FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

  1. Etro

    Etro Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Was een mooie race, met een lekkere crash bij de finish:D. Ik was in februari op Daytona bij de Nascar Speedweek. De crash bij die Nationwide race was echt enorm(band en motorblok door catchfence en band in publiek). Ben benieuwd hoe wij het eraf brengen volgende week.
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    O ja, welkom bij XBW-R.
    Zag jouw reactie dat je het leuk vond.
    De oval race op Sedona a.s woensdag gaat epic worden.:thumbs:
    Ik ga zo maar ff oefenen voor de DTM-cup van zondag op Road America.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2013
  3. Etro

    Etro Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles is gewoon volgas op de oval. Grip zat, maar de problemen gaan uitkomen bocht 2 ontstaan denk ik. De baan is daar donkerder en moeilijker in te schatten waar de muur zit. Ik heb ook het idee dat bocht 1 en 2 krapper zijn dan 3 en 4.

    Nog wel een puntje van aandacht voor de race; als je uitkomend bocht 4 gewoon volgas de pits indraait remt de auto wel af, maar je pit niet(staat niet stil).
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja dat is op meerdere banen zo. Forza gebruikt de volgorde op de grid ook als volgorde in de pit. Als je als 1e start heb je ook het 1e plekje in de pit. Als je 5e start heb je het 5e plekje in de pit etc.

    Sommige banen hebben een te korte entry voor Forza om op tijd af te remmen. Op het moment dat je te snel het opvang punt raakt, raakt de auto weer een volgende trigger die het spel verteld om door te rijden.
     
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Op de oval is het inderdaad volgas en zo min mogelijk revs te verliezen in de 6e versnelling in de bochten.
     
  6. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Let op met hotlappen stopt de auto niet in de pits...
    Gisteren was een lekker avondje voor me
    Kwali: had een redelijk rondje kon wel wat beter en Denvan pakte in de laatste seconde nog wel ff plaats drie van me af maar was tevreden.
    Race1: Top drie was doel voor de race dus vol in de aanval bij Denvan en die pakte ik ook heel even tot ik besloot te gaan rallycrossen opgaan rechtenstuk. Kwam achter loyall terecht en voor de inhaalactie op loyall in bocht 1 en 2 gaf me goeie vertrouwen voor de rest van de avond. Nog een tijdje met Bigga gestoeid daar hebben we beide wat tijd mee verloren. Na de pitstop helaas achter Denvan de baan op ben nog naar hem toe gereden maar toen waren de rondjes op. Toch tevreden na het uitstapje waar ik veel meters en plekken verloor
    Race2: start vanaf p10 maar ff gekeken of ik de eerste drie rondjes zonder fouten door kon komen, meteen met flavour de pits bezocht en omdat ik eigenlijk vrij baan wilde ging ik direct weer erin en vanaf dat moment liep alles op rolletjes. Iedereen kwam achter mij de baan op en gelukkig kwam Loyall tussen mij en flavour waarvan ik iets makkelijker wegreed. Op twee rondjes na reed ik vrijwel foutloos richting de finish en verbaasde me dat Menno zo kort voor me de baan opkwam, nog twee rondjes volle pot gereden maar kwam net tekort voor mijn eerste overwinning....
     
  7. Alexij

    Alexij Alexij NL

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou zal ik ook mijn bevindingen maar even posten;
    Quali: ging wel redelijk tot ik in de tweede chicane te wijd uit kwam en met 2 wieltjes in de grindbak belande en links af sloeg de muur in.... toen maar ff de pits in en alles laten maken maar daarna wilde het niet zo meer lukken.

    Race 1: lekker achteraan gereden (as usualy) en redelijk mijn tempo kunnen houden snelste tijd was 1:04:5 clean geloof ik, wat voor mij best netjes is...:D alleen had ik in mijn laatste ronde ruzie met de AI van Tender die vlak na/op de finish voorbij kwam. Dus volgende keer mij niet meer op een rondje zetten!!! :eek:

    Race 2: toch maar opzij gegaan na de herstart, om niet teveel in de weg te rijden. Daarna geprobeerd weer een beetje in een ritme te komen maar dat lukte niet erg. Nog wat proberen aan te kleven bij wat voorbijgangers maar dan merk ik toch het snelheids verschil tussen de rest en mijn persoontje.

    Helaas kan ik er volgende week op de oval er niet bij zijn.

    Greetz
    Alexander
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2013
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Ook ff mijn relaas......,

    Kwalificatie begon goed, want net toen ik het gas wilde indrukken kregen we bezoek....., De peug maar heel even geparkeerd en met nog 4 minuten op de klok kon ik dan daadwerkelijk beginnen. Mugello is een circuit waar ik echt in moet komen dus uiteindelijk kwam ik niet verder dan een 12e plek.....

    De 1e race bij de start een paar plekken goed gemaakt, maar ik verloor de aansluiting met lawaai omdat ik moest verdedigen op etro......beiden een erg mooie aanvulling op het veld en ben benieuwd wat jullie tijden zijn als er weer wat vaker geraced wordt.

    De 2e heat, na de herstart, (Freaky ging meteen naar links, en Alex meteen naar rechts), :thumbs: zo zie ik dat graag, want ik lag meteen eerste !

    De 2e pitstop vlak voor Freaky de pit in, maar hij kwam voor mij eruit? ??Helaas daardoor allebij schade, maar gelukkig het had voor mij iets minder invloed. Er werd in een groepje van 5 uiteindelijk geknokt voor de 5e plek. Eerst met freaky, Denvan en Bigga, later sloten ook BTender en Etro aan.
    [​IMG]
    Na stuivertje wisselen kon ik in ronde 23 eindelijk freaky, denvan en bigga pakken. Helaas nog een tikkie (no hard feelings) van Tender resulteerde een bocht later in een grasmaai aktie.....zowel Bigga, Denvan, Freaky en Etro kwamen meteen weer voorbij. Etro maakte nog een foutje in de allerlaatste bocht en ik kon hem ernog naast prikken, maar was geen hele mooie aktie want ik dreef hem daardoor wel nog naarbuiten :eek:
    [​IMG]
    Wel erg genoten van het stuivertje wisselen, erg leuk.

    Zeldzaamheid, knokken met Tender voor positie in de laatste ronde
    [​IMG]

    Lawaai en Etro.......respect en welkom!


    grt A.
     
  9. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Thx, we zijn bezig om er nog 1 over te halen, let op deze is sneller en stabieler dan wij 2 :) helaas is hij vaak druk met golfen... zeker in de lente en zomer...wie weet..hij is wel racegek :D

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ben benieuwd!
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  12. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Net even gereden op die leuke oval, bij de kleinste aanraking zijn je bumpers al richting de 20% in het geel (dankzij de AI) en dan hoef je de 6 al niet meer te gebruiken... snelste ronde was zo'n 39,4 maar met schade wordt het al snel 40,5... ook met motorschade 20% en 100% voorbumper kapot (en wat skirts in het geel) kon ik nog de 215 halen in de vijfde versnelling, betekent dus dat je met schade nog behoorlijk mee kan blijven komen :D
    Oh te snel de pit inrijden resulteerde in een doorrij actie... maar stond dan ook 1e op de grid.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2013
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Heren coureurs;

    Vanavond Sedona Speedway, een andere manier van racen en als alles een beetje heel blijft bij iedereen belooft de wedstrijdleidingeen spannende wedstrijd! Hou met name de aero heel omdat je op topsnelheid moet rijden.Wel twee belangrijken punter:


    1.) Pitingang, het is geen verplichting, maar wellicht handig om voor de bocht reeds aan de linkerkant te rijden zodat je voor de pit niet de hele baan hoeft over te steken, let wel dat je de pit waarschijlijk iets rustiger moet inrijden ivm een muurtje ter afschijding van de pit en de baan;

    2.) Pituitgang, je blijft verplicht aan de binnenkant , c.q. het donkere vlakk gedeeltevan de baan rijden totdat je minimaal door de volledige (180gr)bocht bent ofin minimaalde 5e versnelling rijdt. Als je namelijk meteen de kombocht opdraaid zal het achteropkomende verkeer alles moeten bijzetten om je te kunnen ontwijken ivm het niet geringe snelheidsverschil.

    Allen veel succes.
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Heb er zin in. De race bedoel ik!:D
     
  15. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Let wel het is vanavond, niet morgenavond zoals Flavour in zijn post vermeldt.
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hehehe ja ik kreeg gister de tekst van asjemenou! :+

    ff aangepast
     
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Een paar vragen voor de duidelijkheid.

    -als je gaat pitten kan/mag je dan in de bocht al op het grijs aan de binnenkant
    rijden? Bedoel je dat met aan de linkerkant rijden. Net als de bedoeling is bij pitexit?
    Of moet je op de racetrack blijven?

    -Inhalen aan de binnenkant bochten: *Totaal niet op het donker grijze gedeelte
    komen?
    * Of met 2 linkerwielen wel toegestaan
    om op donkergrijze gedeelte te komen?
    Laatste vraag omdat bij deze baan de autos niet worden afgeremd als je op het donker grijze gedeelte komt aan de binnenzijde van de baan.
    Dan weet je tot hoever je aan de binnenkant moet verdedigen.
    Bij sommige ovals wordt je wel bruut afgeremd.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2013
  18. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Jongen bij deze mijn afmelding voor vanavond. Ga vanavond een vakantie uitzoeken

    Succes :b:
     
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Bij 1: Je mag bij het pitten gebruik maken van de binnenkant van het circuit, dus ook het grijze vlakke gedeelte.

    Bij 2: Het grijze vlakke gedeelte is exclusief gereserveerd voor coureurs die gaan pitten of net uit de pit komen. Je mag de vlakke strook dus niet gebruiken om in the halen. Er dienen minimaal 2 wielen op het licht grijze gedeelte (de racetrack tussen de 2 witte lijnen) te zijn.

    grt A.
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dus inhaalaktie aan de binnenzijde met twee linker wielen op grijs en de rechter 2 wielen op de track is dus legaal?
     

Deel Deze Pagina