[PC] Game Dev Tycoon

Discussie in 'Games' gestart door Willem, 7 mei 2013.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Gaat lekker! Veel games halen bij mij al 1m - 2m.
    Zit nu net in het Xbox1 tijdperk.

2. Seh

Seh Guest

Is het ook op Windows 7 te spelen?

Edit: Ah ja, dus. Even binnen halen. :cool: En een game starten. Oh gay, moet via bankoverschrijving. :'-( Duurt lang dan.

Edit2: Even de demo gecheckt, 1 faal game gehad die allemaal 3'en e.d kreeg. En 1 wereldhit al gehad die meer dan een miljoen op bracht. Demo gaat maar tot jaar 5 dus moest stoppen, nu maar wachten op de bevestiging.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Is er hier al iemand waarvan zijn game gepirate wordt? :cool:

4. Seh

Seh Guest

Ik wacht op de game. :mad:

Echt zo'n game die je dan 2 of 3 avondjes achter elkaar speelt en dan nooit meer naar om kijkt. :lol:

5. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Dat 'grapje' heeft ze ontzettend veel publiciteit opgeleverd, maar het is al gefixed door de crackers ;)
    Deze game is trouwens echt bijna een 1 op 1 kopie van Game Dev Story. Maar die was gaaf, dus ik vind het niet erg :p

Het goede van deze games is dat je niet echt een moment hebt waarop je kunt stoppen. De game gaat steeds door. Als je ene game af is en wordt verkocht, begin je al weer aan de volgende. Ontzettend verslavend :p

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Shit ben ook al failliet. Was vergeten om 3D beter te ontwikkelen.
    Die ratings snap ik nog niet helemaal btw.

Hoe maken jullie btw je engines? Steeds gewoon de allernieuwste en dan helemaal volproppen of per game/genre een hele specifieke engine?

7. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoezo via bank? Ik heb via PayPal..

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Of creditcard.

O btw en sequals zijn wel instant cash zeg :cool:
    Heb een SciFi RPG waarvan al 3 delen boven de 2m opleverden :cool:

9. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Hebben jullie niet een paar tips, Ik ga echt continu failliet 8)

10. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    In het begin beetje rustig aan qua uitgaven. Doe ook even wat contracts, dat levert wel makkelijk geld op. Je moet net die ene monster game hebben, dan heb je meteen een paar miljoen.
    Besteed nog niet teveel geld en tijd in research enzo. Zorg eerst dat je in ieder geval meer dan een ton hebt

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Een ton? Dat is wisselgeld, dat is mn maandsalaris bijna :p

12. serialdrifter

serialdrifter Team Slipmachine

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet gewoon goede combo's maken, en de sliders afstellen op het type game. Bij bv een Race/simulation kun je de quest/story en dialogue sliders gerust op 0 stellen. Je moet gewoon logisch nadenken met die sliders. Daardoor is er meer focus op de dingen die ertoe doen, en wordt het spel veel beter.

Ook veel je poppetjes trainen in speed en research. Zo kunnen ze veel meer development bubbels maken in de tijd dat het duurt om je spel te ontwikkelen. Meer bubbels = betere verkopen en research kun je nooit genoeg hebben.

Je kunt trouwens met een 1 mans team prima een dikke hit maken die miljoenen opbrengt. Je hoeft pas echt personeel aan te gaan nemen laat in het spel, als ze niet meer tevreden zijn met design 200 en technology 200.

En een ton is idd wisselgeld, mijn best verkopende game kostte 73 miljoen om te maken, maar bracht wel 1 miljard op :cool:

Edit;

Deze was helemaal idioot:

Laatst bewerkt: 8 mei 2013
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Zo logisch is het soms echt niet. Vooral console games, daar heb ik soms records op design en technology, en dan nogal allemaal 7's...

14. serialdrifter

Leuk Bevonden:
    2
    Er zit ook wel een vleugje randomness in volgens mij. Maar ik heb het inmiddels een paar keer uitgespeeld tot het jaar 30, en deze laatste playthrough, heb ik eigenlijk zelden cijfers onder de 7 gehad, vanaf de start. Ik heb verder niet veel op google gezocht ofzo voor strategieën, maar voor mijn gevoel ligt het er heel veel aan hoe de sliders, en de opties staan. Rechts zie je toch de dingen die je geresearched hebt? Bij elke categorie (sound/engine/whatever) staan procenten achter. Soms is het beter om sommige dingen achterwege te laten, zodat die procenten hoger worden.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Wut, van die procenten hoor ik voor het eerst :lol:

Maar hoe doe jij dat met engines dan?

16. serialdrifter

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe bedoel je?

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Nou maak jij engines zo compleet mogelijk met alle nieuwste snufjes, zodat je die voor alle games kunt inzetten, of maak je specifieke engines voor sliders.

18. serialdrifter

Leuk Bevonden:
    2
    Oh, ja ik maak om de zoveel tijd een nieuwe engine, als het het waard is om te update, ga niet bij elke research die ik afrond een nieuwe maken. Maar als ik een nieuwe maak doe ik alles erop en eraan, behalve de graphics, V6 is niet nodig als V7 er al in zit vind ik, wel 2d en 3d beide though...

En tijdens development kun je alsnog de opties uitzetten wat het spel gebruikt.
    als je bv bij de engine categorie steeringwheel,joystick,gamepad,mouse en al de rest tegelijk aanzet, en je maakt een racegame, waar de focus op de engine hoort te liggen, dan staat er geen getal naast het woord engine. Maar dan zet ik een paar dingen uit, zodat er iets van 93% ofzo komt te staan bij engine rechts, en doe ik het zo. Dat 'lijkt' heel erg te helpen, zeker weten doe ik het niet though. Maar wat zou dat getal anders betekenen :/

Dus eerst sliders, dan de betreffende categorieen aanpassen met die opties, naargelang hoe je sliders staan natuurlijk.

Het is niet zomaar wat dingetjes aan en uit zetten en sliders random beetje verplaatsen heb ik wel gemerkt, voor een echt goed spel, moet ie ook goed afgesteld zijn.

Laatst bewerkt: 8 mei 2013
  19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Lol ik snap er geen kut meer van. Ga wel steeds beter :lol:

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Willempje eindbaas! Ik speel het ook. Vind het alleen niet zo tof als ik verwacht had. Ben alleen inspiratieloos games aan het uitpompen.

Deel Deze Pagina