situatie is echter dat ik soms uren achter elkaar normaal kan spelen en dat dan het internet ineens wegvalt, terwijl ik soms niet eens op XBL kan komen. De verbinding doet het soms dus gewoon goed, soms een beetje half (haperend) en soms knalt ie hem er gewoon helemaal uit... Mijn setup is als volgt: Mijn router, de Zyxel P-2812HNU-F1 (http://www.routercenter.nl/product/248935/zyxel-p-2812hnu-f1.html) Deze is vervolgens weer verbonden met een homeplug kit van sitecom, aangezien mijn xbox te ver van mijn router afstaat om wireless te ontvangen. Dit werkte tot enige tijd geleden perfect: Sitecom LN-515 (http://www.sitecom.com/nl/homeplug-200-mbps-dual-pack/ln-515/p/121) En deze is vervolgens weer verbonden met mijn xbox. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, van port forwarding tot het volledig rebooten van mijn xbox. Niks hielp. Wel valt er na twee weken enige regelmatigheid te ontdekken: de verbinding doet het over het algemeen overdag prima, maar 's avonds rond een uur of 7 begint hij te haperen. De volgende dag doet hij het dan gewoon weer prima... Het is echter ook wel voorgekomen dat XBL het in de middag niet deed... :-( Als ik mijn verbinding test geeft hij steeds weer iets anders aan, soms verbindt hij niet met het internet, soms niet met het netwerk en soms niet met XBL. Ook de melding is steeds anders... Ik heb echt geen idee wat eraan de hand is, heeft iemand hier misschien ervaring mee? Of heeft iemand tips van wat ik zou kunnen proberen? Alle raad helpt dus roep het maar en ik kijk of het werkt. ;-)
In welke stopcontact heb je de Homeplugs ? Voor het beste resultaat kan je deze beter rechtstreeks in de muur drukken dan werken via een verdeeldoos.
De homeplug bij de xbox zit in de muur, die naar de router zit een stekkerdoos. Dit kan helaas niet anders ivm andere stekkers die ook een stopcontact nodig hebben.. :-(
Daar begon ik ook al aan te denken idd. Het netwerk heeft het echter ruim een jaar goed gedaan, dat was ook onder telfort. En mijn NAT-type is altijd open geweest, nu nog steeds trouwens..
Ik ga toch op een onderbuik gevoel af en het op de homeplugs gooien. Ik hoor alleen maar gezeur met die dingen. Inderdaad dat ze een hele tijd perfect werken, en opeens gaan lopen kutten. Ik zou zeggen koop een paar meter netwerkkabel, en gooi het tijdelijk de trap op (Bij wijze van test). (Is 7 uur 's avonds niet ongeveer de tijd dat alle lampen / tv's / vaatwassers etc aan gaan?)
Kan ook zijn dat de combinatie Zyxel en Sitecom niet lekker werkt. Een stekkerdoos is voor een Homeplug niet ideaal , problemen worden veroorzaakt door schakelaars , netfilters , spanningbeveiligers en door de overige apparaten die aangesloten zijn op zo'n verdeeldoos. Laatst bij iemand een normale telefoonkabel door het huis getrokken voor XBL. Een normale utp-kabel was net iets te dik om langs buizen naar boven te trekken. Voor internet heb je maar 4 van de 8 kabeltjes nodig !
Het is de afgelopen dagen wel minder geworden. Overdag kan ik nu gewoon weer normaal spelen, alleen vanaf 7 uur 's avonds lukt het gewoon niet. Denk niet dat het aan de homeplugs ligt, aangezien hier steeds gewoon de drie benodigde lampjes branden... Heb het idee dat het aan telfort ligt en dat het 's avonds gewoon te druk is voor hun.